گوشی های سامسونگ در سال 2023

مروری بر گوشی های سامسونگ در سال 2023

در حالی که در آخرین روز از سال 2023 میلادی هستیم، در این مطلب قصد داریم گوشی های سامسونگ در سال 2023 و آنچه بر محصولات کره‌ای‌ها گذشت را مرور کنیم.

در آخرین ساعات سال 2023 میلادی قرار داریم و لحظه‌شماری برای ورود به سال 2024 آغاز شده است. همیشه وقتی به پایان یک سال می‌رسیم، مرور اتفاقاتی که در طول آن سال رخ داده می‌تواند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد و خاطرات و اتفاقات مهم را به یاد ما بیاورد. حالا در این مطلب می‌خواهیم اتفاقاتی که برای گوشی های سامسونگ در سال 2023 افتاد را مرور کنیم.

آشنایی با ویژگی های گوشی های سامسونگ در سال 2023

بخش موبایل سامسونگ در سال 2023 چه روزهایی را پشت سر گذاشت و چه مدل‌ها و محصولات جدیدی را رونمایی و عرضه کرد؟ سری جدید گوشی های تاشو زد فولد و زد فلیپ مانند چند سال اخیر و این بار با پیشرفت‌های چشمگیر به بازار آمدند و نسل جدید گوشی های پرچمدار سری S نیز علاقه‌مندان به این گوشی‌های نوآورانه را هیجان‌زده کردند. گوشی های سری میان رده A نیز از یاد سامسونگ نرفته و مدل‌هایی مانند گلکسی A54، A34 و A14، تنوع این خانواده را بیشتر از همیشه کرد.

حالا بیشتر از این توضیحات اضافه نمی‌دهیم و شما را دعوت می‌کنیم که در ادامه این مطلب با گوشی های سامسونگ در سال 2023 و مزایا و قابلیت‌های هر یک از آنها آشنا شوید.

طراحی برتر و عملکرد قدرتمند با سری گلکسی S23

گوشی های سامسونگ در سال 2023

علاقه‌مندان به گوشی های سامسونگ، سال 2023 را با معرفی سری گلکسی S23 آغاز کردند. در اولین روز از ماه فوریه 2023، سامسونگ سری جدید گوشی های پرچمدار را در مدل‌های گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 پلاس و گلکسی اس 23 اولترا به بازار معرفی و عرضه کرد. این گوشی‌ها با طراحی نوآورانه و دوست‌دار محیط زیست، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی، نمایشگر داینامیک امولد 2X با کیفیت و روشنایی چشم‌گیر و دوربین‌های پیشرفته خود، سروصدای زیادی در بازار موبایل به‌پا کردند.

سری گلکسی اس 23 با برخورداری از چیپست قدرتمند و مدرن اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی، 30 درصد توان پردازشی بیشتر را ارائه کردند و واحد پردازش شبکه عصبی یا NPU آن نیز حدود 40 درصد بهبود یافته است. جذاب‌ترین پیشرفت در بخش GPU یا پردازشگر گرافیکی اتفاق افتاده که در سری گلکسی اس 23 تا 41 درصد سریع‌تر از نسل قبلی شده است. به این ترتیب این خانواده پرچمدار به‌طور ویژه برای کاربرانی طراحی شده که بالاترین میزان قدرت را از گوشی خود انتظار دارند.

گوشی های سامسونگ در سال 2023

در بخش دوربین نیز شاهد پیشرفت‌های زیادی در سری گلکسی S23 هستیم. قابلیت‌های Nightography اکنون به‌طور چشمگیری ارتقا پیدا کرده و کیفیت عکس و فیلم‌هایی که در محیط‌های کم‌نور به ثبت می‌رسانید، تا اندازه زیادی بهبود یافته است. در هر شرایط و هر جایی که عکس و فیلم ثبت کنید، می‌توانید جزئیات بسیار بیشتری را مشاهده کنید؛ چه بخواهید از آهنگ مورد علاقه خود در کنسرت فیلمبرداری کنید و چه بخواهید یک عکس سلفی در آکواریوم بگیرید یا در مراسم شام با دوستان خود یک عکس دسته‌جمعی را به ثبت برسانید.

نویزهای تصویر که معمولا باعث خراب شدن عکس‌های شما در محیط‌های تاریک و کم‌نور می‌شوند به وسیله الگوریتم پردازش سیگنال تصویر (ISP) با کمک هوش مصنوعی تصحیح شده و در نتیجه می‌توانید رنگ‌ها و جزئیات اشیا را به‌شکل دقیق‌تری در تصاویر خود مشاهده کنید.

