تلسکوپ چینی اینشتین

تلسکوپ چینی اینشتین با چشم‌های خرچنگی خود برای کشف اسرار کیهان به فضا پرتاب می‌شود

تلسکوپ چینی اینشتین به فضا پرتاب می‌شود. تلسکوپ جدید چینی‌ها با چشم‌های خرچنگی خود به‌منظور کشف اسرار کیهان در سال 2024 روانه فضا خواهد شد.

تلسکوپ پیشرفته چشم خرچنگ چین با قابلیت‌های ویژه و کاربردی خود قرار است تا بیش از پیش بشر را در راه شناخت کیهان و شگفتی‌های کهکشان یاری کند. در واقع ماموریت کامل این کاوشگر، پاسخ به سوالات اساسی و جمع‌آوری اطلاعات از سیاه چاله‌ها، بررسی نقاط تاریک دوردست و امواج گرانشی است.

تلسکوپ چینی اینشتین با الهام از چشمان خرچنگ

طبق انتظار، چینی‌ها باز هم یک ماموریت فضایی پیشرفته در جهت رسیدن به خواسته‌های بشر آغاز خواهند کرد. ماموریتی که قرار است اولین پرتوهای حاصله از یک انفجار ابرنواختری را به ما منعکس کند و با شناسایی منابع امواج گرانشی و رویت اجرام آسمانی دوردست، انسان را در رسیدن هر چه سریع‌تر به خواسته‌های خود یاری دهد.

تلسکوپ چینی اینشتین

برای ساخت این تلسکوپ از چشمان خرچنگ الهام گرفته شده است که قابلیت دریافت نور چند نقطه‌ای و از همه‌ی جهات و سپس انعکاس آن به یک مرکز شبکیه را دارد. این امکان کاوشگر اینشتین قابلیت میدان دید وسیع و عریض برای دریافت تصاویر را ارائه می‌دهد و این پروژه توسط مرکز ملی علوم فضایی (NSSC) برنامه‌ریزی و سازماندهی شده است. کاوشگر پیشرفته اینشتین با وزن تقریبی ۱۴۰۰ کیلوگرمی خود قرار است تا در مداری با ارتفاع ۶۰۰ کیلومتری از سطح زمین پرتاب شود. زاویه دید ۳۶۰۰ درجه این تلسکوپ به‌همراه لنز پیشرفته چشم خرچنگ قادر خواهد بود تا تمام تحرکات ناشی از پرتو ایکس را با پردازش مستقل با وضوحی کامل‌تر از آنچه تا الان موجود بوده دریافت کند.

رصد رویدادهای کامل کهکشانی

تیم سازنده و تحقیقاتی اینشتین امیدوار است تا با قرار گرفتن این کاوشگر در مدار، بتوان رویدادهای کامل کهکشانی را با جزئیات دقیق‌تر مورد رصد و بررسی قرار دهند. این امکانات به چشم خرچنگ اجازه می‌دهد تا فقط با سه بار چرخیدن به دور زمین، تمام پهنه آسمان را کاوش و تصویربرداری کند. همچنین آژانس فضایی اروپا و موسسه ماکس پلانک آلمان با ساخت و ارائه یک ماژول Mirror روی ابزار FXT و پشتیبانی همه‌جانبه علمی در این ماموریت مشارکت دارند.

فناوری چشم خرچنگ از سال ۲۰۱۰ میلادی توسط چین تحقیق و توسعه یافت و اولین آزمایش‌های کامل از این فناوری پیشرفته و نقشه‌های پرتو ایکس از میدان بزرگ فضایی در سال ۲۰۲۲ ارسال شد. در نهایت این تلسکوپ قادر خواهد بود نمای وسیع و روشنی از یک جهان عمیق و تاریک را به بشر مخابره کند و به‌لطف این فناوری، ماهواره‌ها می‌توانند کیهان را با حساسیت و نظارت بیشتر مورد رصد قرار دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*