اشتراک فیبر نوری

خرید اشتراک فیبر نوری فقط با پرداخت هزینه مودم

تا چند وقت پیش برای فیبرکشی تا منزل باید هزینه بالایی پرداخت می‌کردید؛ اما عیسی زارع پور گفت اکنون با پرداخت هزینه یک مودم می‌توانید اشتراک فیبر نوری را بخرید.

در حاشیه جلسه هیات دولت، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت به‌خاطر جو رقابتی حاکم بین اپراتورها، هزینه فیبرکشی تا منزل از مخاطبان دریافت نمی‌شود و می‌توانید فقط با پرداخت هزینه مودم، اشتراک فیبر نوری را داشته باشید.

قیمت اشتراک فیبر نوری برابر با هزینه مودم

اشتراک فیبر نوری

کابل‌های فیبر نوری برای انتقال داده‌ها از مواد شیشه‌ای بسیار ریز ساخته شده‌اند. سرعت انتقال داده با استفاده از فیبر نوری به سرعت حرکت برق درون سیم‌ها تشبیه می‌شود؛ به‌طوری‌که به این نوع اینترنت، گیگابایتی هم گفته می‌شود. البته باید گفت که به‌کمک استفاده از این کابل‌ها امکان دارد که سرعت انتقال داده حتی به واحد ترابایت هم برسد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چند روز پیش در حاشیه جلسه هیات دولت گفت:

قبلا مردم ما برای فیبرکشی به منزلشان باید هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کردند؛ ولی الان به‌دلیل جو رقابتی بین اپراتورها، مردم فقط با پرداخت هزینه یک مودم می‌توانند حق اشتراک فیبر نوری را خریداری کنند. فیبرکشی به درب منزل مردم هزینه کمی دارد که بیشتر اوقات اپراتورها آن را دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد طبق استانداردهای بین‌الملل، توسعه کابل‌های فیبر نوری تا درب منازل و کسب و کارها، در دستور کار است تا استفاده از این سیستم برای مردم ممکن شود. در پروانه کسب و کار اپراتورها این مورد وجود دارد که اگر مشترکی خواستار استفاده از سرویس فیبر نوری در مناطق تحت پوشش باشد، باید حداکثر در مدت یک ماه این امکان فراهم و دسترسی آنها ایجاد شود.

طبق گفته وزیر ارتباطات، ایجاد و گسترش فیبر نوری در دستور کار دولت و اپراتورها قرار گرفته و دولت برای شهرهای کوچک 1.2 میلیون تومان یارانه و برای استان‌های غیر کلانشهر هم 500 هزار تومان یارانه پوشش در نظر گرفته است. همچنین یارانه دو میلیون تومانی برای اتصال همه شهرها هم وجود دارد. البته او تاکید کرد هزینه‌ انجام این کارها بیشتر از مبالغ گفته شده است؛ ولی اپراتورها این هزینه‌ها را دریافت نمی‌کنند. تا الان بیشتر از 5 میلیون خانوار از این سرویس استفاده می‌کنند و تعداد مشترکان از 500 هزار نفر هم کمتر است.

همان‌طور که گفته شد، استفاده از کابل‌های فیبر نوری، سرعت اینترنت را بسیار بهبود می‌بخشد و پهنای باند بالاتری دارد. تا به امروز هزینه فیبرکشی به منازل بسیار بالا بود و ارزان‌تر شدن هزینه دسترسی به فیبر نوری، می‌تواند آثار بسیار مثبتی روی کیفیت اینترنت ما داشته باشد. نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این خبر چیست؟