چینی ها در مدار زمین

چینی ها اشیاء مرموزی در مدار زمین قرار داده‌اند که هیچکس از ماهیت آنها مطلع نیست

فضاپیمای Shenlong چینی ها در جدیدترین ماموریت خود 6 شیء ناشناس را در مدار چرخشی زمین قرار داده که هیچکس از ماهیت آنها اطلاعی ندارد.

فضاپیمای شن لونگ چین سومین ماموریت فضایی خود را در روز 14 دسامبر 2023 آغاز کرد و پس از آن با موفقیت 6 شیء که همگی سیگنال‌های مختلفی از خود ساطع می‌کنند را در مدار زمین تخلیه کرد؛ ماموریتی که ممکن است سرآغاز یک فتنه فضایی از سمت چین باشد.

مأموریت مرموز چینی ها در مدار زمین

پس از استقرار اشیای مرموز توسط فضاپیمای روباتیک شن لونگ، ناظران و دانشمندان آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا تمامی این اشیا را تحت نظر و بررسی قرار دادند. محققان طی بررسی‌های صورت گرفته دریافتند که ماموریت اشیای رها شده توسط این فضاپیمای مرموز چین کاملا مشابه دفعات گذشته صورت گرفته است. در واقع چین در زمینه رهاسازی اشیای ناشناخته سابقه‌ی جنجالی در کارنامه خود دارد. محققان نام این اشیا را به‌ترتیب حروف انگلیسی انتخاب کردند و به ترتیب (A.B.C.D.E.F) نامیدند.

چینی ها در مدار زمین

دانشمندان معتقدند این اجسام در نزدیک‌ترین نقطه از مدار خودشان آرام آرام به یکدیگر نزدیک شده و سیگنال کاملی از خود ساطع خواهند کرد که این سیگنال‌ها نامربوط به پروژه‌های قبلی چین مبنی بر رهاسازی اجسام مرموز نیست.

ماموریت‌های مشابه و مشکوک شن لونگ

شن لونگ در طی مأموریت‌های فضایی قبلی خود به‌ترتیب در تاریخ سپتامبر سال 2020 و آگوست سال 2022 اجسام ناشناخته و مرموزی را در مدار قرار داده است. محققان به‌صورت خوشبینانه گمان می‌کنند این اشیا یک سری ماهواره‌های ردیابی، خدماتی یا موارد آزمایشی نامشخصی هستند که چین آنها را به فضا فرستاده است. 

اشیاء مرموز چینی ها

به تقلید از این اقدام مشکوک چین، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که به‌زودی فضاپیمای رباتیک پیشرفته X-37B ساخت شرکت صنایع هوا و فضای بوئینگ را پس از مدت‌ها تاخیر، اکنون با عزم جدی و توسط موشک فالکون Space X در تاریخ 28 دسامبر به فضا پرتاب خواهد کرد و باید منتظر این باشیم که آیا آمریکا به تقلید از چین دست به یک اقدام فضایی مشکوک خواهد زد یا خیر.