گوشی گلکسی اس 23 اولترا برای اولین بار در سری گلکسی S سامسونگ به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی جدید با پیکسل‌های تطابق‌پذیر یا Adaptive Pixel مجهز شده است. این فناوری با ترکیب چند پیکسل به‌صورت همزمان، پردازش را در چند سطح با رزولوشن بالا انجام می‌دهد. گلکسی اس 23 اولترا همچنین از نمایشگر 6.8 اینچی داینامیک امولد 2X بهره می‌برد که دارای وضوح Quad HD+ و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی است. سیستم خنک کننده قدرتمندتر و قلم S Pen با عملکرد بهبود یافته از دیگر ویژگی‌های شاخص گلکسی S23 Ultra محسوب می‌شوند.

گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5؛ یک همراه بی‌انتها برای کاربران

گوشی های سامسونگ در سال 2023

سامسونگ در اوایل مردادماه امسال (جولای 2023) از نسل جدید و پنجم گوشی های تاشوی سری گلکسی Z خود رونمایی کرد. گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 با پیشرفت‌های چشمگیر و تغییرات قابل توجه نسبت به نسل‌های قبلی خود از راه رسیدند و مورد توجه کاربران و منتقدان صنعت تکنولوژی قرار گرفتند. امکان شخصی‌سازی هر چه بیشتر برای همسو شدن با سبک شخصی کاربران و بهینه‌سازی رابط کاربری، پایه و اساس فلسلفه طراحی این دو گوشی تاشو را تشکیل می‌دهند.

گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 با برخورداری از عملکرد سخت افزاری قدرتمند و باتری قوی که به‌لطف پردازنده مدرن گوشی، مصرف بهینه‌ای ارائه می‌کند، به گوشی‌های توانمندی تبدیل شده‌اند و هم در حالت باز و هم در حالت بسته شده، موجب ارتقای کارایی و توانایی‌های کاربران می‌شوند. این گوشی‌ها در بخش دوام و مقاومت از استاندارد IPX8 برای محافظت در برابر نفوذ آب، قاب‌های آلومینیومی Armor و محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ویکتوس 2 روی صفحه تاشو و پنل پشتی بهره می‌برند و لولای منعطف Flex Hinge نیز سطح حفاظت از گوشی را ارتقا بخشیده است. لولای جدید Z Fold 5 و Z Flip 5 با ساختار ریلی دوگانه خود، ضربه‌های خارجی وارد شده را توزیع کرده و از رسیدن آسیب به بدنه جلوگیری می‌کند.

گوشی های سامسونگ در سال 2023

نمایشگر پشتی یا Flex Window یکی از بخش‌هایی است که تغییرات برجسته‌ای در گلکسی زد فلیپ را نشان می‌دهد. این نمایشگر در گلکسی زد فلیپ 5 تا 3.78 برابر بزرگتر شده و وقتی گوشی را تا می‌کنید قادر خواهید بود طیف وسیعی از قابلیت‌های جدید و متنوع را روی آن مشاهده کنید. نمایشگر Flex Window حالا با ابعاد مناسب خود باعث می‌شود بدون این که به باز کردن گوشی نیاز داشته باشید، از امکانات متنوع آن بهره ببرید؛ مثلا به پیام‌ها پاسخ بدهید، تماس و مکالمه ویدیویی برقرار کنید، وضعیت آب‌وهوا را بررسی کنید و به تقویم و سایر ویجت‌های کاربردی در رابط کاربری جدید گوشی دسترسی داشته باشید.

گلکسی زد فولد 5 به‌عنوان پرچمدار گوشی های تاشو سامسونگ در سال 2023 به نمایشگری بزرگ و فراگیر مجهز شده و یک ابزار چند منظوره برای انجام تمام فعالیت‌های روزمره کاری، درسی و سرگرمی شما خواهد بود. این رایانه جیبی قدرتمند از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند که عملکرد آن نسبت به نسل قبلی بسیار بهتر شده است. رابط کاربری بهینه‌سازی شده گوشی به شما اجازه می‌دهد سازگاری بسیار بیشتری با عملکردهای مولتی تسکینگ یا چند وظیفگی داشته باشید. شما می‌توانید چند برنامه را به‌صورت همزمان باز کنید و میانبرها را در تسک‌بار تحت کنترل خود داشته باشید.

