عجیب ترین مکان های زمین

عجیب ترین مکان های زمین که در سیاره ما نظیر ندارند + عکس

در این مطلب به معرفی و بررسی هیجان‌انگیز ۲۰ نمونه از عجیب ترین مکان های زمین و شگفتی‌های خلقت روی سیاره ما می‌پردازیم.

کره زمین به‌عنوان زیستگاه و سپس آرامگاه همه‌ی ما انسان‌ها شناخته می‌شود. سیاره‌ای که در سرتاسر آن شگفتی و عظمت آفرینش با عجایبی باورنکردنی ترکیب شده تا صحنه‌هایی زیبا و به‌یادماندنی در ذهن ما ایجاد کند. عجیب ترین مکان های زمین که تا پیش این مطلب شاید از وجود آن‌ها بی‌اطلاع بودید و اگر هم دیده باشید گمان می‌کردید که شاید مربوط به یک سیاره دیگر یا یک تصویر شبیه‌سازی شده هستند.

با عجیب ترین مکان های زمین آشنا شوید

حال بیایید تا از نزدیک‌تر با عجیب ترین مکان های زمین و این شگفتی‌های سیاره خاکی ما بیشتر آشنا شوید که دو مورد کمتر شناخته شده از آن در سرزمین مادری ما، یعنی ایران واقع شده است.

1. دریاچه لیپار چابهار در ایران

عجیب ترین مکان های زمین

دریاچه‌ای در ۱۵ کیلومتری شهر زیبای چابهار که قطعا شما را با منظره بسیار زیبای خود جذب خواهد کرد. این دریاچه در جاده‌ای ساحلی قرار دارد که از چابهار به سمت خلیج گواتر کشیده شده است. آب این دریاچه از مجموعه‌ آب‌های سطحی تشکیل شده و در واقع آب دریای عمان است که به‌صورت راکد درآمده و یک تالاب زیبا به رنگ صورتی را به‌وجود آورده است.

مجموع طول رود و دریاچه لیپار حدود ۱۴ کیلومتر است و فضای آن بسیار بکر به‌نظر می‌رسد. دلیل صورتی بودن آب این دریاچه، فعالیت پلانکتون‌ها و وجود مواد عالی و معدنی است که از دریای عمان آمده و راکد مانده است. همچنین این تالاب، مکان بسیار مناسبی برای پرندگان مهاجر شناخته می‌شود. نمونه مشابه‌ای از این دریاچه در کشور استرالیا و با نام دریاچه هیلیر وجود دارد.

2. غار هان سون دونگ در کشور ویتنام

این غار بزرگترین غار جهان از نظر حجم است که توسط مردی به نام ho Khanh در سال ۱۹۹۰ میلادی کشف شد. حجم تقریبی ۳۸.۵ میلیون متر مکعبی و ارتفاع تقریبی ۲۰۰ متری این غار، آن را به‌عنوان بزرگ ترین غار طبیعی جهان معرفی می‌کند. نام Son Doong ترکیبی از دو کلمه محلی Son به‌معنی کوه و Doong به‌معنی دره‌ای که این غار در آن واقع شده و اقلیت قومی ساکن در آنجا اشاره دارد. طول کلی این غار ۹ کیلومتر بیان شده است.

همچنین غار هان سون دونگ دارای استالاکتیت‌های پیچیده و غول‌پیکری به ارتفاع بیش از ۸۰ متر و یک رودخانه زیرزمینی اسرارآمیز است. این مکان شگفت‌انگیز، یکی از عجیب ترین مکان های زمین بوده و یک اکوسیستم چشم‌نواز را درون خود جای داده است.

3. کوه های مریخی مینیاتوری نهبندان در ایران

یک شگفتی زیبا به دست طبیعت و به قلم نگارگری خداوند، توصیفی که برازنده این میراث طبیعی و به‌یادماندنی در خاک مادری است و به حق یکی از زیباترین آثار طبیعی موجود و کم‌نظیر در ایران شناخته می‌شود. کوه‌های مریخی نهبندان که در فاصله حدودی ۱۰ کیلومتری غرب این شهر و در کویر لوت نهبندان قرار دارند، محدوده‌ای نزدیک به ۲۵ کیلومتر را پوشش می‌دهد و از زیباترین جاذبه های گردشگری طبیعی شرق ایران به‌شمار می‌رود.

