توگ T10F، خودرو ملی جدید ترکیه در CES 2024

توگ T10F معرفی شد؛ پیشرفت خیره کننده ترکیه در ساخت خودرو ملی + ویدیو

سدان تمام برقی جدید شرکت توگ به CES 2024 آمد. T10F، خودرو ملی جدید ترکیه با خروجی 436 اسب بخار و کابین فوق‌العاده مجهز، واقعاً هیجان‌انگیز است.

جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که «توگ» (Togg)، خودروساز ترکیه‌ای تازه تاسیس طی نمایشگاه CES 2024 محصولات جدید خود از جمله سدان الکتریکی توگ T10F را به نمایش گذاشت. این شرکت پیش از این کراس اوور کامپکت الکتریکی T10X را از اواخر سال 2022 روی خط تولید خود آورده و حالا با T10F به دنبال پوشش طیف متفاوتی از رانندگان است که به دنبال یک سدان به‌روز الکتریکی‌اند. در ادامه جزئیات T10F، خودرو ملی جدید ترکیه با قوای محرکه تمام الکتریکی را مطالعه کنید.

معرفی توگ T10F، خودرو ملی جدید ترکیه

طراحی نمای بیرونی تی 10 اف 

همان‌طور که انتظار می‌رود، توگ T10F همان زبان طراحی T10X را دنبال می‌کند. در نمای جلو این سدان چراغ‌های اصلی کشیده با شکل و شمایل تهاجمی، جلوپنجره مشکی با المان‌های نقره‌ای رنگ، دی لایت‌های بومرنگ‌شکل و ورودی‌های مثلثی به چشم می‌خورند. ترکیب این المان‌ها با یکدیگر جلوه‌ای اسپرت و جوان‌پسند به نمای جلو این خودرو داده است.

توگ T10F، خودرو ملی جدید ترکیه در CES 2024

در نمای کناری خودرو ملی ترکیه خطوط متعددی قابل مشاهده‌اند که با برجستگی هرچه تمام‌تر، طراحی تهاجمی‌مانند آن را تکمیل می‌کنند. ستون‌ها هم به رنگ مشکی در آمده‌اند و دستگیره‌ها از نوع مخفی بیرون‌پر هستند که المانی رایج بین محصولات الکتریکی این روزها است. مهم‌تر از همه این‌ها طراحی شیب‌دار سقف یا اصطلاحاً فست‌بک است. شیب ظریفی که یکسره از ستون A تا انتهای صندوق عقب ادامه پیدا کرده، در هرچه جذاب‌تر کردن طراحی Togg T10F تاثیرگذار است.

توگ T10F، خودرو ملی جدید ترکیه در CES 2024

احتمالاً با این توضیحات، طراحی نمای عقب تی 10 اف را هم پیش‌بینی کرده‌اید. در ناحیه عقب این خودرو برقی تولید داخل ترکیه در پیروی از ترند روز چراغ‌های عقب به هم پیوسته یا سرتاسری جا گرفته‌اند. این چراغ‌ها در فضایی تورفته زیر لبه صندوق عقب قرار گرفته‌اند و به همین خاطر، به خوبی با صندوق ادغام شده‌اند.

کابین T10F توگ، خودرو ملی جدید ترکیه

توگ T10F، خودرو ملی جدید ترکیه در CES 2024

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که سدان برقی معرفی شده توسط توگ در زمینه فضای داخلی تفاوتی با کراس اوور T10X ندارد. در نتیجه، یک نمایشگر 12 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال پشت فرمان قرار گرفته و علاوه بر آن، یک نمایشگر عریض 29 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در داشبورد دیده می‌شود. پایین دریچه‌های هوای مرکزی حتی یک نمایشگر دیگر نصب شده است که برای تنظیم سیستم تهویه و… به کار می‌رود.

توگ T10F، خودرو ملی جدید ترکیه در CES 2024

همچنین باید یک دوربین در کابین وجود داشته باشد که راننده می‌تواند با فرمان صوتی آن را فعال‌ و کنترل کند و از جمله قابلیت‌های جالب آن، گرفتن سلفی بدون نیاز به برداشتن دست از فرمان است. کنسول مرکزی تی 10 اف هم با کنسول‌های مرسوم تفاوت دارد و به‌صورت کامل با داشبورد ادغام نشده است. در این کنسول المان‌هایی مثل صفحه شارژ بی‌سیم گوشی، سلکتور دنده با حالت‌های P، N، R و D و تاچ‌پدی گرد پیدا می‌شوند.

