موجودات فضایی

آیا بشر در سال 2024 موجودات فضایی را پیدا خواهد کرد؟

موجودات فضایی در سال 2023 به یکی از موضوع‌های پربحث در فضای مجازی تبدیل شدند؛ اما آیا بشر در سال 2024 می‌تواند موجودات بیگانه را پیدا کند؟

افشاگری تعدادی از افسران اطلاعات آمریکا در خصوص موجودات فضایی باعث شد تا بار دیگر طی سال 2023 موجودات بیگانه به یک موضوع پربحث در فضای مجازی تبدیل شوند؛ اما با این وجود هنوز بشر نتوانسته مدرکی را برای تایید وجود بیگانگان پیدا کند. در همین راستا کارشناسان ناسا با اشاره به این‌که در سال 2024 برنامه‌های متعددی برای کشف موجودات فضایی در نظر گرفتند، اعلام کردند به کشف موجودات فضایی نزدیک شده‌اند.

بشر به کشف موجودات فضایی نزدیک است

موجودات فضایی

دکتر میشل تالر، دانشمند مرکز پروازهای فضایی گادرد ناسا با اعلام این‌که ما به کشف موجودات فضایی نزدیک هستیم، گفت در واقع حتی در این منظومه شمسی نیز می‌توانیم سیاره‌ای حاوی حیات را کشف کنیم؛ زیرا در مریخ نیز شاهد یک شیمی خاصی هستیم که اگر در زمین بود، آن را ناشی از حیات می‌دانستیم.

الن استوفان، دانشمند ارشد قبلی ناسا نیز مدعی است انسان‌ها تا سال 2025 میلادی می‌توانند نشانه‌های قوی از بیگانگان را کشف کنند. البته او در سال 2015 این پیش‌بینی را انجام داد و در آن زمان تاکید کرد در یک دهه آینده نشانه‌های قوی از حیات فرازمینی را کشف خواهیم کرد.

پروژه‌های کشف موجودات بیگانه در سال 2024

موجودات فضایی

برای کشف موجودات فرازمینی در سال 2024 یک پروژه بزرگ به نام Breakthrough Listen در نظر گرفته شده که آن را با نام بزرگ‌ترین برنامه تحقیقاتی علمی برای کشف نشانه‌هایی از تمدن‌های فرازمینی نیز می‌شناسند. این پروژه تحقیقاتی در سال 2024 کار خود را با استفاده از داده‌های رصدخانه Vera Rubin در شمال شیلی آغاز خواهد کرد. طبق پیش‌بینی کارشناسان، دانشمندان با این پروژه می‌توانند تا 20 میلیون کهکشان و ستاره‌ها را کشف کنند.

ضمن این‌که آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن نیز در سال 2024 پروژه اکتشافات ماه/مریخ خود را آغاز خواهد کرد. ناسا ماموریت آرتیمس 2 را نیز در دستور کار خود قرار داده که تا پایان سال 2024 فضانوردان را به اطراف ماه خواهد فرستاد. همچنین ناسا فضاپیمای Europa Clipper را نیز در سال 2024 به فضا پرتاب می‌کند تا به بررسی یکی از بزرگترین قمرهای مشتری بپردازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*