موس و کیبورد لنوو

موس و کیبورد جدید لنوو، خود به خود شارژ می‌شوند!

لنوو در رویداد CES 2024 از موس و کیبورد جدیدی رونمایی کرد که به‌طور خودکار قابل شارژ شدن است. این شارژ خودکار از طریق ترکیبی از انرژی خورشیدی و مکانیکی انجام می‌شود.

غول فناوری کشور چین، لنوو، در رویداد CES 2024 که هم‌اکنون در حال برگزاری است، طرح مفهومی جدیدی از یک موس و کیبورد با قابلیت شارژ خودکار را به معرض نمایش گذاشت. این سیستم که «سیستم ترکیبی برداشتگر انرژی مکانیکی» نام دارد، به گونه‌ای طراحی شده که بدون نیاز به اتصال به برق و با ترکیبی از انرژی خورشیدی و برداشت انرژی مکانیکی قادر به تامین انرژی لازم برای فعالیت خود است.

برداشت انرژی مکانیکی در موس و کیبورد لنوو؛ حرکت در لبه تکنولوژی!

لنوو Keyboard

کیبورد مفهومی جدید لنوو از یک پانل خورشیدی و یک صفحه عقربه‌دار برداشتگر انرژی مکانیکی برای تامین انرژی لازم برای فعالیت خود استفاده می‌کند. پنج دقیقه تعامل یا لمس این صفحه عقربه‌ای حتی در تاریکی مطلق نیز انرژی لازم برای نیم ساعت تایپ کردن با این کیبورد را فراهم خواهد کرد! به‌طور مشابه، موس لنوو نیز از یک دسته مشابه با اسباب‌بازی‌های کوکی بهره می‌برد که یک دقیقه کوک کردن آن می‌تواند انرژی لازم برای 30 دقیقه فعالیت موس را فراهم کند.

این طرح‌های مفهومی خلاقانه علیرغم این که هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارند، نشان‌دهنده پیشرفت‌های چشمگیر چینی‌ها در زمینه تکنولوژی‌های مرتبط با دستگاه‌های جانبی با قابلیت شارژ خودکار هستند.

در گجت نیوز بخوانید:

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد

البته به جز برداشت انرژی مکانیکی، بخشی از تامین انرژی موس و کیبورد لنوو نیز بر عهده پانل‌های خورشیدی به کار رفته در آن‌هاست. البته دستگاه‌های با قابلیت شارژ از طریق پانل‌های خورشیدی دستاوردهای تکنولوژیک تازه‌ای نیستند و حتی در بسیاری موارد عملکرد بهینه آن‌ها نیز با شبهاتی نیز همراه است؛ چرا که اساسا سرعت شارژ از طریق پانل‌های خورشیدی بسیار پایین است. با این وجود توان مصرفی ناچیز موس و کیبورد، آن‌ها را به گزینه‌هایی ایده‌آل برای استفاده از پانل‌های خورشیدی تبدیل می‌کند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح مفهومی لنوو، ترکیب انرژی خورشیدی و برداشت انرژی مکانیکی می‌تواند به منبع مطمئنی برای تامین انرژی گجت‌ها و اکسسوری‌های مختلف تبدیل شود.

موس و کیبورد لنوو

علیرغم استقبال اولیه صورت گرفته از این موس و کیبورد مفهومی لنوو در نمایشگاه CES 2024، این کمپانی هنوز هیچ برنامه رسمی برای عرضه این محصولات به بازار ارائه نکرده است. البته بدون شک دیر یا زود باید شاهد گرایش به دستگاه‌های پاکی نظیر همین موس و کیبورد چینی‌ها باشیم؛ چرا که سیاست‌های کلی اکثر کشورهای پیشرفته دنیا بر حفظ هرچه بیشتر انرژی، استفاده حداقلی از سوخت‌های تجدیدناپذیر و کاهش زباله‌های الکترونیکی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*