عجیب ترین لوازم جانبی نینتندو Wii

عجیب ترین لوازم جانبی و کنترلرهایی که تاکنون برای نینتندو Wii ساخته شده است

وسیله های جانبی و کنترلرهای زیادی برای نینتندو طراحی شده تا بازی کردن آسان تر شود. در ادامه با عجیب ترین لوازم جانبی نینتندو Wii آشنا شوید.

پس از انتشار نینتندو اصلی و ادامه موفقیت آمیز آن – سوپر نینتندو – سطح جدیدی از این کنسول ژاپنی با نام Nintendo Wii رونمایی و عرضه شد و توانست مورد توجه گیمرها قرار بگیرد و افتخارات زیادی برای شرکت سازنده آن کسب کند. می‌دانیم که این کنسول بازی به اندازه پلی استیشن 3 یا ایکس باکس 360 قدرتمند و پرطرفدار نیست و از عناوین محبوب شخص ثالث زیادی پشتیبانی نمی‌کند اما توانسته با همین وضعیت تبدیل به یکی از پرفروش ترین‌های بازار شود.

معرفی عجیب ترین لوازم جانبی نینتندو Wii

نینتندو نه تنها باعث ثروت افزایی این شرکت شد بلکه محبوبیت کنترلرهای حرکتی را دوچندان کرد. در واقع موفقیت شگفت انگیز Wii عمدتا به کنترلرهای حرکتی خلاقانه و نوآورانه مربوط می‌شد که نسبت به گذشته تجربه بازی تعاملی تری ارائه می‌دادند. ابزارهایی نظیر Wiimote و Nunchuk به بازیکنان اجازه می‌دادند تا طیف گسترده‌ای از اقدامات را به منظور کنترل بازی‌ها شبیه سازی کنند. (برای مثال از بازی تنیس در Wii sports گرفته تا تیراندازی با تفنگ و استفاده از شمشیر در بازی‌های رزمی)

موضوع فوق باعث شد فرصت‌های بسیار زیادی برای لوازم جانبی مهیا شود چرا که نینتندو و سایر شرکت‌ها سعی کردند از این موقعیت کسب درآمد کنند. البته چنین فرصتی منجر به رشد لوازم جانبی کنترل کننده عجیب و شگفت انگیزی شد که با هدف استفاده از کنترلرهای حرکتی ایجاد شده بودند. در ادامه قصد معرفی عجیب ترین نمونه لوازم جانبی‌هایی را داریم که تا امروز طراحی شده‌اند. همچنین می‌توانید با جذاب ترین لوازم جانبی کنسول بازی نینتندو که حالا فراموش شده‌اند آشنا شوید.

1. دمبل‌های اورلست

دمبل های اورلست

علیرغم وجود بسیاری از لوازم جانبی کنترل کننده که برای بازی‌های خاص تولید شده‌اند، دمبل‌های اورلست یک آیتم عمومی به حساب می‌آیند که نمی‌توان عنوان مشخصی برای آنها در ذهن ایجاد کرد. از این گذشته تعداد زیادی بازی با محوریت تناسب اندام برای Wii طراحی شده که به بازیکنان فرصت تمرین‌های مختلف را در جهت شکوفایی خودشان می‌دهد. از جمله این بازی‌ها می‌توان به EA Sports Active و Wii Fit اشاره کرد که هر یک از آنها برای ردیابی حرکت و اندازه گیری سطح فعالیت شما از لوازم جانبی پرورش اندام بهره می‌گیرند.

دمبل‌های اورلست طوری طراحی شده که اجرای بازی‌های ورزشی در Wii را تمرین محور کند نه اینکه فقط تمرکز آن روی تناسب اندام و بهبود ویژگی‌های آن باشد. هر ست از وزنه‌ها دو پوند به استاندارد Wiimote اضافه می‌کند و دمبل‌ها انتهای هر کنترلر را پوشش می‌دهند.

