تابوت عجیب در مصر

کشف یک تابوت عجیب در مصر با تصویر یکی از شخصیت های انیمیشن سیمپسون ها

باستان‌شناسان به‌تازگی یک تابوت عجیب مربوط به مصر باستان کشف کرده‌اند که تصویری شبیه به شخصیت های انیمیشن سیمپسون ها روی آن دیده می‌شود.

در گوشه‌ای از خاک غنی مصر گورستانی فراموش شده با تاریخ پر از فراز و نشیب رازهای شگفت انگیز و عجیبی درون خود نهفته است. یک گورستان تازه کشف شده در مصر با سابقه تاریخی حداقل ۳ هزار ساله خود یک شگفتی جدید را برای جهانیان رقم زده است. طبق بررسی‌های میدانی و جستجو برای کشف و بررسی آثار پنهان یا گمشده تاریخی در این گورستان، باستان شناسان موفق به کشف یک تابوت کهن و برخی دیگر از ابنیه تاریخی مربوط به دوران مصر باستان شدند.

کشف یک تابوت عجیب در مصر با نقاشی سیمپسون ها

کشف تابوت عجیب در مصر

باستان‌ شناسان مصری در جدیدترین اکتشاف خود تابوت‌هایی را از یک گورستان در مصر نبش قبر کرده‌اند. گمان می‌رود این تابوت متعلق به پادشاهی جدید است که سلسله آن از حدود ۱۵۵۰ سال پیش از میلاد تا ۱۰۶۹ پیش از میلاد ادامه داشته است. در میان گنجینه اجساد باستانی، تابوت چوبی حاوی بقایای زنی به نام نانی بود که اعتقاد بر این است که این خواننده جهوتی، خدای ماه و نوشتن مصری بوده است. درون تابوت او تصاویری هنرمندانه از تصویر تمام بدن خود نانی بود که از انگشتان پای زردش تا نوک موهای آبی رنگ او در یک لباس سبز روشن بدون بند کشیده شده بود.

این اکتشاف و سایر آثار تاریخی در منطقه «نمونه الجبل» در استان منیا کشور مصر علیا کشف شده است. با بررسی کتیبه‌ها و آثار کشف شده از این گورستان فراموش شده می‌توان فهمید که تمامی اشخاص مدفون در خاک این گورستان از مقامات بلند پایه و کاهنان اعظم معابد مصر کهن بودند.

همچنین بخوانید:

مجسمه های ابوالهول-فرعون مصر باستان در معبد خورشید کشف شد

ابنیه تاریخی کشف شده در مصر

تابوت عجیب در مصر

از سال ۲۰۱۷ میلادی و با کشف آثاری در نزدیکی این گورستان، باستان شناسان مصری تمام این منطقه را تا شعاع خاصی مورد حفاری و کاوش قرار دادند. آنها عقیده داشتند که این گورستان، محل دفن بزرگان پادشاهی جدید مصر بوده است که مرکز آن شهر تاریخی اشمونین نام دارد. سرانجام در آخرین حفاری‌های انجام شده از این منطقه در آگوست ۲۰۲۳، این قبرستان پیدا شد. درون این قبرستان، مقبره‌های مردگان و همچنین آثار ارزشمند آن دوران وجود دارد که به باستان شناسان و مورخان، افق دید تازه و روشنی نسبت به وقایع گذشته می‌دهد. یکی از این مقبره‌ها حاوی بقایایی از کاهنان اعظم «دیهوتی»، خدای ماه و نوشتار و دیگر مقامات ارشد بوده که در زیر زمین دفن شده بودند.

همچنین این قبرستان شامل ۱۶ مقبره با ورودی‌های مجزا است. در جست‌وجوهای صورت گرفته، مجموعا ۵ تابوت آهکی انسان‌نما با متون خطی هیروگلیف، نوشته‌های مختلفی روی پاپیروس و ۵ تابوت چوبی با ظاهری سالم کشف شده است. همچنین مجموعه‌ای از ۲۵۰۰۰ مجسمه با اشکال مختلف و از جنس سفال از این مقبره‌ها کشف شده که نشان از هویت متوفیان مدفون در آنجا است.

آثار مصر

سیمپسون‌ها از گذشته می‌آیند؟

یکی از افراد دفن شده در مقبره‌های این گورستان تادی، دختر ارت هارو، کاهن اعظم دیهوتی در اشمونین بوده است. ظروف مومیایی کشف شده از این مقبره نشانه‌هایی از اعضای بدن تادی و نقش حکاکی شده او بوده است. یکی از نقاشی‌های بزرگ در قسمت درب تابوت تادی، شباهت بسیار زیادی به شخصیت «مارج سیمپسون» در انیمیشن معروف سیمپسون ها دارد. در اطراف این نقاشی، ۱۲ انسان در حال عبادت هستند که اشاره مستقیم به ساعات ۱۲ گانه دارد.

با این کشف در مصر، برخی افراد به این گمانه‌زنی‌ها دامن زدند که شاید سیمپسون‌ها منشأ باستانی‌تری نسبت به نمایش تریسی اولمن داشته باشند. یا شاید خانواده سیمپسون‌ها یک ریشه آب و اجدادی بسیار قدیمی داشته باشند که هزاران سال منتظر آشکار شدن آن بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*