توصیه دارویی ترامپ

توصیه دارویی ترامپ در زمان کرونا، جان ۱۷ هزار نفر را گرفته است

بر اساس تحقیقات، ممکن است نزدیک به ۱۷ هزار نفر به دلیل مصرف هیدروکسی کلروکین، توصیه دارویی ترامپ در دوران کرونا جان خود را از دست داده باشند.

مطالعات جدید نشان می‌دهند داروی معجزه‌آسای دونالد ترامپ برای کووید که برای بیماری‌های همچون تب مالاریا تجویز می‌شد، نزدیک به ۱۷ هزار نفر را در موج اول شیوع بیماری کرونا کشته است. این تحقیق که توسط محققان فرانسوی انجام شده است نشان می‌دهد که این تعداد افراد در ۶ کشور مختلف پس از تجویز هیدروکسی کلروکین در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

توصیه دارویی ترامپ فاجعه به بار آورد

توصیه دارویی ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا در موج تشدید همه‌گیری کووید ۱۹ از همه آمریکایی‌ها خواست تا داروی هیدروکسی کلروکین (HCQ) که یک داروی ضد مالاریا است و اغلب برای درمان آرتریت روماتوئید و لوپوس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ کرونا مصرف کنند. وی مدعی شد که خودش نیز از این دارو استفاده می‌کند؛ دارویی که بر اثر عوارض مصرف آن در دوران کرونا ۱۶۹۹۰ نفر در شش کشور آمریکا، فرانسه، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه جان باختند.

همچنین بخوانید:

عملکرد ناموفق واکسن کرونا فایزر، شرکت سازنده را به خاک سیاه نشاند

پس از شیوع بیماری کرونا، دانشمندان پیشنهاد دادند که هیدروکسی کلروکین می‌تواند در درمان ویروس کشنده موثر باشد. در تاریخ ۲۸ مارس سال ۲۰۲۰ میلادی سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) مجوز استفاده اضطراری این دارو را تایید کرد و آزمایش‌های بالینی مختلفی روی آن انجام داد. در حالی که یک دانشمند هیدروکسی کلروکین را یک «گلوله جادویی» در برابر ویروس کرونا نامید، ترامپ نیز بهبود معجزه‌آسای یک زن مبتلا به کووید ۱۹ که پس از مصرف این دارو انجام شد را بسیار بزرگ و برجسته خواند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان یک جلسه توجیهی برای مقابله با کرونا که با حضور کابینه دولت و خبرنگاران برگزار شد، گفت:

بخش خوب ماجرا این است که داروی هیدروکسی کلروکین (HCQ) مدت‌هاست وجود دارد و حتی اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرود و تاثیری در بهبودی حاصل نشد، کسی را نخواهد کشت.

توصیه دارویی ترامپ

او همچنین در یک توئیت در سال ۲۰۲۰ گفت سازمان غذا و دارو مرزها جابه‌جا کرده و این دارو فورا به‌عنوان پادزهر برای مهار ویروس کرونا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این تفاسیر، اما پس از مدتی FDA مجوز استفاده اضطراری از این دارو را لغو کرد؛ زیرا چندین مطالعه پزشکی از جمله مجله پزشکی New England تایید کردند که این دارو هیچ تاثیر مثبتی برای کووید ۱۹ ندارد و منجر به افزایش قابل توجه ریسک خطر مرگ و میر شده است.

توصیه دارویی ترامپ

مطالعات پیشرفته نشان دادند که مصرف مواد مخدر نیز در کنار این دارو با افزایش خطر مرگ مرتبط است. مطالعه جدید انجام شده توسط دانشمندان فرانسوی نشان می‌دهد که در طول موج اول کرونا، ۱۷ هزار نفر پس از تجویز هیدروکسی کلروکین در حالی که در بیمارستان به‌دلیل بیماری کرونا از تاریخ مارس تا ژوئیه ۲۰۲۰ بستری شده بودند جان خود را از دست داده‌اند.

تحقیقات منتشر شده در مجله Biomedicine & Pharmacotherapy در ماه فوریه نشان می‌دهد که افزایش تعداد مرگ و میر، ناشی از عوارض جانبی مانند آریتمی قلبی و ضعف عضلانی بوده است و همان‌طور که گفته شد ۶ کشور در این زمینه مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفتند. ایالات متحده آمریکا با ۱۲۷۳۹ نفر، اسپانیا با ۱۸۹۵ نفر، ایتالیا ۱۸۲۲ نفر، بلژیک با ۲۴۰ نفر، فرانسه با ۱۹۹ نفر و ترکیه با ۹۵ نفر آمار مرگ و میر ثبت شده ناشی از مصرف این دارو را ثبت کرده‌اند.

دانشمندان مطالعات مختلفی را مورد بررسی و تحقیق قرار دادند و ذکر کردند که تعداد مرگ و میرها می‌تواند بسیار بیشتر باشد؛ زیرا مطالعه آنها فقط در ۶ کشور فوق و بین ماه‌های مارس تا ژوئیه ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*