گوشی های سامسونگ در سال 2023

دوربین قدرتمند و توانا با قابلیت Dual Preview به‌منظور مشاهده سوژه و ویژگی Multi Control جهت اتصال صفحه کلید و ماوس به گوشی از دیگر قابلیت‌های برجسته و مهم گلکسی زد فلیپ 5 به‌شمار می‌روند.

گوشی های سری گلکسی A ؛ متنوع و عالی برای تمام کاربران

گوشی های سامسونگ در سال 2023

گوشی های سری گلکسی A سامسونگ در سال 2023 روند و رویکرد جدیدی را در پیش گرفتند. سامسونگ گوشی های جدید این سری از جمله گلکسی A54 و گلکسی A34 را به قابلیت‌های پریمیوم و ممتاز گوشی های پرچمدار مجهز کرد تا طیف گسترده‌تری از کاربران بتوانند از این قابلیت‌ها بهره‌مند شوند.

گلکسی A54 و A34 دارای دوربین توانمندی هستند که عملکرد بسیار خوبی در ثبت تصاویر جذاب و دیدنی از خود نشان می‌دهند. قابلیت‌های پیشرو Nightography با هوش مصنوعی نیز از گوشی های پرچمدار به دوربین این گوشی‌ها راه پیدا کرده‌اند. گلکسی A54 سامسونگ به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مجهز شده که می‌تواند سلفی‌های بی‌نقص و زیبایی را از شما به ثبت برساند و تصاویری فوق‌العاده و با جزئیات و وضوح بالا را در تماس‌های ویدیویی ارائه کند. قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال یا OIS و لرزش‌گیر تصویر دیجیتال یا VDIS نیز باعث می‌شوند بتوانید عکس‌ها و ویدیوهای شفاف و بدون تارشدگی و لرزش را ثبت کنید. به این ترتیب حتی در حین حرکت و وقتی که دست‌هایتان در حالت ثابتی قرار ندارد نیز قادر خواهید بود تصاویری عالی و جذاب را به یادگار بگذارید.

گلکسی A54 و A34 هر دو به صفحه نمایش فراگیر سوپر امولد با اندازه 6.4 و 6.6 اینچ مجهز شده‌اند. این نمایشگرها برای مشاهده بهتر محتوا در فضای باز بهینه شده‌اند و حالا حتی در زیر نور شدید خورشید هم می‌توانید تمام جزئیات به نمایش درآمده در صفحه را به‌خوبی مشاهده کنید. فناوری ارتقا یافته ویژن بوستر و نرخ تازه‌سازی تصویر یا رفرش ریت 120 هرتزی از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش به‌شمار می‌روند و گوشی شما در هر شرایط نوری همراه شما خواهد بود و میزان روشنایی تصویر را به‌سرعت با میزان نور محیط هماهنگ می‌کند.

علاوه بر گلکسی A54 و گلکسی A34، سامسونگ با هدف تنوع بخشیدن به گوشی های سری گلکسی A خود در سال 2023 اقدام به معرفی گوشی های گلکسی A24 و گلکسی A14 نیز کرد. این گوشی‌ها نیز با قابلیت‌های جذاب و قیمت‌های بسیار مناسب روانه بازار جهانی شدند و در ماه سپتامبر هم این شرکت کره‌ای گوشی‌های گلکسی A05 و گلکسی A05s را با قابلیت‌ها و فناوری‌های پیشرفته معرفی کرد.

حداکثر بهره‌وری با تبلت های جدید سامسونگ

گوشی های سامسونگ در سال 2023

نسل جدید تبلت های پرچمدار سامسونگ یعنی سری گلکسی تب اس 9 همزمان با نسل جدید گوشی های سری گلکسی Z معرفی شد. تبلت های سری گلکسی Tab S9 در سه مدل 11 اینچی تب اس 9، مدل 12.4 اینچی تب اس 9 پلاس و مدل 14.6 اینچی تب اس 9 اولترا به بازار جهانی عرضه شدند. این سری از قابلیت‌های نوآورانه و جذابی مانند نمایشگر داینامیک امولد 2x، استاندارد IP68 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گردوغبار، قلم S Pen، امنیت سامسونگ Knox و چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برند.

