فیلمبرداری 4K 120fps با گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه خواهد بود

یک گزارش جدیدی منتشر شده که ادعا می‌کند گوشی گلکسی S24 اولترا سامسونگ قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای، ولی با محدودیت است.

آنطور که انتظار می‌رود، سامسونگ مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را به گوشی‌های خانواده گلکسی S24 خواهد برد. اما بدیهی است که گلکسی S24 اولترا به‌عنوان فرزند ارشد این خانواده امکانات اضافه‌تری را نسبت به دو برادر خودش دریافت کند. یکی از بزرگ‌ترین برتری‌های آن نسبت به دو مدل دیگر، سیستم دوربین قدرتمندترش است. حالا ظاهرا سامسونگ می‌خواهد علاوه بر برتری سنسوری، در بخش نرم افزاری و امکانات نیز آن یک سر و گردن از دیگر گوشی‌ها بالاتر باشد. سامسونگ فیلمبرداری 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را به گوشی گلکسی S24 Ultra خواهد آورد. البته محدود!

فیلمبرداری 4K 120fps با گلکسی S24 اولترا محدود است

در حال حاضر گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا، پرچمدار فعلی سامسونگ هم از فیلمبرداری 4K و حتی 8K پشتیبانی می‌کند. بنابراین بدیهی است که نسل جدید آن هم این دو گزینه فیلمبرداری را در اختیار کاربران بگذارد. اما اگر اخبار تکنولوژی را دنبال می‌کنید، احتمالا می‌دانید که فیلمبرداری روی گوشی‌ها با نرخ فریم محدودی انجام می‌شود. در واقع گوشی S23 Ultra ویدیوهای 4K را با حداکثر ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط می‌کند. اما حالا در نسل جدید این محدودیت را گسترش داده و با دو برابری کردن نرخ فریم، آن را به ۱۲۰ فریم بر ثانیه رسانده است.

فیلمبرداری 4K 120fps با گلکسی S24 اولترا

این گزینه جذابی برای تولیدکنندگان محتوا خواهد بود که به آن‌ها اجازه ضبط ویدیوهای اسلوموشن و انعطاف‌پذیری بیشتری برای مونتاژ ویدیوهایشان را خواهد داد. همین حالا دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا هم توسط بسیاری از اهالی فیلمبرداری مورد تحسین قرار گرفته است؛ پس قطعا دو برابر شدن نرخ فریم فیلمبرداری با آن می‌تواند اتفاقات بزرگی را برایش رقم بزند. ولی فراموش نکنید که فیلمبرداری با چنین نرخ فریمی محدودیت‌هایی هم دارد.

بیشتر بخوانید:

مشخصات دوربین گوشی گلکسی S24 اولترا و حتی دو نسل بعد آن لو رفت!

یکی از آن‌ها داغ شدن بیش از حد گوشی است. از آنجا که فشار زیادی به پردازنده برای پردازش چنین ویدیوهای سریع و باکیفیتی میاید، در نتیجه گوشی بیشتر داغ می‌کند و این می‌تواند روی سرعت کاهش شارژ آن هم مؤثر باشد. محدودیت بعدی در مدت زمان مجاز فیلمبرداری است. گلکسی اس ۲۳ اولترا حداکثر زمان فیلمبرداری با حالت 8K را روی ۱۰ دقیقه گذاشته است. احتمالا شاهد اعمال چنین محدودیت‌های برای فیلمبرداری 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای روی گوشی گلکسی S24 اولترا نیز خواهیم بود.

ما همچنین شنیده‌ایم که این حالت فیلمبرداری فقط روی نسخه ۱ ترابایتی Galaxy S24 Ultra ارائه خواهد شد. چرا که این مدل به یک حافظه پرسرعت UFS 4.0 مجهز است و می‌تواند بدون آنکه تأثیر منفی روی عملکرد فنی گوشی بگذارد، با این نرخ فریم فیلمبرداری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*