گلکسی ای ۵۱ صورتی

اگر گلکسی A51 سامسونگ دارید، همین امروز گوشی خود را بفروشید

گلکسی A51 سامسونگ، یکی از پرفروش‌ترین محصولات کره‌ای‌ها در سال‌های اخیر بود و توانست بخش بزرگی از بازار را به دست آورد. اما این گوشی در سال ۲۰۲۴ مشکلی بزرگ دارد و کاربران باید هر چه سریع‌تر به فکر فروش گوشی خود باشند.

سامسونگ در سال ۲۰۲۰ میلادی، گوشی گلکسی A51 را روانه بازار کرد. این گوشی با توجه به قیمت مناسب، مشخصات حرفه‌ای، دوربین باکیفیت و مهم‌تر از همه اقبال عمومی بازار، توانست به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های این برند در سال‌های اخیر تبدیل شود و در ایران هم فروشی فوق‌العاده را تجربه کند.

گلکسی ای ۵۱ سامسونگ در آخرین روزهای سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد و وقتی به دست خریداران رسید، به اندروید ۱۰ و وان یو آی ۲ مجهز شده بود. در سال ۲۰۲۰ اندروید ۱۱ و در سال ۲۰۲۱ اندروید ۱۲ برای این میان‌رده جذاب منتشر شد. سال ۲۰۲۲ هم اندروید ۱۳ به همراه رابط کاربری وان یو آی ۵.۱ راهی گوشی‌های کاربران شد. اما ظاهرا دیگر خبری از وان یو آی ۶ برای این گوشی نیست.

گلکسی A51 سامسونگ دیگر آپدیت نمی‌شود

سال ۲۰۲۳ برای این گوشی خوش‌قیمت خیلی پرفروغ نبود و آپدیت بزرگی برای این مدل منتشر نشد. اطلاعاتی که توسط سامسونگ و دیگر وبسایت‌های معتبر حوزه تکنولوژی منتشر شده‌اند نشان می‌ٔهند در سال ۲۰۲۴ هم خبری از آپدیت‌های بزرگ برای آ ۵۱ نخواهد بود. در نتیجه، آپدیت اندروید ۱۴ و One UI 6 به هیچ وجه برای Galaxy A51 منتشر نخواهد شد.

فروش گلکسی a51

در زمان عرضه به بازار، سیاست سامسونگ انتشار سه آپدیت بزرگ سیستم عامل اندروید برای گوشی‌هایش بود و این به معنای عدم انتشار آپدیت وان یو آی ۶ برای A51 است. هر چند سامسونگ رسما بی‌خیال این گوشی شده اما کاربران این مدل در فروم‌های رسمی سامسونگ خواهان انتشار اندروید ۱۴ برای گوشی خود هستند.

با این حال سیاست‌های سامسونگ به خاطر خواسته‌های کاربران تغییر نمی‌کند و احتمال انتشار اندروید ۱۴ برای این گوشی، صفر است. در کنار این موضوع، بهتر است بدانید دیگر از امسال خبری از انتشار آپدیت‌های امنیتی برای این گوشی نخواهد بود و اگر می‌خواهید از گوشی خود همچنان استفاده کنید، باید آنتی‌ویروس‌های شخص ثالث نصب کنید.

در کنار این موضوع، اگر به فکر فروش گوشی خود هستید بهتر است هر چه سریع‌تر دست به کار شوید؛ زیرا عدم انتشار آپدیت برای این مدل می‌تواند قیمت آن را در بازار کاهش دهد و باعث ضرر شما شود.

در حال حاضر گوشی‌هایی مانند گلکسی ای ۳۴، گلکسی ای ۵۴ و گلکسی S23 FE جزو بهترین گزینه‌های این شرکت کره‌ای در بازار هستند. اگر دوست دارید یک میان‌رده قدیمی سامسونگ را بخرید، گلکسی A52s گزینه خوبی است اما بهتر است به یاد داشته باشید این مدل هم اندروید ۱۵ را دریافت نخواهد کرد.

اگر جزو کاربران گوشی گلکسی A51 سامسونگ هستید، در بخش نظرات به ما بگویید آیا به استفاده از گوشی خود ادامه می‌دهید یا سراغ یک گوشی جدید می‌روید؟ با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.