این کوه‌ها به رنگ‌های قرمز، نارنجی و خاکستری قابل مشاهده و ارتفاع آن از ۵ الی ۱۰۰ متر متغیر است. دلیل نام‌گذاری این کوه‌ها به مریخی به‌دلیل شباهت آن به سطح مریخ است و در جهان تنها ۳ یا ۴ نقطه از این شگفتی خلقت بهره می‌برند. همچنین آسمان شب بر فراز کوه های مریخی یکی از زیباترین و پرستاره‌ترین شب‌ها و شهاب‌باران‌ها را در مقاطع خاصی از سال برای علاقه‌مندان رقم می‌زند. در ایران فقط دو شهر نهبندان و چابهار دارای این زیبایی چشم‌نواز کویری هستند.

4. آب فشان فلای نوادا در کشور آمریکا

عجیب ترین مکان های زمین

این آب‌فشان با خلق منظره‌ای مدرن موجب تحسین ما می‌شود. در واقع این آب‌فشان یک شگفتی تصادفی به دست بشر است که یک اثر هنری با رنگ‌های عجیب و غریب و شکل خارق‌العاده ایجاد کرده است.

آب‌فشان فلای رنچ در زمینی به مساحت حدود ۳۸۰۰ هکتار در شمال نوادا قرار دارد. اولین آب فشان در سال ۱۹۱۶ و زمانی که ساکنان آنجا دنبال آبیاری بودند و چاهی حفر کردند کشف شد. در آن زمان مشخص شد که آب آن چاه به‌شدت داغ است و به همین دلیل آنجا را رها کردند. به‌طور تصادفی در سال ۱۹۶۴ پس از حفر یک چاه آزمایشی در همان منطقه توسط یک شرکت و ایجاد یک انرژی زمین‌گرمایی، چاه در همان جا رها شد؛ ولی به‌خاطر این‌که چاه به‌درستی مسدود نشده بود، آب داغ سوزانده شده از دهانه چاه به‌همراه رسوبات کربنات کلسیم شروع به ایجاد ضایعه‌ای کردند و هر سال چندین سانتی‌متر رشد کردند.

اکنون پس از چندین دهه، سه تپه بزرگ و زیبا تشکیل شده‌اند که هر کدام حدود دو متر ارتفاع دارند و آب گرم را با فشار زیاد به هوا پرتاب می‌کنند. یکی از دلایل شهرت این آب‌فشان، رنگ‌آمیزی بسیار زیبای لایه بیرونی این تپه‌هاست که به‌گفته زمین‌شناسان، این رنگ‌آمیزی نتیجه رشد و فعالیت جلبک‌های گرمادوست است که در محیط‌های مرطوب و گرم رشد می‌کنند.

5. کوه رنگین کمان در کشور پرو

عجیب ترین مکان های زمین

یکی از زیباترین آثار طبیعی خلق شده در بیابان‌های آمریکای جنوبی که با نام Vinicunca یا Rainbow Mountain نیز شناخته می‌شود، در واقع یک کوه از مجموعه رشته کوه‌های آند در کشور پرو است که به‌واسطه طیف رنگی طبیعی که از ۱۴ لایه و ماده معدنی مختلف تشکیل شده است، یک نقطه عطف قابل توجه در زمین‌شناسی محسوب می‌شود. لایه‌های غالب در این کوه تشکیل شده از رنگ‌های قرمز، بنفش، سبز و زرد است که از هر زاویه‌ای مشاهده می‌شود.

