هدفون بیسیم جبرا

جبرا از دو هدفون بیسیم خود در نمایشگاه ایفا 2023 رونمایی کرد

هدفون های بیسیم Elite 10 و Elite 8 Active جبرا به‌ترتیب با وعده ارائه بهترین نویزکنسلینگ و بیشترین مقاومت و دوام در میان محصولات این کمپانی به بازار خواهند آمد.

همزمان با اوج‌گیری اپل و سامسونگ در عرصه ادوات صوتی و به دنبال عرضه ایربادهای با کیفیت صوتی عالی و ادغام فوق‌العاده با اکوسیستم‌های این دو کمپانی، مجال عرض اندام از بسیاری برندهای قدیمی فعال در عرصه ابزارهای صوتی گرفته شده است.

به این ترتیب حتی نام‌های شناخته شده‌ای نظیر جبرا (Jabra) هم بعضا از قطار تکنولوژی هدفون‌ها و ترندهای روز این صنعت جا مانده و علیرغم ساخت محصولاتی بسیار خوب و باکیفیت، قادر به رقابت با اپل و سامسونگ نیستند.

در این میان اما جبرا به‌تازگی از دو هدفون بیسیم جدید رونمایی کرده که هر دو محصولاتی پریمیوم به شمار رفته و البته افراد مختلفی را هدف گرفته‌اند.

ایرباد Elite 10 جبرا با قیمت 250 دلاری، نخستین محصول جذاب این کمپانی است که قرار است به باکیفیت‌ترین و راحت‌ترین ایرباد این کمپانی تبدیل شود. از سوی دیگر، مدل Elite 8 Active هم ایرباد جذاب دیگری است که بیشتر، ورزشکاران را هدف گرفته و با کسب استانداردهای مختلف، محصول بسیار مقاوم و بادوامی خواهد بود.

ایرباد Jebra

هر دو هدفون بیسیم جدید جبرا همچنین آغازگر مسیر گرایش این برند به صدای محیطی خواهند بود.

هدفون Elite 10 جبرا؛ پرچمدار، کارآمد و جذاب

جبرا پیش‌تر اعلام کرده بود که با بررسی‌های آماری که انجام داده، علاقمندان به ایربادها در هنگام انتخاب یک محصول، بیش از هرچیز به راحتی استفاده توجه می‌کنند. این مساله، به‌طور خاص در حین طراحی هدفون Elite 10 سرلوحه کار مهندسین این کمپانی قرار گرفته است.

این هدفون‌ها طراحی نیمه‌بازی داشته و به هیچ وجه حس فرو کردن یک آیتم خارجی در گوشی کاربر را به او القا نخواهند کرد. همین طراحی بهبودیافته، مهم‌ترین مزیت هدفون های جبرا در مقایسه با دیگر محصولات این برند است.

هدفون بیسیم جبرا

ایربادهای Elite 10 همچنین از سَری‌های گرد و بسیار نرمی بهره می‌برند که زیاد وارد گوشی نشده و راحتی استفاده از این ایربادها را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهند.

با وجود این طراحی خاص که برای مصارف طولانی مدت انجام شده، جبرا معتقد است که هدفون‌های نیمه‌باز جدیدش، بهترین و قدرتمندترین حذف نویز فعال را در میان تمامی محصولات این برند ارائه می‌کنند!

این ایربادها با استفاده از فناوری‌های پیشرفته اسکن، میزان درز صدای هریک از گوشی‌ها را تخمین زده و با ارسال امواج مادون صوت، شکل کانال گوش کاربر را شناسایی می‌کند. سپس در گام بعدی، حذف نویز فعال به‌صورت دینامیک و خودکار اعمال شده و بالاترین سطح مقابله با نویز حاصل می‌شود.

هدفون بیسیم Elite 10 جبرا همچنین از درایورهای 10 میلیمتری بهره می‌برد که بزرگتر از آن چه در Elite 7 Pro یا Elite 85t مشاهده می‌شود، خواهد بود. البته اندازه درایور تنها مساله تاثیرگذار در کیفیت صدای یک هدفون نیست؛ اما جبرا ادعا کرده که این درایور بزرگتر باعث ارائه صدایی پرجزئیات‌تر و غنی‌تر خواهد شد.

