هک آیفون اپل توسط دولت چین

دولت چین با هک کردن آیفون به دنبال دستگیری معترضان است!

دولت چین مدعی شده با هک کردن آیفون های اپل، مظنونین و معترضان را به‌دام بیاندازد و دستگیر کند. اما مگر هک آیفون امکان‌پذیر است؟

موسسه دولتی چینی بیجینگ اعلام کرده که اکنون قادر به شناسایی افرادی است که از طریق سرویس AirDrop (ایردراپ) اپل فایل به اشتراک می‌گذارند.

ایردراپ به کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا شما هرگونه فایل را به‌صورت بی‌سیم و در عرض چند ثانیه از یک آیفون به آیفون دیگر انتقال دهید. اما اپل برای تأمین امنیت کاربرانش به آن‌ها اجازه می‌دهد خودشان انتخاب کنند که همه قادر به ارسال فایل هستند یا فقط مخاطبینشان این امکان را در اختیار دارند. اما اپل تحت فشار دولت چین، قابلیت ارسال برای همه را در سال ۲۰۲۲ به ۱۰ دقیقه محدود کرده است. این یعنی بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، کاربر دوباره باید برای ارسال فایل ارز شخص مقابل مجوز بگیرد.

هک آیفون اپل توسط دولت چین

احتمالاً دلیل این فشار این بوده تا کاربران مجبور شوند AirDrop را دوباره فعال کنند. این به این معناست که هرکسی محتوایی خلاف قوانین دولت چین را دریافت می‌کند، هیچ بهانه‌ای برای انجام ندانسته این کار نخواهد داشت.

دولت چین چگونه آیفون های اپل را هک کرده است؟

طبق گزارش بلومبرگ، موسسه دولتی بیجینگ ادعا می‌کند که موفق به شکستن امنیت AirDrop اپل شده است. ظاهرا آن‌ها می‌توانند شماره‌های تلفن و آدرس‌های ایمیل فرستندگان محتوا از طریق AirDrop را شناسایی کنند.

یکی از نمایندگان قضایی این موسسه چینی می‌گوید که «این کار به نظارت بهتر کمک می‌کند و از اظهارنظرات نامناسب و تأثیرات بد آن جلوگیری خواهد کرد». همچنین آن‌ها مدعی شده‌اند که چند مظنون را با استفاده از این روش شناسایی کرده‌اند؛ ولی آن‌ها اشاره نکردند که چه اتهامی متوجه این مظنونین بازداشتی است.

هک آیفون اپل توسط دولت چین

اپل هنوز پاسخی به این ادعا نداده است. همچنین موسسه بیجینگ نیز به جز گفتن اینکه آن‌ها به لاگ دستگاه رمزگذاری شده آیفون دسترسی پیدا کرده‌اند، درباره اینکه چگونه موفق به هک ایردراپ آیفون‌های اپل شده، اظهار نظر نکرده است. اگر این‌چنین باشد، این یعنی هم فرستنده و هم گیرنده فایل‌های مشکوک و ضد دولتی دستگیر شده‌اند.

این نقض امنیت اپل برای AirDrop در حالی رخ داده که چین در حال افزایش کنترل استفاده مردم از فناوری‌ها است. اگرچه اپل در ابتدا در برابر قانون جدیدی که مربوط به انحصار اپ استور بود مقاومت کرد؛ اما فراموش نکنید که چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فروش آیفون‌ها است و اپل به‌هیچ عنوان نمی‌خواهد این بازار را از دست بدهد. در نتیجه تلاش می‌کند طبق قوانین این کشور فعالیت‌هایش را دنبال کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*