این رنگ‌ها نتیجه یخبندانی هستند که تا قبل از سال ۲۰۱۳ تمام مناطق این کوه را پوشانده بودند و زمانی که یخ‌ها شروع به ذوب شدن کردند، آب با موارد معدنی سطح کوه ترکیب شد و آن را به کوهی با رنگ‌های متنوع که امروزه می‌بینید تبدیل کرده است. نواحی قرمز به‌دلیل مخلوط زنگ آهن، نواحی زرد به‌دلیل ترکیبات سولفید آهن، قسمت‌های بنفش و ارغوانی از گوتیت یا لیمونیت اکسید شده و نواحی سبز رنگ به‌واسطه ترکیبات کلریت به این شکل و رنگ درآمده‌اند.

6. چشمه و آب‌فشان منشوری بزرگ یلو استون در کشور نیوزیلند

عجیب ترین مکان های زمین

چشمه منشوری با چشم‌انداز زیبای خود با قطر تقریبی ۹۰ متر بزرگترین چشمه آبگرم در Yellow Stone است که به‌واسطه مجاورت و زندگی ترموفیل‌ها در آن چشمه، رنگ بسیار زیبای سطح آن خودنمایی می‌کند. در مجاورت این چشمه که عمق ۳۶ متری دارد یک آب‌فشان وجود دارد که آب را تا ارتقاع حدود ۴۶ متر به هوا پرتاب می‌کند. فواصل بین فوران آب‌ها بین ۸ الی ۱۵ ساعت متغیر است و گاهی ارتفاع پرتاب آب تا ۶۰ متر نیز می‌رسد.

بازدیدکنندگان این منظره اگر خیلی خوش‌شانس باشند می‌توانند یک نمایش خیره‌کننده از قدرت طبیعت در این منطقه زیبا و گردشگری در پارک ملی یلواستون قاره استرالیا را شاهد باشند.

7. فرورفتگی‌های داناکیل در کشور اتیوپی

عجیب ترین مکان های زمین

این مکان یکی از بیگانه‌ترین و عجیب ترین مکان های کره زمین نامیده می‌شود. یک دروازه به سوی جهنم و به قول زمین‌شناس بریتانیایی، ویلفرد تزیگر، این مکان یک سرزمین مرگ واقعی است. این فرورفتگی‌ها شامل حوضچه‌های اسید، چشمه‌های آب گرم گوگردی، شکاف‌های بخار داغ و کوه‌های نمک است و انگار از یک فیلم علمی تخیلی برای خلق آن اقتباس شده است.

این منطقه مقصد بسیار جالب و متفاوتی برای گردشگران و همچنین یک منبع اقتصادی برای استخراج نمک از مناطق اطراف داناکیل است. همچنین به‌واسطه وجود ترکیبات گوگردی و مواد معدنی، بوی نامطبوعی از خود ساطع می‌کند. این منطقه دور افتاده در شمال شرقی کشور اتیوپی در زمان‌های گذشته بخشی از دریای سرخ بوده که با گذشت زمان، فوران‌های آتشفشانی این منطقه که یک دریای داخلی بود مسدود و سپس آب و هوای آن را خشک کرد تا این فرورفتگی‌ها را پدید آورد.

همچنین تماشا کنید:

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی زیر آب ۲۰۲۳

8. مجتمع مسکونی هابیتات ۶۷ در کانادا

عجیب ترین مکان های کره زمین

انجام پروژه ساخت این مجتمع با معماری اعجاب‌انگیز در سال ۱۹۶۷ با هدف ایجاد یک راه‌حل برای ساخت مسکن با کیفیت بالا در محیط‌های شهری متراکم آغاز شد. این مجتمع در شبه جزیره‌ای مصنوعی و توسعه یافته واقع در مونترال کانادا ساخته شده است. هابیتات ۶۷ از ۳۵۴ ماژول یکسان و پیش‌ساخته تشکیل شده است که در ترکیب‌های مختلف روی هم قرار گرفته‌اند و توسط کابل‌های فولادی به یکدیگر متصل شده‌اند.

