کامپیوتر گیمینگ دستی MSI Claw

کامپیوتر گیمینگ دستی MSI Claw با پردازنده نسل ۱۴ اینتل رقبا را می‌بلعد

کامپیوتر گیمینگ دستی MSI Claw با یک نمایشگر ۷ اینچی، پردازنده نسل جدید intel Core Ultra و عملکرد گرافیکی مناسب در CES 2024 به‌نمایش درآمد.

ام‌اس‌آی با همکاری اینتل، با حضور در نمایشگاه CES 2024 از اولین کامپیوتر گیمینگ دستی خود به‌نام MSI Claw مجهز به پردازنده Intel Core Ultra و سیستم عامل ویندوز ۱۱ رونمایی کرد. در ادامه شما را بیشتر با مشخصات فنی، امکانات و ویژگی‌های این کنسول بازی دستی توانمند آشنا خواهیم کرد.

مشخصات فنی و امکانات کامپیوتر گیمینگ دستی MSI Claw

ام‌اس‌ای Claw، جدیدترین رقیبی است که برای کامپیوتر دستی استیم دک ظهور می‌کند. در حالی که رقبا از پردازنده‌های AMD Z1 و AMD Z1 Extreme برخوردارند، MSI از پردازنده Intel Core Ultra 7 155H و گرافیک یکپارچه Intel Arc قدرت می‌گیرد و ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 به‌همراه حافظه داخلی پرسرعت NVMe SSD در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. ارتباطات بی‌سیم با این دستگاه از طریق وای فای ۷ و بلوتوث ۵.۴ انجام می‌شود. همچنین یک نمایشگر ۷ اینچی فول اچ‌دی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی sRGB و روشنایی ۵۰۰ نیت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که از طریق آن می‌توانند بازی‌ها را اجرا کنند.

کامپیوتر گیمینگ دستی MSI Claw

به‌عنوان اولین دستگاه قابل حمل مخصوص بازی‌های کامپیوتری که از پردازنده جدید Core Ultra اینتل قدرت می‌گیرد، MSI Claw می‌تواند جدیدترین معماری اینتل را در بازاری که به‌لطف Steam Deck به‌محبوبیت زیادی رسیده، به‌رخ بکشد. امکاناتی که این دستگاه در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، باعث تمایز آن نسبت به دیگر رقبای بازار است.

یکی از آن‌ها، ارتقا گرافیک توسط فناوری Intel XeSS است. برخلاف کامپیوترهای دستی ROG Ally و Legion Go که از الگوریتم‌های نرم افزاری برای رندر یک فریم با رزولوشن پایین‌تر و سپس ارتقا رزولوشن آن استفاده می‌کنند، کنسول دستی ام‌اس‌آی این کار را با کمک یک سخت افزار مستقل هوش مصنوعی انجام می‌دهد که به‌طبع نتیجه بهتری را هم به‌دست خواهد آورد. به‌کمک این فناوری، در حالی که نرخ فریم سریع‌تر می‌شود و کیفیت نهایی بالاتر می‌رود، اما تجربیات بصری غیرواقعی کمتر و کمتر می‌شود.

کامپیوتر گیمینگ دستی MSI Claw

علاوه بر مشخصات فنی قابل توجه، گجت دستی MSI همچنین به یک باتری 53 وات ساعتی تجهیز شده که بزرگترین باتری به‌کار رفته روی یک کنسول گیمینگ قابل حمل است. این باعث می‌شود MSI Claw دیوایس مناسبی برای افرادی باشد که دائما در حال سفر هستند و در طول روز به‌سختی یک پریز برق را پیدا می‌کنند تا دیوایسشان را به شارژ بزنند. سازنده ادعا می‌کند که عمر باتری آن نیز ۵۰ درصد بیشتر از دیگر رقبا است و با استفاده از تمام قدرت دیوایس، می‌تواند ۲ ساعت شارژدهی داشته باشد.

کامپیوتر گیمینگ دستی MSI Claw

در نهایت باید به قابلیت ساخت ماکروهای شخصی برای بازی‌هایی خاص اشاره کرد که می‌تواند برای دسترسی سریع و اجرای آن‌ها مفید باشد. رابط کاربری MSI Center M نیز روی این دیوایس نصب شده که خیلی سر راست شما را به بازی‌هایتان می رساند؛ این چیزیست که در بسیاری از کنسول‌های بازی دستی دردسرساز بود. اگر به‌خرید این محصول فکر می‌کنید، از همین حالا باید بین ۶۹۹ تا ۷۹۹ دلار (متناسب با پیکربندی حافظه و رم) برای آن کنار بگذارید. کامپیوتر گیمینگ دستی MSI Claw از بهار آینده راهی بازار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*