تولید تراشه حامل ۱۰۰۰ میلیارد ترانزیستور توسط اینتل

اینتل تراشه هایی با ۱۰۰۰ میلیارد ترانزیستور می‌سازد

مدیرعامل اینتل می‌گوید که تا سال ۲۰۳۰ میلادی آن‌ها نخستین تراشه های حامل ۱۰۰۰ میلیارد ترانزیستور خود را تولید خواهند کرد. ادعایی که شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

صنعت بسته‌بندی تراشه روز به روز در حال پیشرفته‌تر شدن است. همین باعث بلندپروازی بیشتر شرکت‌های چیپست‌سازی نیز شده است. اینتل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نیمه‌هادی جهان به‌تازگی اعلام کرده که تا سال ۲۰۳۰ میلادی تراشه هایی با ۱۰۰۰ میلیارد ترانزیستور خواهد ساخت.

۱۰۰۰ میلیارد ترانزیستور در یک تراشه به‌کمک قانون مور اینتل

دو کمپانی اینتل و فیرچایلد سمیکوندور قانونی را به‌نام «قانون مور» ابداع کرده‌اند که بر اساس آن هر سال باید تعداد ترانزیستورهای به‌کار رفته در داخل چیپست‌ها ۲ برابر شود. اما شرایط ایده‌آل این دو شرکت پیش نرفت و به جای هر ۱ سال، دو برابر شدن تعداد ترانزیستورها ۳ سال طول کشید. حالا ظاهرا اینتل نسبت به اجرای این قانون ناامید شده و مدیر ارشد این شرکت می‌گوید که آن‌ها تا سال ۲۰۳۱ برای همیشه با این قانون خداحافظی خواهند کرد.

تولید تراشه حامل ۱۰۰۰ میلیارد ترانزیستور توسط اینتل - قانون مور اینتل

پت گلسینگر، مدیر ارشد اینتل معتقد است که:

احتمالا تا سه یا چهار دهه آینده، بازنشستگی قانون مور را اعلام خواهیم کرد. چرا که این قانون دیگر در دوران طلایی خودش حضور ندارد و شاهد تغییر اوضاع هستیم. روند دو برابر شدن ترانزیستورها حالا به ۳ سال افزایش پیدا کرده و شاهد کاهش سرعت این فرآیند هستیم. اگر با همین سرعت پیش برویم هم می‌توانیم تا سال ۲۰۳۰، اولین تراشه حامل هزار میلیارد ترانزیستوری خودمان را تولید کنیم.

اینتل از فناوری پردازش ۳ نانومتری استفاده خواهد کرد

اینتل به‌دنبال ارتقا تکنولوژی بسته‌بندی در تراشه‌های است و می‌خواهد از فناوری پردازش ۳ نانومتری بهره‌مند شوند. اما همه این‌ها به حرف ساده است و به بودجه کلانی نیاز دارد. مدیرعامل این شرکت چیپست‌سازی می‌گوید که برای پیشرفت در این صنعت، به ۲۰ میلیارد دلار بودجه نیاز است.

تولید تراشه حامل ۱۰۰۰ میلیارد ترانزیستور توسط اینتل

ادعای اینتل نسبت به هزار میلیاردی شدن ترانزیستورهای داخل چیپست‌ها، ادعای بزرگی است که فقط زمان می‌تواند آن را ثابت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*