پتنت مبتکرانه کیا و هیوندای برای کیسه های هوا

ایربگ های جدید هیوندای و کیا ، جان میلیاردها انسان را نجات می‌دهند

ایربگ های جدید هیوندای و کیا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دقیقا در وسط فاق شلوار شما قرار می‌گیرند اما این سیستم حفاظتی چگونه ایمنی خودروها را چند برابر می‌کند؟

لرزش خودروهای معمولی باعث می‌شود که کمربندهای ایمنی سنتی در طول حرکت، کمی بلغزند و از موقعیت دقیق خود خارج شوند. بنابراین هیچ اطمینانی از عملکرد ایده آل آن‌‌ها وجود ندارد. شاید باور نکنید اما همین چند سانتی متر اختلاف در زمان حادثه باعث می‌شود تا آسیب‌های جبران ناپذیری به اندام‌های حیاتی شما وارد شود. بنابراین شرکت‌های کره‌ای هیوندای و کیا دست به دست هم داده‌اند تا با اختراع یک سیستم ایربگ جدید و منحصر به فرد، از جان شما محافظت کنند؛ آن هم با یک ایربگ خشتکی!

نگاهی به ایربگ های جدید هیوندای

ایربگ های جدید هیوندای

بعد از ایربگ های زانویی، پرده‌ای و صندلی، اکنون نوبت به نسل جدیدی از کیسه های هوا خودرو است که دقیقا در وسط فاق شما قرار می‌گیرند. ایربگ های جدید هیوندای با قرار گرفتن در بین ران‌های سرنشینان باعث می‌شوند تا در زمان تصادف، آن‌ها در سر جای خود محکم شوند و کوچکترین فشاری متوجه آنان نباشد.

ایربگ های جدید هیوندای

مدل باز شدن کیسه های هوای جدید هیوندای و کیا

البته شیوه باز شدن این کیسه‌های هوا کمی با اجداد آن‌ها متفاوت خواهد بود. می‌دانیم که فرم بدن و طریقه نشستن هر کس با انسان‌های دیگر فرق دارد و لوکیشن بدن سرنشینان خودروها بر روی صندلی، الگوی خاصی ندارد. بنابراین ایربگ های جدید هیوندای به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا دقیقا فاق سرنشینان را هدف بگیرند! فقط تصور کنید که این کیسه‌های هوای جدید هیوندای، به اشتباه و در موقعیت نادرست باز شوند. میزان درد ناشی از این اتفاق در بدن راننده و مخصوصا سرنشین های مرد، غیر قابل درک است.

پتنت مبتکرانه کیا و هیوندای برای کیسه های هوا

موقعیت قرار گرفتن Airbag جدید هیوندای و کیا

سنسورهای وزن تعبیه شده در ایربگ های جدید هیوندای، تقریبا قادر هستند تا موقعیت دقیق راننده بر روی صندلی را تخمین بزنند. البته اگر خطایی در انجام این دسته از محاسبات رخ دهد، کیسه های هوای جدید خودروهای هیوندای و کیا به هیچ وجه باز نخواهند شد و غیر فعال می‌شوند. به هر حال شرکت های کیا و هیوندای در تلاش هستند تا این سیستم کارآمد و هیجان انگیز را به زودی روانه محصولات خود کنند. گفتنی است که ایربگ های جدید هیوندای در محافظت از قسمت‌هایی مثل بیضه، کشاله های ران، استخوان لگن و اندام‌های داخلی بدن انسان، نقش پر رنگی خواهد داشت. پس به نوعی می‌توان گفت که این کیسه های هوا در زمان تصادف به صورت بالقوه ، از جان تریلیاردها انسان محافظت خواهند کرد!

ایربگ های جدید هیوندای

البته هنوز نمی‌دانیم که این کیسه های هوای جدید کره‌ای ها کی به بازار می‌آید اما گفته می‌شود که محصولات برقی هیوندای و کیا مانند ماشین برقی کیا EV6 جی تی یا هیوندای آیونیک 5 و آیونیک 6 و خودروهای لاکچری این برندها مانند هیوندای جنسیس، اولین میزبان‌های ایربگ های جدید هیوندای خواهند بود. همچنین آنگونه که از تصاویر متوجه شده‌ایم، فعلا فقط صندلی‌های ردیف جلوی خودرو به این دسته از کیسه ها مجهز خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*