خودرو جدید فیات ایران

2 خودرو جدید فیات توسط پارسیان موتور به ایران وارد می‌شود + عکس و مشخصات

2 خودرو جدید فیات در دسته خودروهای برقی، یعنی فیات 500e و فیات 600e توسط شرکت صنایع خودروسازی پارسیان موتور به ایران وارد می‌شوند. عکس و مشخصات این خودروها را در ادامه مشاهده کنید.

امسال شرکت ایتالیایی فیات در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس آمریکا از دو خودروی هاچ‌ بک برقی جدید خود یعنی فیات 500e و فیات 600e با طراحی چشم‌نواز رونمایی کرد. طبق جدیدترین اخبار خودرو، شرکت صنایع خودروسازی پارسیان موتور این خودروها را به ایران می‌آورد.

دو خودرو جدید فیات در ایران

خودرو جدید فیات ایران

123 سال قبل یعنی در سال 1900، کارخانه‌ای به نام فیات که فقط 35 کارگر داشت، راه‌اندازی و تاسیس شد. سه سال بعد از اولین کامیون فیات رونمایی و در سال 1908 صادرات آن به کشور آمریکا آغاز شد. دو سال بعد به‌خاطر استقبال مردم از این برند، کارخانه فیات در ایالات متحده آمریکا آغاز به کار کرد. این شرکت بعد از پشت سر گذاشتن مشکلاتی که داشت، در سال 2009 به‌عنوان بزرگترین خودروساز ایتالیا و ششیمین خودروساز برتر جهان شناخته شد.

در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس 2023، فیات از دو خودرو برقی جدید خود رونمایی کرد. این دو خودرو جدا از طراحی داخلی و خارجی زیبایی که دارند، خودروهای قدرتمندی هستند و با هر بار شارژ، مسافت بالایی را می‌توانند طی کنند. حالا طبق اخبار منتشر شده، این دو خودرو توسط شرکت پارسیان موتور به کشورمان وارد شده و در انتظار ترخیص از گمرک هستند.

خودرو جدید فیات ایران

خودروی شهری فیات 500e ابعاد بزرگتری نسبت به فیات 500 معمولی دارد. وزن این خودرو نسبت به دیگر خودروهای برقی کمتر است و مشکل زیاد بودن وزن و در نتیجه مصرف بیشتر باتری را ندارد. فیات 500e دارای سیستم هشدار خودرو صوتی است و قدرت پیشرانه آن به ۱۱۷ اسب بخار می‌رسد که از مدل بنزینی خود بیشتر است. این خودرو در مدت 8.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همراه با خودرو، شارژر خانگی نیز عرضه می‌شود که 80 درصد باتری را در 35 دقیقه شارژ می‌کند و  با شارژ کامل، قادر به پیمایش مسافت 400 کیلومتر است. فیات 500e دارای دو در بوده و قرار است نسخه‌ای همراه با یک درب اضافه نیز برای خانواده‌های بچه‌دار به بازار عرضه شود.

2 خودرو جدید فیات در ایران

برادر بزرگتر 500e، خودرو برقی فیات 600e است. این خودرو در بیشتر ویژگی‌هایش به جیپ اونجر شباهت دارد؛ چون روی پلتفرم e-CMP2 استلانتیس تولید شده است. قدرت پیشرانه این خودرو 156 اسب بخار بوده و شتاب صفر تا صد آن در 9 ثانیه طی می‌شود. در این مدل، شارژر خانگی هم داریم و شارژ 80 درصد باتری در کمتر از 30 دقیقه پر می‌شود. همچنین با هر بار شارژ کامل، فیات 600e می‌تواند مسافت 400 کیلومتر را طی کند.

فیات در ایران

قیمت فیات 500e برابر با 39200 دلار یعنی معادل حدود 1 میلیارد و 960 میلیون تومان است و فیات 600e هم با قیمت 44600 دلار یعنی معادل 2 میلیارد و 230 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود. البته این‌ها قیمت‌ پایه هستند و با توجه به هزینه‌هایی مثل گمرک، پلاک‌گذاری و… احتمالا قیمت این خودروها در ایران بسیار بالاتر خواهد بود.

2 خودرو جدید فیات در ایران

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره ورود این دو خودرو برقی جدید فیات به کشورمان چیست و فکر می‌کنید با توجه به قیمت آنها، می‌توانیم انتظار موفقیت را از این خودروهای اروپایی داشته باشیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*