هوش مصنوعی جایگزین کارمندان گوگل

هوش مصنوعی جایگزین کارمندان گوگل می‌شود

گوگل در حال جایگزین کردن هوش مصنوعی با کارمندان بخش تبلیغات خودش است. بخش گوگل ادز در مجموع ۳۰ هزار کارمند دارد که خطر تعدیل را حس می‌کنند.

با افزایش محبوبیت روزافزون هوش مصنوعی طی یکی دو سال گذشته، بسیاری از بزرگان صنعت تکنولوژی نسبت به آینده این فناوری نوآورانه هشدار داده‌اند. با این حال تولیدکنندگان با آرامش خاطر خاصی نسبت به بی‌خطر بودن هوش مصنوعی برای انسان و تعیین قوانین سختگیرانه‌ای برای استفاده از آن‌ها صحبت می‌کنند. با تمام این تفاسیر، شاهد پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی هستیم، به‌طوری که هزاران شغل و میلیون‌ها فرصت شغلی در سراسر جهان را نشانه گرفته است.

عصر جدید، عصر هوش مصنوعی است و بی‌شک انسان‌های زیادی را از کار بی‌کار خواهد کرد. گوگل یکی از شرکت‌های پیشرو در به‌کار گیری هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف کمپانی خودش است. آن‌ها اوایل سال جاری میلادی عصر جدیدی از تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی را آغاز کردند و در تلاش‌اند تا با کمک گرفتن از این فناوری، بتوانند تجربیات تبلیغاتی خودکار را در اختیار کاربرانشان بگذارند.

هوش مصنوعی کارمندان بخش تبلیغاتی گوگل را بی‌کار کرد

گوگل بخشی به‌نام پرفورمنس مکس (Performance Max) را به بخش تبلیغاتی خودش اضافه کرده و می‌خواهد با استفاده از هوش مصنوعی، میزان داده‌ها و ورودی‌ها را در‌ آن گسترش دهد. این بخش از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی گوگل برای ارائه تبلیغات شما به مخاطبان در زمان مناسب استفاده می‌کند و همین باعث افزایش احتمال دیده شدن تبلیغات شما خواهد شد.

هوش مصنوعی جایگزین کارمندان گوگل

هوش مصنوعی جایگزین کارمندان گوگل

گوگل حالا هوش مصنوعی را جایگزین کارمندان انسانی کرده که در پشت پرده این کمپین تبلیغاتی فعالیت می‌کردند. در واقع نزدیک به ۱۵ هزار کارمند بخش تبلیغات گوگل در این حوزه مشغول فعالیت بودند که حالا هوش مصنوعی جایگزین آن‌ها شده است. هرچقدر این تغییرات به‌ضرر کارمندان گوگل است و آن‌ها را با تعدیل نیرو تهدید می‌کند، اما در عوض باعث افزایش حاشیه سود گوگل و کاهش هزینه‌های جاری از جمله حقوق‌های پرداختی کارمندان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خشم کارمندان از مدیرعامل گوگل: هزاران نفر را اخراج کردی تا حقوقت را زیاد کنی؟

آرویند کریشنا، مدیرعامل شرکت IBM اوایل سال جاری مدعی شده بود که هوش مصنوعی ۳۰ درصد مشاغل، چیزی نزدیک به ۸ هزار شغل را از بین خواهد برد. در همین راستا هم آن‌ها سرعت استخدام در بخش‌هایی از شرکت خود که می‌تواند توسط هوش مصنوعی اداره شود را هم کُند کرده‌اند.

بخش تحقیقاتی گلدمن ساکس در گزارشی مدعی شده که با ظهور هوش مصنوعی، به‌زودی حدود ۳۰۰ میلیون شغل در دنیا از بین خواهد رفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*