دسترسی به هر آپارتمان از طریق مجموعه‌ای از خیابان‌ها و پل‌های عابر پیاده همراه با سه آسانسور برای رفتن به طبقات بالا امکان‌پذیر است. این معماری خاص نه‌تنها در زمان خود انقلابی بوده، بلکه در طول دهه‌ها همچنان یکی از برترین معماری‌های تاثیرگذار شناخته می‌شود. نمونه دیگر از تکنیک پیش ساخته برج هابیتات در برج کپسول ناکاگین کیشو کوروکاوا در سال ۱۹۷۲ میلادی به‌کار گرفته شد.

9. غار بلور نایکا در کشور مکزیک

عجیب ترین مکان های زمین

در سال ۲۰۰۰ میلادی گروهی از معدنچیان در حال اکتشاف برای ذخایر معدنی تازه بودند و با منظره‌ای غیر منتظره و شگفت‌انگیز روبه‌رو شدند؛ کریستال‌های شیری رنگ و عظیمی به طول نزدیک به ۱۲ متر و عرض ۱ متر که اطراف این غار را احاطه کرده بودند. این غار در ۲۹۰ متری عمق زمین قرار دارد و در بالای دهانه ورودی آن کوهی سرشار از سرب، روی و نقره قرار دارد.

طبق بررسی دانشمندان، نحوه پیدایش این غار به ۲۶ میلیون سال پیش برمی‌گردد. زمانی که تپه‌ای از ماگما از طریق زمین در جنوب شرقی چیهواهوا مکزیک به سمت بالا کشیده شد و کوهی را در نزدیک شهر نایکا ایجاد کرد و مواد معدنی را مجبور به ورود به شکاف‌های سنگ آهک کوه کرد. در همین زمان بود که کریستال های غول پیکر نایکا متولد شدند.

10. آبشار زیر دریا در جزیره موریس ماداگاسکار 

عجیب ترین مکان های زمین

این پدیده فریبنده در اقیانوس هند و جزیره گرم‌سیری موریس قرار دارد؛ یک آبشار که انگار از زیر دریا جریان دارد. در حالی که یک خطای دید است و به‌طور گمراه کننده، این آب نیست که به ناشناخته‌ها می‌ریزد، بلکه رسوبات و گل و لای هستند که در حرکت دائمی هستند. این شیب عمق ۴۰۰۰ متری دارد و موجب یک خطای دید بصری شگفت‌انگیز شده است.

به‌لطف این توپوگرافی دریایی، خطای دید حرکت آب به‌دلیل حرکت رسوبات ماسه و سیلت در امتداد این دامنه‌ها قابل مشاهده است. این هماهنگی منحصربه‌فرد، یک توهم نوری ایجاد می‌کند که تحسین‌کنندگان بسیاری را در سرتاسر جهان به خود جلب کرده است.

11. باغ عدن در کشور انگلیس 

عجیب ترین مکان های زمین

یک جاذبه زیبا و متحیر کننده در قلب کورنوال که به‌عنوان بزرگترین جاذبه در جنوب غربی انگلستان شکوفا شده است. پروژه و باغ Eden، به‌عنوان بزرگ‌ترین گلخانه جهان در شهر سنت آستل کورنیش ساخته شده است. این باغ که شامل ۳۵ هکتار از پوشش گیاهی خاص و مدرن از گل‌ها و درختچه‌ها است، شامل ۵۰۰۰ گونه خاص گیاه وحشی و در مجموع ۱۲۵ هزار گونه گیاهی از سرتاسر جهان است.

این باغ که بسیاری آن را به‌عنوان «هشتمین عجایب جهان» نام می‌برند در سال ۱۹۹۰ با صرف هزینه مجموعا ۲۰۸ میلیون دلاری ساخته شد و سپس در سال ۲۰۰۱ میلادی افتتاح شد و سالانه نزدیک به ۳۵۰ هزار بازدید کننده دارد.