جبرا همچنین در ساخت هدفون های بیسیم پرچمدارش با دالبی هم همکاری کرده تا صدایی محیطی و سه بعدی را در اختیار کاربران آن‌ها قرار دهد. این فناوری البته همواره منتقدین خود را داشته؛ چرا که بسیاری افراد گمان می‌کنند صدای محیطی چیزی بیش از یک حقه نیست. با این وجود اگر شما جزو این دسته افراد نیستید، می‌توانید با خرید Jebra Elite 10 از این قابلیت برخوردار شوید.

جبرا الیت 10 همچنین شش میکروفون را هم درون ایربادهای خود قرار داده تا شفاف‌ترین صدای ممکن در حین برقراری تماس‌های صوتی را برای آن‌ها به ارمغان آورده و تا جای ممکن، صدای محیط را کاهش دهد.

جبرا همچنین ادعا کرده که شارژدهی باتری هدفون‌های پریمیوم الیت 10 با استفاده پیوسته، برابر با شش ساعت (7 ساعت با در نظر گرفتن جعبه) خواهد بود. این میزان شارژدهی البته پایین‌تر از محصولات دیگری مثل مدل الیت 7 پرو است؛ اما باید توجه کرد که مدل جدید، بهترین حذف نویز ممکن و کیفیت صدای بهتری را ارائه می‌کند.‌

هدفون Jebra Elite 8 Active؛ ایده‌آل برای ورزشکاران

پس از هدفون بیسیم و پریمیوم الیت 10، نوبت به Elite 8 Active می‌رسد که جبرا آن را مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین ایرباد دنیا می‌داند. این هدست‌ها موفق به کسب استاندارد IP68 برای مقابله با نفوذ گرد و غبار و رطوبت شده‌اند. این امتیاز کسب شده، آن‌ها را بالاتر از اکثر محصولات پریمیوم بازار قرار می‌دهد که عموما امتیاز IPX7 را کسب کرده‌اند!

هدفون بیسیم جبرا

این مساله البته برای جبرا کافی نبوده؛ چرا که علاوه بر این، ایربادهای جدید این کمپانی همچنین استاندارد نظامی 810H را هم کسب کرده و در برابر دماهای بیش از حد بالا یا پایین، شوک و ضربه، افت فشار، آب شور و غرق شدن کامل مقاوم خواهد بود. علاوه بر این، کسب این استاندارد همچنین نیازمند حضور دستگاه در تست سایش سنگینی است که نیازمند مجاورت دستگاه با دمای بسیار بالا، رطوبت فوق‌العاده زیاد و سایر عوامل فیزیکی نامناسب است.

سَری‌های هدفون بیسیم الیت 8 اکتیو جبرا همچنین از لایه مخصوص ShakeGrip در نوک بهره می‌برند که باعث چفت شدن آن‌ها در گوش شده و مانع از افتادن آن‌ها در استفاده‌های طولانی خواهد شد.

علاوه بر این، قابلیت حذف نویز فعال مدل Elite 8 Active بهتر از مدل‌های Elite 4 Active و Elite 5 ارزیابی شده و صدای محیطی (فاقد قابلیت ردیابی سر) نیز توسط آن پشتیبانی می‌شود. شارژدهی باتری این مدل هم در صورت گوش دادن پیوسته به موزیک برابر با 8 ساعت یا 32 ساعت با احتساب جعبه هدفون ارزیابی می‌شود.

ایرباد الیت 8 اکتیو جبرا

دو هدفون بیسیم جدید جبرا، Elite 10 و Elite 8 Active، هر دو قابلیت‌های مشترک فراوانی دارند. هر دوی آن‌ها از شارژ بیسیم پشتیبانی کرده و قابلیت‌هایی نظیر بلوتوث چندنقطه‌ای، مد جداگانه Mono برای هریک از هدفون‌ها و امکان فعال‌سازی مد انرژی پایین (LE Audio) در هردوی آن‌ها حضور دارد.

علاوه بر این، سازگاری با کدک‌های LC3 و LC3 Plus هم به‌زودی و از طریق یک آپدیت نرم افزاری به این هدفون‌ها افزوده خواهد شد. با این حال، در حال حاضر، پشتیبانی از کدک در این هدفون‌ها تنها به AAC و SBC محدود است.

هدفون بیسیم جبرا

در ضمن، هر دو هدفون از قابلیت‌های Fast Pair در اندروید و Swift Pair در رایانه‌های شخصی پشتیبانی خواهند کرد.

هدفون‌های جدید بیسیم جبرا ظرف یک ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد.

10 مطلب آخر نمایشگاه ایفا 2023

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*