قیمت ایربگ

نگاهی به قیمت نجومی ایربگ خودرو در ایران؛ شاید بهتر باشد ایربگ خودرومان عمل نکند!

قیمت نجومی ایربگ خودرو سبب شده تا مردم بین ایمنی و پرداخت هزینه‌ یک مورد را انتخاب کنند؛ کیسه هوای خودروهای مختلف چه قیمتی دارد؟

کیسه هوا یا ایربگ یک قطعه ضروری مطابق استانداردهای ایمنی در تمامی خودروهای روز بازار است که اگر عمل کند و منفجر شود، مجبور به تعویض آن هستید.

اما تعویض کیسه هوا به‌دلیل قیمت نجومی ایربگ چندان کم هزینه نیست و برای سلامتی خود و سرنشینان باید مبالغ میلیونی پرداخت کنید. قیمت کیسه هوای خودرو برای محصولات داخلی از 2.5 میلیون تومان شروع شده و تا 5 میلیون تومان می‌رسد.

اما این قیمت ایربگ برای خودروهای خارجی چیزی در حدود دستمزد یک سال کارگر ایرانی است! برای خودروهای وارداتی و خارجی قیمت تنها یک عدد ایربگ به 100 میلیون تومان هم می‌رسد. به‌عنوان مثال ایربگ بی ام و سری 7 و z4 در بازار به ترتیب با قیمت 137 و 103 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

لیست قیمت ایربگ خودرو

در جدول زیر لیست قیمت کیسه هوای برخی خودروهای داخلی و خارجی را برای مقایسه بهتر آورده‌ایم.

مدل خودروقیمت کیسه هوای راننده
پراید۲.۸ میلیون تومان
تیبا۲.۵ میلیون تومان
سمند۳.۱ میلیون تومان
پژو پارس۳ میلیون تومان
پژو ۲۰۶۳.۱ میلیون تومان
بی ام و z4۱۰۳ میلیون تومان
بی ام و سری ۷۱۳۷ میلیون تومان
پورشه پانامرا۴۸ میلیون تومان

البته باز شدن کیسه هوای خودرو تنها هزینه تعویض کیسه هوا را بر دوش مالک نمی‌گذارد و باید به هزینه‌های تعویض داشبورد و فرمان هم توجه کرد. فرآیند عمل کیسه هوای خودرو به‌صورتی است که با یک انفجار، ایربگ باد می‌شود. این انفجار آسیب جدی به داشبورد و فرمان ماشین شما وارد می‌کند و هزینه‌های سنگینی روی دست شما می‌گذارد. شرایط فعلی بازار و درآمد مردم به‌گونه‌ای است که واقعا بین سلامتی و صرف مخارج باید یکی را انتخاب کرد.

اگر ایربگ خودروی شما آسیب دیده است و قصد تعویض کردن آن را دارید حتما به ادامه مطلب توجه کنید.

هنگام تعویض کیسه هوا به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد خرید یا تعویض ایربگ خودرو خود را دارید بهتر است نکات زیر را قبل از خرید بخوانید:

  1. هرگز از کیسه هوای استفاده شده یا مستعمل استفاده نکنید. بهترین روشی که می‌توانید از سلامت و عملکرد یک کیسه هوا اطمینان حاصل کنید، تهیه این محصولات از نمایندگی‌های معتبر است.
  2. به قیمت و گارانتی محصول توجه کنید. قبل از خرید کیسه هوای جدید از هزینه نصب و شرایط گارانتی محصول اطلاع کسب کنید و حتما در نظر داشته باشید که قیمت نهایی تعویض ایربگ در محدوده قابل قبولی باشد و گارانتی محصول تمام نشده باشد.
  3. اعتبار و کیفیت تامین کننده یا توزیع کننده کالا مهم‌ترین اصل خرید یک کیسه هوا است. توجه کنید کیسه هوای خودرو مهم‌ترین عامل ایمن‌کننده شما در بلایا است و هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید قرار است حافظ جان شما باشد. از شرکت‌ها و فروشندگان معتبر دارای تجربه، کیسه هوا بخرید.
  4. مطمئن شوید که کیسه هوای خریداری شده، مناسب خودرو شما است. هر خودرو کیسه هوای مخصوص خود را دارد، بنابراین از تطابق کامل آن با مدل و سال ساخت خودرو اطمینان حاصل کنید. قرار نیست برای داشتن کیسه هوای بهتر بیشتر هزینه کنید؛ چرا که ممکن است سنسور کیسه هوای ماشین‌های دیگر با خودرو شما سازگاری نداشته باشد و در هنگام تصادفات ایربگ باز نشود!
  5. از فروشندگانی که مطمئن هستند خرید کنید و حتما به علامت استاندارد محصول خریداری شده توجه کنید. برای اطمینان بیشتر حتما اصالت کالا را چک کنید.
  6. همیشه خرید یک کیسه هوای خوب کافی نیست. برای رسیدن به بیشترین ضریب ایمنی شما نیازمند یک تعمیرکار متخصص هستید که بتواند کیسه هوا را به‌درستی در محل خود نصب کند. نصب صحیح کیسه هوا برای ایمنی شما و سرنشینان بسیار حائز اهمیت است.
  7. در نهایت می‌توانید با تولید کننده محصول تماس برقرار کنید و از هماهنگی محصول خریداری شده با خودروی خود اطمینان حاصل کنید.

قیمت ایربگ

با رعایت نکات گفته شده می‌توانید از عملکرد کیسه هوا در هنگام سوانح رانندگی اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که حتی وجود یک کیسه هوای مطمئن نمی‌تواند سلامت جان شما را تضمین کند؛ پس بهتر است با رعایت اصول رانندگی تا حد ممکن از ایجاد حوادث پیشگیری کنید و با توجه به قیمت بالای ایربگ خودرو، مانع از تراشیده شدن هزینه‌های اضافی شوید.