12. کویر سالار د اویونی در کشور بولیوی

عجیب ترین مکان های زمین

این کویر نمکزار که در ارتفاع ۳۶۵۳ متری از سطح دریا واقع شده است، بزرگترین کویر نمکزار جهان به طول ۱۲ هزار کیلومتر مربع است. طبق تخمین کارشناسان، کویر سالار د اویونی حاوی ۱۰ میلیارد تن نمک است که سالیانه ۲۵ هزار تن از آن استخراج می‌شود. تاریخچه کویر نمک بولیوی به دوران ماقبل تاریخ مینچین یعنی ۴۰ هزار سال پیش برمی‌گردد. جایی که با ایجاد گسل عظیم در آن منطقه و بالا آمدن مواد مذاب رشته کوه‌های آند تشکیل شد و با ظهور کوه مرتفع بولیوی آلتیپلانو، دریاچه مینچین در نهایت خشک شد و ذخایر نمکی از خود بر جای گذاشت که اکنون این منطقه به آن مشهور است.

مناظر زیبای Salar de Uyuni فرصت‌های عکاسی منحصربه‌فردی برای گردشگران از اقصی نقاط جهان فراهم می‌کند. گستره زیبا و وسیع نمکزار می‌تواند افق را پایان دهد. به این معنی که مسافران و گردشگران می‌توانند هنگام عکس گرفتن با چشم‌انداز بازی کنند. نام خاص و جالب این کویر برگرفته از دو کلمه Salar که در اسپانیایی به‌معنی نمکزار است و Uyuni در زبان محلی بولیوی به‌معنی محوطه بوده و در مجموع با نام محوطه و چشم‌انداز نمکزار معنی می‌شود.

13. باغ خلیج در سنگاپور

عجیب ترین مکان های زمین

این باغ که در کنار ساحل خلیج مارینا در قلب سنگاپور قرار دارد، یک پناهگاه زیبا و چشم‌نواز برای دوست‌داران طبیعت محسوب می‌شود. این مجموعه فضای سبز شامل سه فضای متمایز پوشیده از تنوع گیاهی نادر، گل‌های پنج قاره، درختان ارکیده، زیتون هزار ساله و ماگنولیا است که مجموعا مساحتی نزدیک به ۱۰۱ هکتار را در بر می‌گیرد. همچنین در گوشه‌ای از این باغ، گلخانه‌ای مدرن قرار دارد که با مساحت ۱.۲۸ هکتاری خود رکورد جهانی گینس را به‌عنوان بزرگترین گلخانه شیشه‌ای جهان در اختیار دارد.

در محوطه بیرونی فضای باغ خلیج به بیشه‌ای از سازه‌های سر به فلک کشیده و سورئال می‌رسیم که به‌عنوان Super Trees شناخته می‌شوند. این باغ‌های عمودی ۲۵ الی ۵۰ متر ارتفاع دارند و در هنگام غروب، منظره‌ای خیره‌کننده و فراموش‌نشدنی رقم می‌زنند.

14. یخچال طبیعی واتنایوکول در کشور ایسلند

عجیب ترین مکان های زمین

واتنایوکول (Vatnajokull) به‌عنوان بزرگترین یخچال طبیعی در اروپا شناخته می‌شود که هشت درصد از خشکی کشور ایسلند را پوشش می‌دهد. مساحت حدودی این سازه یخی و عظیم طبیعت ۸۱۰۰ کیلومتر بیان شده است که بزرگترین کوه یخی کشور ایسلند و چندین آتشفشان غیر فعال این کشور نیز درون واتنایوکول واقع شده‌اند. فعالیت‌های آتشفشانی در این منطقه در طول قرن‌ها نیمه فعال بوده، اما به‌عقیده بسیاری از زمین‌شناسان، فعال شدن این آتشفشان تا نیم قرن آینده محتمل خواهد بود.

لازم به ذکر است که این یخچال غول‌پیکر دارای بیش از ۳۰ یخچال خروجی و کانال‌های یخی مجزا و گاها پیوسته است.