دمبل‌ها اساساً Wiimotes را سنگین تر و بلند کردن آنها را سخت تر می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود بازیکنان تلاش بیشتری برای اجرای حرکت بکنند. با گذشت زمان، همان وزن کمی که افزوده شده باید به کاربران در از بین بردن کالری اضافه شان کمک کند. (به خصوص در طول بازی‌هایی که از دامنه حرکتی گسترده‌ای برای گیم پلی بهره می‌برند)

این لوازم جانبی جذاب از برند Everlast که یک شرکت ورزشی معروف است، عملکرد Wiimote را متوقف نمی‌کند و حسگرها و دکمه‌های مادو قرمز آن همچنان در دسترس گیمرها هستند. شاید عجیب به نظر برسد که بررسی‌ها نشان داده این کنترلر می‌تواند باعث تعریق شما در طول بازی شود. (البته این عملکرد تنها برای بازی‌های تناسب اندام مفید است نه تمام بازی‌هایی که در نینتندو اجرا می‌شوند)

2. قلاب ماهی گیری

قلاب ماهیگیری - عجیب ترین لوازم جانبی نینتندو Wii

ماهیگیری یک سرگرمی محبوب و دوست داشتنی در سراسر جهان و بازی‌های ویدیویی است. تعداد زیادی بازی وجود دارد که به طور اختصاصی مربوط به ماهیگیری می‌شوند و عناوین بسیار دیگری هم وجود دارد که ماهیگیری در آنها جزء مهمی از بازی محسوب خواهد شد. از جمله این آثار می‌توان به افسانه زلدا: زمان اوکارینا اشاره کرد که در نینتندو 64 اجرا می‌شد. علاوه بر اینها Real Motion Fishing: Hooked، Fishing Resort و Rapala: We Fish بازی‌هایی هستند که برای نینتندو وی منتشر شده‌اند.

ماهیگیری یک سرگرمی عالی و جذاب برای کنترلرهای حرکتی به حساب می‌آید چرا که بازیکنان می‌توانند به وسیله آن حرکات واقعی را در بازی تکرار کنند و صید خود را در رودخانه یا دریا رها کرده یا آن را توی سبد خود بیندازند. به منظور بهره برداری صحیح و بهتر از چنین بازی‌هایی شرکت‌های تولید لوازم جانبی برای تجربه نزدیک به واقعیت از کنترلرهای هیجان انگیزی رونمایی کرده‌اند که بسیاری از آنها به راحتی با Wiimote اتصال برقرار می‌کنند و شبیه یک قلاب ماهی گیری خواهند شد.

برای مثال Rapala’s Fishing Frenzy به کمک چوب ماهیگیری اجرا می‌شد که از نانچیکو به عنوان قرقره استفاده می‌کرد و کنترلر Wiimote را طولانی تر جلوه می‌داد. در عین حال یک بازی دیگر به نام Bas Fishing از لوازم جانبی دیگری که شبیه میله بود به منظور صید ماهی بهره می‌برد و تا 50 اینچ بلندتر هم می‌شد.

3. چوب بیلیارد

چوب بیلیارد - عجیب ترین لوازم جانبی نینتندو Wii

بعد از عرضه موفق نینتندو وی در سال 2006 میلادی طولی نکشید که بازی‌های بیلیاردی زیادی برای آن منتشر شد. همچنین در عرض یک سال عناوین بیلیاردی بسیاری برای این کنسول عرضه شدند و در بازار به فروش رسیدند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به Pool Revolution: Cue Sports و WSC Real 08 World Snooker Championship اشاره کرد.

درست مانند سایر ابزارهای پلاستیکی که به سرعت در قفسه‌های فروشگاه‌ها در سرتاسر جهان قرار می‌گیرند تا تجربه بهتری از بازی‌ها در نینتندو ارائه دهند – نظیر چوب گلف یا راکت تنیس – شرکت‌های فعال اقدام به طراحی و تولید چوب‌های بیلیارد کردند تا بازیکنان احساس کنند واقعا در حال تمرین و بازی هستند. این لوازم جانبی در مدل‌های مختلفی موجود هستند و از گزینه‌های ارزان تا گران قیمت به فروش می‌رسند. یکی از نخستین نمونه‌های چوب بیلیارد برای نینتندو تنها 13 دلار قیمت داشت و در سه قسمت طراحی شده بود که اندازه Wiimote را به طور دلخواه تغییر می‌داد.

