Battery Protection سامسونگ

سامسونگ با قابلیت جدید Battery Protection، عمر باتری گوشی‌هایش را افزایش می‌دهد

قابلیت Battery Protection در گوشی‌های سامسونگ باعث محافظت از باتری این دستگاه‌ها حین شارژ می‌شود. این قابلیت با آپدیت One UI 6.1 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

با پررنگ‌تر شدن نقش گوشی‌های موبایل در زندگی روزمره کاربران، شارژدهی باتری به یکی از فاکتورهای مهم سنجش عملکرد  و کاربری این دستگاه‌ها تبدیل شده است. در همین راستا سامسونگ قصد دارد قابلیت جدیدی تحت نام Battery Protection را در آپدیت بعدی One UI منتشر کند که تاثیر چشمگیری در شارژدهی و عمر باتری گوشی‌های این کمپانی خواهد داشت. کاربران گوشی‌های سامسونگ که از اندروید 14 بهره می‌برند، می‌توانند زودتر از سایرین این قابلیت را تجربه کنند.

قابلیت Battery Protection سامسونگ چگونه کار خواهد کرد؟

در حال حاضر اطلاعات چندانی پیرامون آپدیت بعدی رابط کاربری وان یو آی، One UI 6.1 در اختیارمان نیست. با این وجود این آپدیت مشخصا همراه با سری گوشی‌های گلکسی اس 24 سامسونگ معرفی خواهد شد.‌ در عین حال لو رفتن برخی اسناد پیرامون قابلیت Battery Protection جزئیاتی بیشتر در خصوص این ویژگی جذاب را در اختیارمان قرار داده است.

در گجت نیوز بخوانید:

با این تنظیمات، عمر باتری گوشی سامسونگ خود را دوبرابر کنید

قابلیت محافظت از باتری همین الان نیز روی گوشی‌های مجهز به رابط کاربری One UI 6.0 و اندروید 14 قابل دسترسی بوده و علیرغم این که به‌طور علنی قابل نمایش نیست، اما می‌توان با استفاده از ترفندهایی آن را اجرا کرده و بررسی نمود. یکی از ساده‌ترین راه‌های انجام این کار استفاده از اپلیکیشن Activity Launcher است. پس از آن می‌بایست فعالیتی تحت نام  BatteryProtectionActivity را از لیست فعالیت‌ها انتخاب کرده و اجرا کنید. پس از اجرای این اپلیکیشن می‌توانید ظاهر این اپلیکیشن جدید که با هدف محافظت از باتری حین شارژ شدن طراحی شده را مشاهده کرده و قابلیت‌های آن را محک بزنید.

این اپلیکیشن سه سطح محافظتی مختلف از باتری را ارائه می‌کند که هریک برای دسته خاصی از کاربران مفید هستند. این سه دسته به‌صورت زیر خواهند بود:

محافظت پایه (Basic Protection)

این نوع حفاظت پایه‌ای باتری مانع از رسیدن میزان شارژ به 100 درصد شده و اطمینان حاصل می‌کند که شما حداقل 95 درصد شارژ دارید! در این سیستم حفاظت، بلافاصله پس از رسیدن میزان شارژ به صد درصد فرآیند شارژ متوقف شده و تا زمانی که شارژ به 95 درصد نرسد، از سر گرفته نخواهد شد! این فرآیند تا زمانی که گوشی را از شارژر خارج کنید، ادامه خواهد یافت. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که گوشی شما همواره شارژ حداقل 95 درصدی دارد؛ اما هیچ‌وقت به شارژ کامل نمی‌رسد.

محافظت تطبیقی (Adaptive Protection)

این روش حفاظتی، فرآیند شارژ کردن گوشی را با رسیدن میزان شارژ به 80 درصد متوقف کرده و کمی پیش از این که از خواب بیدار شوید، فرآیند شارژ را مجددا آغاز می‌کند تا زمان بیدار شدن، شارژ گوشی شما کامل باشد! به این ترتیب می‌توانید ضمن این که از رسیدن شارژ به 100 درصد جلوگیری می‌کنید، مانع از پر و خالی شدن متوالی باتری شوید تا از آن بهتر حفاظت کنید. در این روش محافت، زمان خواب کاربر به‌صورت هوشمند و بر اساس الگوی مصرف تعیین خواهد شد.

گوشی‌های پیکسل گوگل نیز قابلیتی کم و بیش مشابه این سیستم محافظت را ارائه می‌کنند که بسته به آلارم فعال گوشی زمان شارژ تا صد درصد را تعیین می‌کند.

حداکثر محافظت

در این روش، شارژ باتری گوشی شما به محض رسیدن به 80 درصد متوقف شده و تنها زمانی مجددا از سر گرفته می‌شود که میزان شارژ بار دیگر به زیر این عدد برسد. به این ترتیب گوشی شما هرگز به صد درصد شارژ خود نرسیده و خطراتی نظیر شارژ بیش از حد هرگز آن را تهدید نخواهد کرد!

با وجود این که قابلیت Battery Protection گوشی های سامسونگ هم‌اکنون در اندروید 14 و One UI 6.0 قابل دسترسی بوده و می‌توان در گزینه‌های مختلف آن به جستجو پرداخت، اما بر اساس ادعای کاربران این سیستم عامل، هنوز نمی‌توان از آن استفاده کرد؛ چرا که هیچ‌یک از تنظیماتش هنوز فعال نیستند! فعال کردن این قابلیت در حال حاضر تنها باعث می‌شود که میزان شارژ گوشی شما به 85 درصد محدود شده و از آن بالاتر نرود! این سقف شارژ البته همین الان نیز در گوشی‌های سامسونگ، حتی آن‌هایی که به اندروید 13 مجهزند قابل دسترسی است.

Battery Protection سامسونگ

البته کاربران گوشی‌های مختلف سامسونگ گزارش‌های ضد و نقیضی در خصوص عملکرد این قابلیت ارائه کرده‌اند. با این حال مشخصا این قابلیت هنوز تکمیل نشده و باید منتظر ارائه نسخه کامل‌تری از آن در آپدیت‌های بعدی One UI بود.

همچنین بخوانید:

قابلیت‌های هوش مصنوعی در وان یو آی ۶.۱ سامسونگ لو رفت + تصاویر

انتظار می‌رود رابط کاربری وان یو آی 6.1 در ماه ژانویه 2024 منتشر شود و قابلیت Battery Protection را به همراه برخی ویژگی‌های کاربردی دیگر در اختیار کاربران گوشی‌های سامسونگ قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*