15. وادی روم در کشور اردن

عجیب ترین مکان های زمین

در بخش جنوبی کشور اردن، منظره‌ای بیابانی با ماسه‌های قرمز و صخره‌های عجیب و شگفت‌انگیز وجود دارد که به آن دره ماه لقب داده‌اند. وادی روم (Wadi Rum) آنقدر عظیم و بیکران است که حدود ۱۸۳ هزار هکتار مساحت دارد. این منطقه در سال ۱۹۹۷ به‌عنوان یک منطقه حفاظت‌شده رسمی معرفی شد. وسعت این بیابان تنها اندکی کمتر از شهر نیویورک در آمریکا است؛ یعنی حدود ۱۰ هزار هکتار.

همچنین به‌خاطر خاک قرمز و عجیب آن، لقب مریخ روی زمین نیز به آن داده شده است. این کویر تا به حال محل ساخت و فیلمبرداری پروژه‌های هالیوودی از جمله فیلم مریخی (۲۰۱۵)، تبدیل شوندگان (Revenge of the fallen)، پرومتئوس و آخرین روزهای مریخ (۲۰۱۳) بوده است.

این مکان اعجاب‌انگیز علاوه بر چشم‌اندازهای بیابانی متحیرکننده، دارای چشم‌انداز فرهنگی خیره‌کننده‌ای نیز می‌باشد. تا به امروز حدود ۲۵ هزار سنگ‌نگاره و ۲۰ هزار کتیبه و ۱۵۴ محوطه باستان‌شناسی در این مکان کشف شده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته از آثار باستانی، این کویر در حدود ۱۲ هزار سال پیش زیستگاه انسان‌ها و اقوام مختلف بوده است. همچنین کتیبه‌های کشف شده در این صحرا عمدتا به چهار زبان و خط ثمودی، نبطی، اسلامی و عربی هستند که نشان از سواد گسترده در میان جوامع ساکن در این منطقه دارد.

16. پاموکاله در کشور ترکیه

عجیب ترین مکان های زمین

پاموکاله (Pamukkale) که در زبان ترکی به‌معنای قلعه پنبه‌ای است، یکی از عجیب ترین مکان های روی کره زمین و یک مکان طبیعی و خاص شامل حوضچه و صخره‌های طبقه‌ای در شهر دنیزلی در جنوب غربی ترکیه است. این منطقه به‌دلیل وجود یک ماده معدنی به نام کربناته شهرت دارد. در طول هزاران سال، این ماده معدنی به‌دلیل خواص درمانی خود در سرتاسر جهان مشهور بوده است.

به بیان و عقیده مردم محلی ترکیه، استحمام و شنا در حوضچه‌های پاموکاله، بیماری‌هایی مانند اختلالات تغذیه‌ای و مزمن، مشکلات گوارشی و گردش خون، بیماری‌های چشمی و پوستی را بهبود می‌بخشد. جدا از حوضچه‌ها و استخرهای آب، پاموکاله توسط ویرانه‌ها و مکان‌های تاریخی زیبا و خاص احاطه شده است. یکی از این مکان‌ها شهر باستانی هیراپولیس است که در بالای این استخرها قرار دارد. در سال ۱۷ پس از میلاد و پس از وقوع یک زمین‌لرزه بزرگ در این منطقه، رومی‌ها آن را بازسازی کردند و پس از آن بود که این مکان و استخر آب شفابخش آن مشهور شد و تا به امروز پس از گذشت حدود ۲۰۰۰ سال همچنان پابرجاست.

17. غار کرم شب تاب در وایتومو کشور نیوزیلند

عجیب ترین مکان های زمین

این غار زیبا در سال ۱۸۸۷ کشف شد. جایی که یک گروه اکتشاف با قایق کوچکی وارد این غار شدند. سپس با ورود به قسمت تاریک این غار، آنها متوجه نورهای ستاره‌مانندی شدند که در ساختار بالای سر آنها پراکنده شده بود. این نور زیبا در واقع هزاران کرم شب تاب بودند که در بالای سر آنها آویزان شده بودند و منظره‌ای شبیه به کیهان درخشان بیولومینسانس رقم زده بودند.