4. توپ بولینگ CTA

توپ بولینگ

پدیده Wii Sports به راه اندازی و شکوفایی کنسول نینتندو کمک قابل توجهی کرد چرا که بازی‌های ورزشی شبیه سازی شده زیادی در سال 2006 برای آن رونمایی شد و به بازیکنان امکان امتحان فعالیت‌های ورزشی مختلف داده شده بود. بنابراین آنها می‌توانستند تنیس، بیس بال، گلف، بوکس و بولینگ تمرین کنند و لذت ببرند.

مجموعه بازی‌های فوق برای به نمایش گذاشتن قابلیت‌ها و توانایی‌های کنسول نینتندو و ظرفیت‌های کنترلر Wiimote منتشر شده بودند. بازی بولینگ چون با خود کنسول عرضه می‌شد و نیازی به خرید مجدد آن از بازار نبود، مورد توجه و علاقه بازیکنان بود و باعث فروش زیاد لوازم جانبی آن شد.

همان‌طور که گفته شد، در میان ورزش‌هایی که در این کنسول گنجانده شده بود، بولینگ بی‌شک یکی از محبوبترین و ماندگارترین ورزش‌ها به شمار می‌رفت و طرفداران زیادی را سرگرم خود کرده بود که از معروف ترین آنها می‌توان به ملکه الیزابت دوم فقید اشاره کرد. مثل سایر بازی‌های Wii Sports، شرکت‌های تولیدکننده اقدام به طراحی و ساخت لوازم جانبی مخصوص بولینگ کردند که اغلب آنها پلاستیکی بود و کاربرد عملی خاصی نداشت.

چیزی که باعث تمایز توپ بولینگ CTA نسبت به سایر لوازم جانبی می‌شود این است که یک ابزار صرف بازی کردن نیست و جایگزینی کامل برای Wiimote به حساب می‌آید. این توپ که ظاهری شبیه به یک توپ بولینگ واقعی دارد، دارای دکمه‌هایی است که روی کنترلر Wii تعبیه شده است.

علاوه بر آن این توپ میزبان سوراخ‌هایی است که برای انگشت‌های شما طراحی شده‌اند. البته پرتاب این توپ در محیط‌هایی مثل سالن پذیرایی می‌تواند منجر به وقوع حادثه شود و اگر به طور اتفاقی آن را رها کنید ممکن است خطری وسایل منزل شما را تهدید کند.

5. اسکیت برد وی

اسکیت برد وی

امروزه بازی‌های اسکیت برد مثل سابق طرفداران زیادی ندارند اما وقتی نینتندو وی دوران طلایی خودش را سپری می‌کرد، بازی‌هایی مثل Tony Hawk’s Pro Skater و Skate فروش زیادی داشتند. به همین خاطر بود که در آن زمان شرکت معروفی نظیر Activision که به خاطر تولید لوازم جانبی پلاستیکی برای بازی‌های پرآوازه شهرت داشت، می‌خواست وارد فاز تولیدی لوازم جانبی برای بازی اسکیت برد شود و از این راه کسب درآمد کند.

تلاش اکتیویژن منجر به طراحی و تولید بسته Tony Hawk: Ride Skateboard Bundle به همراه یک ماکت اسکیت بورد در اندازه واقعی شد. کنترلر در اصل یک دسته، یک اسکیت بورد بدون چرخ است که می‌توان از آن برای کنترل تمامی فعالیت‌های داخل بازی استفاده کرد.

به لطف این لوازم جانبی بازیکنان نیازی به Wiimote یا کنترلرهای اضافی ندارند و ژست‌ها و حرکاتی که انجام می‌شود تبدیل به اقدامات درون بازی خواهد شد. همچنین اکتیویژن وعده داده این کنترلر را برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 موجود کند و قول داده ابزار اسکیت بورد واقعا در دسترس بازیکنان قرار بگیرد و به باتجربه‌ها و مبتدی‌ها این امکان را بدهد که طعم هیجان اسکیت بورد را بچشند.

