توییتر ایلان ماسک

سقوط آزاد توییتر با مدیریت ایلان ماسک ؛ بیش از ۷۰ درصد ضرر

بر اساس جدیدترین آمار، ارزش کمپانی توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک حدود 71.5 درصد کاهش داشته و هیچیک از راهکارهای این میلیاردر آمریکایی هم نتوانسته مانع از این افت شود.

ایلان ماسک را باید بدون هیچ بحثی یکی از ثروتمندترین و موفق‌ترین افراد دنیا دانست که با تکیه بر سودسازی خیره‌کننده کمپانی‌های میلیارد دلاری مثل تسلا و اسپیس ایکس توانسته به شهرتی جهانی رسیده و نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین کارآفرینان تاریخ سر زبان‌ها بیندازد. با این حال علیرغم تمامی موفقیت‌هایی که این میلیاردر آمریکایی تا کنون به دست آورده، شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) تحت مدیریت او در سراشیبی وحشتناکی افتاده و هر روز در حال سقوط به کف ارزشی جدیدی است!

ماسک این شبکه اجتماعی را با قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد. با این وجود ارزش آن امروز حدود 71 درصد نسبت به قبل کاهش یافته که این مساله حداقل در تاریخچه مدیریتی ایلان ماسک بی‌سابقه است! در ادامه جزئیات این سقوط بی‌سابقه توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک را بیشتر بخوانید.

ارزش توییتر ایلان ماسک اکنون تنها 12 میلیارد دلار است!

شبکه X

اگر ادعا کنیم ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر یک شب خواب راحت نداشته بیراه نگفته‌ایم! این میلیاردر جوان آمریکایی شب و روز در حال تلاش و به کار گرفتن تمامی توانایی خود برای رفع بزرگترین مشکل این شبکه اجتماعی یعنی درآمدزایی پایین آن است. البته در این میان بسیاری افراد ادعا می‌کنند ماسک در توییتر اشتباهات مدیریتی فراوانی هم داشته و نتوانسته پاسخ برخی انتقادات را به‌درستی بدهد!

در گجت نیوز بخوانید:

سقوط آزاد شبکه اجتماعی ایکس؛ ایلان ماسک چه بر سر توییتر آورده است؟

به‌عنوان مثال اتهام جدید یهودی ستیزی وارد شده به توییتر، مدتی پیش با یک پاسخ قاطع و بی‌ادبانه از سوی ایلان ماسک در خصوص قطع پشتیبانی تبلیغاتی توییتر از سوی کمپانی‌های وابسته به یهودیان همراه شد که همان‌طور که انتظار می‌رفت نه تنها مشکلی را حل نکرد؛ بلکه زمینه‌ساز مشکلات فراوان دیگری هم شد.

در ماه‌های اخیر بسیاری کمپانی‌ها نظیر اپل قراردادهای تبلیغاتی خود با توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک را فسخ کرده و از ارائه تبلیغات به این شبکه اجتماعی خودداری کرده‌اند. او نیز در عوض با برداشتن گام‌هایی سعی در مقابله با بروز موارد مشابه در آینده از طریق یافتن منابع درآمد دیگر غیر از تبلیغات داشته است.‌ به‌عنوان مثال، Grok AI قابلیت‌های متعددی نظیر استریم محتوای بدون تبلیغ را برای کاربران این شبکه به ارمغان آورده و اشتراک پریمیوم این سرویس نیز سطح دسترسی جدیدی را به کاربران ارائه می‌کند. اما این موارد جدید نتوانستند با افت ارزش توییتر مقابله کنند و این شبکه اجتماعی هر روز سقوط سنگین‌تری را تجربه می‌کرد.

توییتر ایلان ماسک

به‌طور دقیق، بر اساس تخمین‌های ارائه شده، ارزش کمپانی توییتر اکنون حدود 71.5 درصد در مقایسه با زمانی که ایلان ماسک اقدام به خرید آن با قیمت 44 میلیارد دلار کرد کاهش یافته است. بنابراین این کمپانی بزرگ اکنون تنها 28.5 درصد ارزش اولیه خود قیمت دارد. از سوی دیگر، رقبای اصلی توییتر، یعنی متا و اسنپ موفق شدند ارزش اقتصادی بالاتری را ثبت کرده و در بخش تبلیغات در جایگاه مطمئن‌تری در مقایسه با توییتر بایستند.

همچنین بخوانید:

تغییرات انقلابی در راه توییتر؛ از تماس صوتی و تصویری تا دایرکت مسیج!