علاوه بر تبلت های پرچمدار سری گلکسی تب اس 9، سامسونگ در ماه اکتبر سال 2023 نیز نسل جدید تبلت های اقتصادی خود را در دو مدل گلکسی تب A9 و گلکسی تب A9+ معرفی و عرضه کرد. این تبلت‌های میان رده و خوش‌قیمت به نمایشگرهای 8.7 و 11 اینچی مجهز شده‌اند که بزرگترین صفحه نمایش در بین تمامی تبلت های سری گلکسی A تا به امروز محسوب می‌شوند. به این ترتیب کاربران می‌توانند از تجربه بصری همه‌جانبه در زمان تماشای فیلم‌ها یا انجام بازی‌های ویدیویی، نهایت لذت را ببرند.

گوشی های سامسونگ در سال 2023

قابلیت‌هایی مانند سامسونگ DeX و Multi-Active Window نیز به کاربران این تبلت‌ها اجازه می‌دهند که اپلیکیشن‌ها را روی نمایشگر در سه پنجره مختلف به نمایش دربیاورند و سطح تازه‌ای از مولتی‌تسکینگ، مشابه کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها را تجربه کنند.

تبلت‌ها و گوشی‌های سری گلکسی FE مخصوص طرفداران

گوشی های سامسونگ در سال 2023

سامسونگ بعد از معرفی و عرضه جدیدترین محصولات سال خود، در ماه اکتبر 2023 از سری FE یا Fan Edition (نسخه طرفداران) محصولاتش رونمایی کرد. سامسونگ این سری را با در نظر گرفتن بازخوردها و نظر کاربران و اولویت‌های آنها طراحی و عرضه می‌کند تا طرفداران برای برخورداری از کاربری بهتر، نیاز خود را برآورده کنند.

مدل‌های سری گلکسی FE سامسونگ در سال 2023 شامل چهار عضو می‌شود: گوشی گلکسی اس 23 FE، تبلت گلکسی تب اس 9 FE، تبلت گلکسی تب اس 9 پلاس FE و هدفون بی سیم گلکسی بادز FE. گوشی گلکسی S23 FE از ظاهری جدید در بخش دوربین‌های اصلی بهره می‌برد و بدنه پریمیوم آن نیز به طراحی خاص سری S وفادار مانده است. استاندارد IP68 به محافظت موثر از گوشی در برابر نفوذ آب و گردوغبار کمک می‌کند و نمایشگر 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X در جلوی گوشی، خیره‌کننده به‌نظر می‌رسد.

گلکسی اس 23 اف ای به چیپست قدرتمند  با یک محفظه بخار خنک‌کننده مجهز شده تا در زمینه بازی و استریم نیز حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن داشته باشد. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی، انرژی لازم برای گوشی را تامین می‌کند و آداپتور شارژر 25 واتی می‌تواند این باتری را در مدت 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ کند.

سامسونگ مدل‌های FE تبلت های سری گلکسی Tab S9 را نیز به بازار عرضه کرده است. گلکسی تب اس 9 FE با صفحه نمایش 10.9 اینچی و گلکسی تب اس 9 پلاس FE با نمایشگر 12.4 اینچی روانه بازار شده‌اند. این تبلت‌ها نیز درست مانند مدل‌های اصلی سری گلکسی Tab S9 از استاندارد IP68 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گردوغبار بهره می‌برند و اطمینان بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند. یک باتری پرظرفیت و با توان بالا در دل این تبلت‌ها قرار گرفته که با هر بار شارژ کامل آن می‌توانید تا 20 ساعت به تماشای ویدیوهای مورد علاقه خود بپردازید و در طول کار و بازی کردن نیز به هیچ سیمی متصل نباشید.

سامسونگ در سال 2023 استانداردهای جدیدی را برای محصولات خود تعیین کرده و با تلفیق ظرافت و عملکرد پیشرفته، محصولاتی جذاب، زیبا و قدرتمند را روانه بازار کرده است. علاوه بر این، کره‌ای‌ها تلاش کرده‌اند دستگاه‌هایی پایدار با کمترین میزان تاثیر بر محیط زیست را تولید و معرفی کنند. تبلت ها و گوشی های گلکسی سامسونگ در سال 2023 از مواد بازیافتی بسیار بیشتری در مقایسه با نسل‌های قبلی خود ساخته شده‌اند. آلومینیوم و شیشه بازیافتی در مبدا، پلاستیک بازیافتی در مقصد از تورهای ماهیگیری، بشکه‌های آب و بطری‌های پلی‌اتیلن ترفتالیت (PET) از جمله این مواد بازیافتی محسوب می‌شوند. همچنین برای ساخت جعبه این دستگاه‌ها از کاغذهایی استفاده شده که از مواد 100 درصد بازیافتی تشکیل شده‌اند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*