متاسفانه بسته Tony Hawk: Ride در زمان عرضه عمومی با موجی از نقدهای منفی مواجه شد و حتی برخی از رسانه‌ها آن را ناامیدکننده ترین بازی سال نامیدند. این لوازم جانبی منحصر به فرد نتوانست محبوبیت زیادی کسب کند و تنها جنبه مثبتی که داشت، استحکام و مقاومت بالای آن بود.

6. دارت وی

دارت - عجیب ترین لوازم جانبی نینتندو Wii

شرکت پگا در سال 2009 لوازم جانبی جالبی برای نینتندو وی تولید کرد. به گفته سازنده، لوازم جانبی دارت احساسات واقعی و سرگرمی فوق العاده‌ای را به هنگام انجام بازی‌های دارت در Wii به ارمغان می‌آورد. تنها یک مشکل وجود داشت و آن هم اینکه بازی‌های زیادی با موضوع دارت برای کنسول نینتندو عرضه نشده بود.

این ابزار قیمتش کمتر از 10 دلار بود و به طور قطع یکی از آن لوازم جانبی‌هایی بود که باید نادیده گرفته می‌شد چرا که هم ظاهر زشت و نازیبایی داشت و هم به قدری بزرگ بود که شباهتی به دارت‌های خانگی نداشت. این وسیله جانبی کاملا با Wiimote ارتباط می‌گرفت و آن را تبدیل به پرتابه‌ای می‌کرد که هم برای افراد و هم اشیاء اطراف خطری بالقوه به حساب می‌آمد. فرض کنید با پرتاب این دارت بزرگ به طور تصادفی به صفحه نمایش تلویزیون یا چشم یکی از اعضای خانواده‌تان برخورد کند!

7. ماشین چهارچرخ بادی

ماشین بادی

محبوبیت مسابقات اتومبیل رانی مانند ماریو کارت در نینتندو وی به سرعت منجر به تولید لوازم جانبی مرتبط با رانندگی این کنسول شد. اغلب این وسایل و ابزارها منطقی و جذاب بودند و وسایل نقلیه مسابقه‌ای را در بازی‌های ویدیویی مختلف توسعه و گسترش دادند.

یکی از متداول ترین لوازم جانبی که در راستای مسابقات اتومبیل رانی تولید شد، فرمان‌های پلاستیکی بودند که به بازیکنان کنترل بیشتری برای رانندگی می‌دادند و با اضافه شدن دکمه‌های متنوع و ماشه‌های قابل دسترس تر برای ترمزگیری و شتاب دادن به خودرو طراحی شده بودند. نینتندو همچنین برای کمک بیشتر به گیمرها اقدام به طراحی و تولید لوازم جانبی رسمی خود کرد.

در سال 2010 میلادی بود که شرکت معروف CTA Digital اقدام به طراحی و تولید لوازم جانبی مفیدی به نام Digital Inflatable Racing Kart کرد. این وسیله محشر نه تنها یک فرمان داشت بلکه کل ماشین مسابقه را برای بازیکنان به ارمغان آورده بود و آنها می‌توانستند توی آن بنشینند و طوری وانمود کنند که انگار واقعا در حال مسابقه دادن با یک وسیله نقلیه هستند.

حداکثر وزنی که این لوازم جانبی می‌تواند تحمل کند، 250 پوند است و کاربران بزرگسال و کودک می‌توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این می‌توانید این وسیله را با پمپ هوای استاندارد باد کنید و از وجود آن با قیمت 30 دلاری لذت ببرید.

8. تفنگ الکتریکی وی

تفنگ الکترونیکی - عجیب ترین لوازم جانبی نینتندو Wii

تفنگ الکتریکی یکی از لوازم جانبی منحصر به فرد و هیجان انگیزی است که شرکت نینتندو مستقیماً تولید کرده است. گیمرهای قدیمی تر با شنیدن نام Zapper به یاد تفنگ سبکی که نینتندو برای NES توسعه داده بود خواهند افتاد. این تفنگ الکتریکی برخلاف نسل قبلی‌اش به تنهایی قابل استفاده نیست.

