شرکت خودروسازی NewCool

شرکت خودروسازی NewCool با شراکت چانگان و هوآوی تاسیس شد

کمپانی چانگان به‌همراه شرکت مطرح هوآوی در جهت توسعه خودروهای هوشمند و برقی، شرکت خودروسازی NewCool را تأسیس کردند.

شرکت چانگان (Changan) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین با همکاری غول تکنولوژی یعنی هوآوی (Huawei) اقدام به تأسیس یک شرکت مشترک برای همکاری در زمینه گسترده هوشمندسازی خودروها در شهر چنگدو چین کردند.

شرکت خودروسازی NewCool

شرکت خودروسازی New Cool

طبق توافق صورت گرفته بین روسای چانگان و هوآوی، شرکت جدید آن‌ها قرار است تا در زمینه توسعه فناوری‌های خودرویی در کنار ادغام تکنولوژی‌های روز دنیا برای ایجاد آرامش و امنیت در هنگام استفاده از خودرو وارد این عرصه شود. همچنین کمپانی هوآوی متعهد شده است که در زمینه خودروسازی با هیچ شرکت دیگری همکاری نکند. طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار چین، شرکت چانگان در ۲۵ نوامبر سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری و سرمایه‌گذاری با هوآوی برای تاسیس NewCool امضا کرده است تا هوآوی برای ارائه راه‌حل‌های سیستم هوشمند و تکنولوژی‌های قطعات خودرو از چانگان حمایت کند.

این شرکت با سرمایه‌گذاری چانگان و به دست هوآوی تاسیس شده و قرار است تا حداقل ۴۰ درصد از سهام New Cool به چانگان و شرکای وابسته این کمپانی تعلق بگیرد. حوزه تجاری شرکت خودروسازی New Cool شامل عیب‌یابی و توسعه سیستم‌های رانندگی هوشمند خودرو، کابین راننده هوشمند، پلتفرم دیجیتال خودروی هوشمند، هدآپ دیسپلی (AR-HUD) و چراغ‌های هوشمند است.

شرکت خودروسازی New Cool

هوآوی قصد دارد تا فناوری‌ها و منابع اصلی کسب و کار از طریق خودروهای هوشمند را در این شرکت تازه‌تأسیس ادغام کند تا به هدف خود مبنی بر تبدیل شدن به یک رهبر بزرگ در صنعت سیستم‌ها و قطعات هوشمند رانندگی خودرو برسد. طبق اعلام مشترک چانگان و هوآوی، این شرکت یک پلتفرم منابع عمومی برای کل این صنعت خواهد بود و شرکت‌های چانگان و هوآوی ابتدا راه‌اندازی و تولید محصولات خاص و سپس دستیابی به مقیاسی گسترده‌تر در این صنعت را بررسی خواهند کرد.

کمپانی هوآوی در زمینه تولید یا عرضه خودرو به‌صورت گسترده تا به امروز عملی انجام نداده بود که با این قرارداد این شرکت نیز به جمع خودروسازان خواهد پیوست. البته هوآوی سه نوع قرارداد همکاری با شرکت‌های مختلف خودروسازی با نام پروژه OEM و Zhixuam را در کارنامه خود دارد. در این پروژه‌ها شرکت هوآوی وظیفه ادغام و یکپارچگی خودرو با سیستم رابط انحصاری هارمونی (Harmony OS) را دارد که با نام Huawei Inside شناخته می‌شود.

اولین خودروسازی که در این پروژه با هوآوی همکاری مشترک داشت کمپانی Seres است که برند AITO را با همکاری هوآوی تاسیس کرد و مدل‌های M5، M7 و M9 را به بازار عرضه کرد. علاوه بر Seres، هوآوی با همکاری برند لوکسید از چری اولین خودرو مشترک با نام luxeed S7 معرفی و عرضه کرد. در نهایت برند زیرمجموعه چانگان با نام Avatr آخرین همکاری هوآوی در صنعت خودروسازی قبل از این تفاهم جدید بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*