بهترین کانسپت سال 2023

بهترین کانسپت سال 2023 این خودرو جذاب از داچیا است

طی یک رای گیری از طرف نشریه کار دیزاین، ۱۶ داور مطرح و معروف در طراحی خودرو، داچیا مانیفستو را به‌عنوان بهترین کانسپت سال 2023 انتخاب کردند.

در دهمین مراسم بهترین خودروهای مفهومی سال که توسط مجله کار دیزاین (Car Design) به‌عنوان مجله‌ای محبوب برای مشاوره و نظردهی درباره طراحی خودرو برگزار شد، خودروی مفهومی داچیا مانیفستو به‌عنوان بهترین خودروی کانسپت سال معرفی شد.

داچیا مانیفستو بهترین کانسپت سال 2023 شد

بهترین کانسپت سال 2023

شرکت داچیا، رومانیایی بوده و از زیرمجموعه‌های شرکت رنو است و تولید خودروهای به‌صرفه و ارزان را بر عهده دارد. این برند دارای شش مدل است و درصد بالایی (85 درصد) از محصولاتش را در بازارهای کشورهای اروپایی به فروش می‌رساند. طراحان آئودی، فورد، لامبورگینی، لوسید و مرسدس بنز، در میان داوران رقابت بهترین خودروهای مفهومی سال در مجله کار دیزاین حضور داشتند؛ ولی اینی افراد اجازه رای دادن به کانسپت شرکت خود را نداشتند.

طی یک رای‌گیری از طرف نشریه کار دیزاین (Car Design)، ۱۶ داور مطرح و معروف در طراحی خودرو، داچیا مانیفستو را به‌عنوان بهترین کانسپت سال 2023 انتخاب کردند. این خودرو کانسپت، در سال گذشته رونمایی شد و منتقدان آن را بیشتر از یک خودروی کانسپت معمولی نامیدند؛ برای این‌که مانیفستو ایده‌های زیادی را در خود دارد، به‌صرفه است و برای محیط زیست خطری ایجاد نمی‌کند.

بهترین کانسپت سال 2023

جیمز مک لاکلان، سردبیر اخبار طراحی خودروی نشریه کار دیزاین گفت:

در ده سالی که این مراسم را داشتیم، داچیا قبلا ادعایی در هیچ خودرویی نداشت و برنده شدن این شرکت در مسابقه، دستاوردی بزرگ برای پیشرفت طراحی آنها است.

طبق گفته طراحان این خودرو، هدفشان طراحی ساده، اما کاربردی بوده تا در همین حین که باحال (Cool) است، حافظ محیط زیست هم باشد. این خودرو هیچ شیشه‌ای ندارد تا کاربران، حس نزدیک‌تری با طبیعت داشته باشند. یک پنجم پلاستیک‌های مصرفی از پلاستیک‌های بازیافتی استفاده شده و این خودرو قابلیت رنگ شدن ندارد و از قابلیت تعمیر ساده و ارزان بهره می‌برد. فقط یک چراغ در جلوی این خودرو می‌بینیم و طراحان گفته‌اند که وقتی کار با یک چراغ راه می‌افتد، نیازی به دو چراغ یا بیشتر نیست. این تک چراغ خودرو، از جای خود خارج هم می‌شود و تبدیل به چراغ قوه دستی شما خواهد شد.

داچیا مانیفستو

روکش صندلی‌های این خودرو تبدیل به کیسه خواب می‌شوند و پشت مانیفستو به میز کار شما تبدیل می‌شود. باتری‌های خودرو هم جدا شونده هستند و به‌عنوان پاوربانک یا باتری جداگانه برای وسایل برقی شما کاربرد دارند. لاستیک‌ها توپر هستند و پنچر نمی‌شوند و طبق گفته سازندگان تا زمانی که خودرو کار کند، لاستیک‌ها هم کار می‌کنند. همه چیز این خودرو ضد آب و قابل شستشو بوده، داشبورد خودرو شخصی‌سازی می‌شود و گیره‌هایی هم برای اتصال اشیا روی آن وجود دارد.

داچیا مانیفستو

خودروی کانسپت داچیا مانیفستو، شاسی بلندی است که به مرحله تولید نخواهد رسید و وظیفه‌اش تنها معرفی ایده‌های نو سازندگان و طراحان شرکت داچیا است که احتمالا آنها را در خودروهای جدید سال بعد داچیا خواهیم دید.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این خودرو مفهومی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*