شیگرو میاموتو در خصوص این لوازم جانبی توضیح داده که در اوایل توسعه Wii به وجود آمده و تیم توسعه دهنده آن قصد داشته کنترلر را طوری طراحی کند که گیمرها برای مدت طولانی تری آن را در دست نگه دارند. میاموتو همچنین افزوده، آنچه ما دریافتیم این است که همه ما می‌خواهیم این تفنگ الکتریکی را داشته باشیم چرا که ثابت نگه داشتن آن به تنهایی دشوار و طاقت فرسا است و می‌تواند بازوی شما را خسته کند.

نتیجه نهایی ساخت چنین تفنگ الکتریکی، شباهت بسیار آن با مسلسل، سبکی و کوچک بودن آن است. نظرات گیمرها تا حد زیادی راجع به این لوازم جانبی متفاوت بوده و بسیاری از منتقدان خاطرنشان کرده‌اند که استفاده از آن ضروری نیست و کار با آن کمی دشوار است.

9. ماشین قایقرانی

ماشین قایقرانی - عجیب ترین لوازم جانبی نینتندو Wii

در دورانی که استفاده از نینتندو وی رایج شده بود، شرکت CTA Digital به علت تولید لوازم جانبی غیرضروری و نه چندان دلچسب خود شناخته می‌شد. در آن دوران این شرکت بدنام مجموعه‌ای از ابزارها و وسایل جانبی رونمایی کرد که برای کمک به تجربه بهتر بازی‌های نینتندو توسعه یافته بودند.

یکی از عجیب ترین لوازمی که این کمپانی برای کنسول نینتندو ساخت، ماشین قایقرانی بود. همان‌طور که احتمالا درست حدس زده‌اید، این وسیله برای استفاده بهتر از قایقرانی توسعه یافته بود اما متاسفانه چندین مشکل بزرگ داشت. اولین و مهمترین علت زائد بودن آن، بی‌هدفی است که دارد.

انجام چنین بازی‌هایی بدون استفاده از کنترلر یا لوازم جانبی خاصی امکان پذیر است و علاوه بر این بازی‌های کمی هم وجود دارند که در این حوزه منتشر شده باشند. شاید به تعداد انگشتان یک دست از این قبیل بازی‌ها وجود داشته باشد.

10. پایه کنترل هواپیما

پایه کنترل هواپیما

هنگامی که مردم عادی به فرمان هواپیماها و سیستم‌های کنترل کننده آنها فکر می‌کنند، عموماً افرادی را در حال انجام بازی‌هایی نظیر Microsoft Flight Simulator تصور خواهند کرد. تجهیزات جانبی این چنینی گر چه گران قیمت هستند اما در عوض تجربه واقعی تری به ارمغان می‌آورند.

با داشتن چنین لوازم جانبی گیمرها می‌توانند بهتر خلبانی یک هواپیما را شبیه سازی کنند و کنترل دقیق تری روی وسیله نقلیه در حال پرواز داشته باشند. با این حال یکی از مشکلاتی که نینتندو وی با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، قدرت کم آن بین سایر رقبایش بود و نمی‌توانست به سادگی بازی‌های مذکور را اجرا کند. تنها بازی‌هایی که قابلیت اجرایی داشتند، آن دسته از گیم‌هایی بودند که سیستم کنترل پرواز آنها ساده بود.

با این همه یک شرکت توسعه دهنده لوازم جانبی برای کنسول‌ها اقدام به تولید پایه کنترل هواپیما کرد که از جنس پلاستیک بود. این وسیله گران قیمت نبود و تنها کاربردی که داشت، شبیه سازی کنترل پرواز بود. در واقع این وسیله هیچ کاربرد دیگری جز نگه داشتن کنترلرهای Wii در جای خود نداشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*