مشخصات فنی سدان الکتریکی توگ T10F

شرکت توگ خودرو تی 10 اف را در نسخه‌های تک موتور و دو موتور با شعاع حرکتی متفاوت (Standard Range و Long Range) عرضه می‌کند. نسخه Standard Range صرفاً با یک موتور الکتریکی در محور عقب عرضه می‌شود که توانایی تولید قدرت 218 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر را دارد. نیرو محرکه آن به محور عقب انتقال پیدا می‌کند و انتظار می‌رود این نسخه با اتکا به باتری 52.4 کیلووات ساعتی خود بتواند با یک بار شارژ مسافت بیشتر از 350 کیلومتر را طی کند.

توگ T10F، خودرو ملی جدید ترکیه در CES 2024

نسخه Long Range خودرو ملی جدید ترکیه هم با یک موتور و هم با دو موتور در دسترس قرار خواهد گرفت. نسخه LR تک موتوره مشابه نسخه‌ای که پیش‌تر ذکر شد، 218 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و مقصد نیرو محرکه آن همان محور عقب است. با وجود این، ظرفیت باتری آن به 88.5 کیلووات ساعت می‌رسد که با سیستم دیفرانسیل عقب باید شعاع حرکتی 600 کیلومتری را برای T10F فراهم کند.

توگ تی 10 اف LR دو موتوره دو دیفرانسیل/تمام چرخ محرک می‌تواند 436 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید کند و با این خروجی، در بهترین شرایط باید بتواند ظرف 4.6 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. این نسخه هم از باتری 88.5 کیلووات ساعتی بهره می‌برد، ولی شعاع حرکتی آن با یک بار شارژ 530 کیلومتر برآورد شده است.

توگ تی 10 اف، ماشین تولید داخل ترکیه در CES 2024

همه نسخه‌های این ماشین برقی ساخت ترکیه در ناحیه جلو مجهز به سیستم تعلیق مک فرسون مستقل هستند، در حالی که برای ناحیه عقب آن‌ها سیستم چند اتصالی یا مولتی لینک مستقل در نظر گرفته شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی T10F، ماشین تولید داخل ترکیه

توگ تی 10 اف، ماشین تولید داخل ترکیه در CES 2024

در ادامه برخی از امکانات رفاهی و ایمنی توگ T10F را مشاهده می‌کنید که بسته به نسخه سفارش داده شده در دسترس راننده قرار می‌گیرند:

  • 7 ایربگ
  • کنترل پایداری الکترونیکی
  • کروز کنترل تطبیقی هوشمند
  • سیستم استاپ اند گو
  • تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی
  • سیستم تشخیص لاین هوشمند
  • هشدار خروج از لاین
  • دستیار ویژه ترافیک
  • دوربین دید محیط اطراف
  • نمایشگر نقطه کور
  • هشدار بی‌توجهی راننده
  • پارک خودکار
  • قابلیت دریافت آپدیت از راه دور (OTA)

سطح ایمنی تی 10 اف و دریافت 5 ستاره ایمنی از Euro NCAP

سطح ایمنی خودرو ملی جدید ترکیه، حداقل با توجه به شنیده‌ها تاکنون جای توجه دارد. گفته شده که این خودرو 5 ستاره ایمنی را از موسسه معتبر Euro NCAP دریافت کرده است. سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده آن هم در افزایش ایمنی موثرند و توگ به‌واسطه آپدیت‌های از راه دور می‌تواند این سیستم‌ها را حتی بهبود ببخشد.

تاریخ عرضه T10F، خودرو برقی ساخت ترکیه

توگ تی 10 اف، ماشین تولید داخل ترکیه در CES 2024

توگ تی 10 اف هنوز فاصله قابل توجهی تا عرضه دارد. این سدان برقی قرار است در انتهای سال 2024 وارد پروسه تولید شود و کمی پس از آن در سال 2025 تحویل اولین دستگاه‌های آن به خریداران آغاز می‌شود. انتظار می‌رود توگ تا زمان عرضه این محصول جدید خود جزئیات و تصاویر بیشتری را جهت تبلیغ آن به اشتراک بگذارد.

چشم‌انداز خودروساز ترکیه ای برای آینده

توگ، شرکتی نوپا است که تاسیس آن به سال 2018 بر می‌گردد. با این حال، این شرکت در حالی که مدت زمان زیادی از آغاز فعالیتش نمی‌گذرد، به بازار ترکیه قانع نیست و ورود به بازار اروپا را در نظر دارد. آن‌ها هدف‌گذاری کرده‌اند که دست کم 1 میلیون دستگاه خودرو تا سال 2032 روانه بازار اروپا کنند.