گارمین ونو 3

گارمین ونو 3 با این قابلیت‌ها، اصلی‌ترین رقیب اپل واچ سری 9 است

دو ساعت هوشمند جدید Garmin Venu 3 – گارمین ونو 3 و ونو 3 اس با صفحه نمایش بزرگتر، حسگرهای متعدد و قیمت 450 دلار رونمایی شدند. این ساعت های رقیب جدی اپل واچ سری 9 و گلکسی واچ 6 کلاسیک هستند.

با وجود این که گارمین به هیچ وجه برترین کمپانی تولیدکننده ساعت های هوشمند در دنیا به شمار نمی‌رود؛ اما تنوع محصولات این کمپانی در کلاس‌های عملکردی مختلف فوق‌العاده است؛ به‌طوری که تقریبا در تمامی رده‌های قیمتی و کاربردی بازار اسمارت واچ‌ها، می‌توان محصولی از این برند پیدا کرد!

این کمپانی آمریکایی، به‌خوبی از ترندهای مختلف بازار در حال توسعه ساعت های هوشمند آگاه است و در سال‌های اخیر نشان داده که قادر به جریان‌سازی در این بازار هم هست و می‌تواند محصولاتی قدرتمند، کاربردی و با عمر باتری شگفت‌انگیز تولید کند.

سری ساعت هوشمند Venu گارمین برای نخستین بار در سال 2019 رونمایی شد و با ارائه صفحه نمایش امولد و قابلیت‌های فنی بسیار توانست هواداران زیادی برای خود دست و پا کند. اکنون، این سری اسمارت واچ‌های گارمین پذیرای عضو جدیدی است که قصد دارد با گلکسی واچ 6 کلاسیک سامسونگ و اپل واچ سری 9 که به‌زودی معرفی خواهد شد، رقابت کند.

اسمارت واچ Garmin Venu 3

گارمین ونو 3؛ دو سایز، صفحه بزرگ و پر از سنسورهای رنگارنگ!

گارمین اساسا از دو مدل جدید ساعت هوشمند Venu 3 و Venu 3S در نمایشگاه IFA 2023 برلین رونمایی خواهد کرد. اما این دو محصول جدید تقریبا هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت! مشابه این اتفاق قبلا در سال 2021 هم رخ داد بود؛ جایی که دو ساعت Venu 2 و Venu 2S بدون هیچ تفاوت معناداری معرفی شدند!

نسل جدید ساعت های هوشمند Garmin در مقایسه با نسل‌های پیشین خود سبک‌تر شده و صفحه نمایش بزرگتری خواهند داشت.

مدل 45 میلیمتری گارمین ونو 3 وزن 30 گرمی خواهد داشت و از یک صفحه نمایش امولد 1.4 اینچی با رزولوشن 454 در 454 پیکسل بهره خواهد برد. این ساعت البته با در نظر گرفتن بند، وزنی 47 گرمی خواهد داشت.

برای مقایسه، بد نیست بدانید که مدل 45 میلیمتری Venu 2 یک صفحه نمایش 1.3 اینچی با رزولوشن اندکی پایین‌تر را را ارائه می‌کرد و وزنی 49 گرمی داشت.

از سوی دیگر، مدل 41 میلیمتری Venu 3S صفحه نمایشی 1.2 اینچی امولد داشته و در مقایسه با نمایشگر 1.1 اینچی سال گذشته، پیشرفت مناسبی به شمار می‌رود.

گارمین البته در کیفیت ساخت و طراحی کلی ساعت های هوشمندش تغییر چندانی ایجاد نکرده است. بنابراین همچنان می‌توانیم انتظار حاشیه‌ای ساخته شده از فولاد ضدخش، کیس پلیمری تقریت شده، لایه محافظ گوریلا گلس 3 و بندهای سیلیکونی برای این دستگاه باشیم.

البته قابلیت‌ها و حسگرهای یک ساعت هوشمند، به‌مراتب مهم‌تری از ویژگی‌های ظاهری آن هستند. گارمین به‌خوبی به این مساله واقف است و به همین جهت مجموعه گسترده‌ای از قابلیت‌های جذاب فنی را در Venu 3 تعبیه کرده است.

البته تکنولوژی الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب (ECG) به‌طور باورنکردنی در ساعت‌های هوشمند ونو 3 تعبیه نشده‌اند. با این وجود، گارمین با ارائه قابلیت‌هایی مثل پایش خواب، قابلیت تشخیص چرت زدن و بهبودهای ایجاد شده در قابلیت بادی باتری (Body Battery) سعی در جبران این کمبود دارد!

از سوی دیگر، مدل ویلچر در ساعت‌های هوشمند جدید گارمین هم می‌تواند دامنه استفاده آن را برای افراد بیشتری گسترش دهد.

گارمین البته قبلا هم نشان داده که علاقه‌ای به تعبیه امکان استفاده از سیم کارت مستقل در ساعت‌های هوشمند پرچمدارش ندارد. با این وجود، مدل‌های ونو 3 و ونو3 اس حداقل از اسپیکر و میکروفون‌های داخلی بهره می‌برند تا امکان برقراری تماس از طریق آیفون یا اندروید را در اختیار کاربران قرار دهند.

البته در صورتی که ساعت جدید Garmin را به یک دستگاه اندرویدی متصل کنید، هم امکان ارسال پیام از طریق آن را خواهید داشت و هم می‌توانید تصاویر گوشی را روی ساعت هوشمندتان مشاهده کنید.

شارژدهی باتری و قیمت Garmin Venu 3

اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته، سامسونگ با ارائه عمر باتری حدودا دو روزه با یک بار شارژ کامل در سری ساعت‌های گلکسی واچ 5 پرو توانست تعجب همه کاربران و منتقدان را برانگیزد.

با این حال امسال، گارمین ونو 3 اس می‌تواند در صورت فعال بودن مد Smartwatch Mode بین هر بار شارژ، تا 10 روز کاربران را همراهی کند. از سوی دیگر، ونو 3 هم میزان شارژدهی بین دو بار شارژ کردن کامل را به 14 روز ارتقا می‌دهد!

البته طبیعتا با فعال‌سازی مد Smartwatch باید برخی قابلیت‌های سنگین گوشی مانند GPS را غیرفعال کنید. با این حال حتی در صورت فعال بودن مکان یابی جی پس ای هم می‌توانید انتظار شارژدهی بین دو تا سه روزه را از ساعت های هوشمند جدید گارمین ونو 3 داشته باشید.

این شارژدهی خیره‌کننده ضمن این که پیشرفت بزرگی در مقایسه با نسل قبلی (Venu 2 و Venu 2S) به شمار می‌رود، امکان پایش دائمی سلامت روانه و سنجش کامل وضعیت خواب در طول شب را در اختیار این ساعت قرار خواهد داد.

البته این پیشرفت‌های حاصل شده در ساعت هوشمند گارمین باعث افزایش قیمت این دستگاه شده است. گارمین حداقل قیمت این دو ساعت هوشمند جدیدش را 450 دلار اعلام کرده که آن‌ها را به محصولاتی گران‌تر از اپل واچ 8 و گلکسی واچ 6 کلاسیک سامسونگ تبدیل می‌کند.

برای مقایسه، سال گذشته، حداقل قیمت مدل‌های ونو 2 و ونو 2 اس برابر با 400 دلار بود.

10 مطلب آخر نمایشگاه ایفا 2023

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*