دلیل شهرت زیاد غار وایتومو Waitomo همین درخشش اعجاب‌انگیز کرم‌های شب تاب است. بیش از ۳۰ میلیون سال پیش افسانه وایتومو با ایجاد سنگ آهک در کف اقیانوس آغاز شد و پس از مدتی با ایجاد اشکال متفاوت آهکی، مانند همین غار زیبا، اکنون به‌عنوان یکی از عجیب ترین مکان های روی کره زمین و یکی از الهام‌بخش‌ترین شگفتی‌های طبیعی نیوزیلند شناخته می‌شود.

18. بیابان ساسوسولی در کشور نامیبیا

عجیب ترین مکان های زمین

زمین شناسان در توصیف این بیابان زیبا اینگونه اظهار نظر می‌کنند: یک نمونه کامل از زیبایی‌های بکر طبیعت. تلفیقی زیبا و محصورکننده از نمک و خاک رس که در بزرگترین منطقه حفاظت شده آفریقا به اسم نامیب واقع شده است. دلیل شهرت این بیابان، وجود تپه‌های ماسه‌ای عظیم و قرمز رنگ به‌همراه بزرگ‌ترین تپه‌های شنی جهان است. کویر ساسوسولی (Sossusvlei) با نام پادشاه بیابان‌های زمینی نیز معروف است.

طول تپه‌های شنی موجود در این بیابان به ارتفاع ۳۲۵ متر نیز می‌رسد. تپه‌های منحصربه‌فرد این بیابان که به رنگ قرمز و نارنجی است در طی سال‌های متمادی با فرسایش زیاد، این اشکال خاص را به‌وجود آورده است. همچین وجود درختان ۸۰۰ ساله در وسط صحرای این بیابان، نمای زیبا و خاطره‌‌انگیزی ثبت کرده است.

19. صخره موج آریزونا در کشور آمریکا

عجیب ترین مکان های زمین

این مکان به‌عنوان بهترین مقصد گردشگری برای عکاسان در جنوب غربی ایالات متحده محسوب می‌شود. اما باید این نکته را نظر داشت که ملاقات نزدیک با این پدیده زیبا نیازمند صبر و تحمل است؛ زیرا تعداد زیادی از افراد، متقاضی بازدید از صخره موج هستند و البته تعداد محدودی در طول روز اجازه بازدید از این مکان را دارند. این صخره‌های فرسایشی در منطقه Coyote Buttes North در مرز ایالت‌های یوتا و آریزونا واقع شده است. قرار گرفتن این صخره‌ها در معرض باد، باعث ایجاد یک فرسایش شگفت‌انگیز و چشم‌نواز شده است.

20. سقطرا در کشور یمن

عجیب ترین مکان های روی کره زمین

مجمع‌الجزایر سقطرا در کشور یمن از دیرباز سرزمینی پر از رمز و راز بوده است. از زبان مردم محلی، وجود درختانی که خون اژدها و میوه می‌دهند، جنگل‌های انبوه و تاریک کندر و قله‌های بلند در مه همیشه ترسناک و رازآلود بوده است. مجمع‌الجزایر سقطرا در ۳۸۰ کیلومتری جنوب یمن و در اقیانوس هند واقع شده است. طول این جزیره زیبا تقریبا ۱۳۲ کیلومتر و عرض آن ۴۹ کیلومتر است.

از زمان‌های قدیم، سقطرا به‌خاطر رزین‌های شفابخش و معطر، صمغ‌های گیاهان بومی، عنبر و مشک و همچنین مروارید معروف بوده است؛ اما مهم‌ترین دلیل معروفیت این جزیره، جاذبه‌های گردشگری خاص آن است که در هیچ کجای جهان نظیر ندارد.

تمام مواردی که در مطلب عجیب ترین مکان های زمین به آنها اشاره کردیم تنها بخشی از عظمت آفرینش و شگفتی های سیاره زمین هستند و بدون شک عجایب و ناشناخته‌های بسیاری وجود دارد که بشر هنوز به شناخت و درک حقیقی از آن‌ها دست پیدا نکرده است.