افزایش قیمت اینترنت

افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت در راه است

اپراتورهای ارتباطی با پذیرفتن شروط سازمان تنظیم مقررات توانستند مجوز افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت را دریافت کنند.

اپراتورهای ارتباطی طی ماه‌های گذشته بارها درخواست خود مبنی بر افزایش قیمت اینترنت را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی ارسال کردند و هر بار با مخالفت این سازمان روبه‌رو شدند. در همین راستا اخیرا مدیران عامل 8 اپراتور ارتباطی نامه‌ای را به رئیس جمهور فرستادند و بر افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت تاکید کردند.

اپراتورها از دلایل خود برای افزایش 2 برابری قیمت اینترنت به مواردی چون نبود منابع مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید نظیر اینترنت نسل پنجم، افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر، کاهش شدید قدرت سرمایه‌گذاری اپراتورها، عدم تناسب افزایش تعرفه با افزایش هزینه‌های نگهداری و توسعه شبکه در سنوات گذشته و عدم تناسب توسعه زیرساخت ارتباطی مورد نیاز برای پشتیبانی از اقتصاد دیجیتال اشاره کردند.

موافقت با افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت

در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد سازمان تنظیم مقررات با درخواست افزایش 100 درصدی قیمت اینترنت توسط اپراتورها مخالف است. البته رگولاتوری در حالی با افزایش تعرفه زیر نرخ تورم موافقت می‌کند که اپراتورها نیز شروطی را برای افزایش شاخص‌های بهبود کیفیت شبکه بپذیرند.

قیمت اینترنت

وزیر ارتباطات اعلام کرد اگر اپراتورها شروط ابلاغی را بپذیرند، این شروط در پروانه اپراتورها درج خواهد شد تا دارای ضمانت اجرایی لازم باشد. همچنین رگولاتوری هرگز موافق افزایش 100 درصدی تعرفه نخواهد بود و این افزایش حداکثر در سقف تورم سالیانه انجام خواهد شد.

اکنون خبرها حاکی از آن است که اپراتورهای ارتباطی شب گذشته در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حضور پیدا کردند و شروط این سازمان برای افزایش 34 درصدی تعرفه اینترنت را پذیرفتند. از سه شرطی که اپراتورها برای دریافت مجوز افزایش قیمت باید انجام دهند می‌توان به «افزایش سایت‌های نسل پنجم به 10 درصد تا پایان سال 1403»، «افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به 96 درصد تا پایان سال 1403» و «افزایش 30 درصدی میانگین سرعت اینترنت در 6 ماه آینده» اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*