دریاچه مصنوعی عربستان

عربستان با بودجه میلیاردی، وسط بیابان دریاچه مصنوعی می‌سازد + عکس

عربستان سعودی با همکاری گروه ساخت و ساز Webuild، یک دریاچه مصنوعی به همراه سد و هتل و… را در وسط یک بیابان و به‌عنوان بخشی از پروژه Neom با هزینه میلیارد دلاری می‌سازد.

گروه معماری و ساخت‌وساز Webuild قراردادی به ارزش 4.7 میلیارد دلار (3.7 میلیارد پوند) برای ساخت یک دریاچه مصنوعی در تروجنا (Trojena)، یکی از بخش‌های بزرگ طرح جدید و پرهزینه عربستان سعودی با نام پروژه Neom، امضا کرده است. این پروژه جدید شامل سه سد برای ایجاد دریاچه آب شیرین به طول 2.8 کیلومتر می‌شود.

جزئیات پروژه ساخت دریاچه مصنوعی در عربستان سعودی

دریاچه مصنوعی عربستان

بر این اساس قرار است یک سازه در مقابل سد اصلی به نام The Bow ساخته شود که روی یک دره با یک دریاچه مصنوعی در پشت آن قرار می‌گیرد و شامل یک هتل، مناطق مسکونی و یک دهلیز بزرگ می‌شود. سد اصلی از بتن غلتکی (RCC) ساخته خواهد شد و 145 متر ارتفاع، 475 متر طول و حجم تقریبی 2.7 میلیون متر مکعب خواهد داشت. سد دوم نیز با RCC و سد سوم به‌صورت سنگی با حجم 4.3 میلیون متر مکعب خواهد بود. این دریاچه مصنوعی، مساحتی معادل 1.5 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و دارای جزیره‌ای برای غواصی و منطقه گیاه‌شناسی است.

دریاچه مصنوعی عربستان

گروه Webuild اعلام کرده انتظار دارد 10 هزار نفر از جمله پرسنل مستقیم و سایرین در این ساخت و ساز مشارکت داشته باشند. Webuild در بیانیه‌ای در رابطه با پروژه جاه‌طلبانه Trojena عنوان کرد این پروژه، زندگی کوهستانی آرام و سالم به‌منظور تبدیل شدن به یک مرکز جهانی برای انجام ورزش‌های آبی و سرگرمی‌های دیگر را ارائه می‌کند.

دریاچه مصنوعی عربستان

پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های کلی در پروژه نئوم عربستان سعودی به بیش از نیم تریلیون دلار برسد. این پروژه، بخشی از برنامه‌های پادشاهی عربستان برای تنوع بخشیدن به درآمد خود، علاوه بر درآمدهای صادرات نفت و گاز خواهد بود. علاوه بر هزینه‌های هنگفت و مهندسی بلندپروازانه، این پروژه به‌دلیل رفتار دولت عربستان سعودی با ساکنان بومی، جنجال‌های زیادی به‌وجود آورده است.

دریاچه مصنوعی عربستان

پترو سالینی، مدیرعامل Webuild می‌گوید ما بسیار خوشحالیم و مفتخریم که این پروژه مهم در NEOM را بر عهده گرفته‌ایم. دریاچه مصنوعی آب شیرین به طول 2.8 کیلومتر، یک دارایی کلیدی در طرح اصلی Trojena خواهد بود. وی افزود این پروژه قرار است یک شگفتی مهندسی و ساخت‌وساز بین‌المللی باشد و ما معتقدیم که تیم ما تجربه و تخصص جهانی برای ارائه این پروژه زیرساختی هیجان‌انگیز را دارد.

دریاچه مصنوعی عربستان

فیلیپ گولت، مدیر اجرایی Trojena نیز گفت انتخاب Webuild برای انجام این پروژه، نقطه عطفی در پیشرفت ساخت و ساز ما است. وی اضافه کرد ما در حال حاضر حدود سه میلیون متر مکعب کاوش در محل دریاچه را تکمیل کرده‌ایم و با حفر 90 هزار متر مکعب سنگ در هفته، به اجرای این پروژه ادامه می‌دهیم. برای ما مهم این است که یک رویکرد پایدار را با استفاده از تمام سنگ‌های حفاری شده و استفاده مجدد از آنها برای پوشش بستر دریاچه و ساخت سد اجرا می‌کنیم. این یک مرحله حیاتی از توسعه کلی پروژه محسوب می‌شود و ما از دیدن شروع کار، بسیار هیجان‌زده هستیم.

دریاچه مصنوعی عربستان

کریگ گاف، مدیر فنی HR Wallingford نیز در خصوص این پروژه اظهار کرد پروژه دریاچه مصنوعی در Trojena عربستان برای کسانی که به مهندسی سد، ایمنی و مدل‌سازی علاقه‌مند هستند، بسیار جالب خواهد بود. این یک پروژه بزرگ است و ما انتظار داریم که مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل ریسک آن در طول طراحی، بسیار پیشگامانه بوده و به‌طور ویژه‌ای برای این صنعت مفید باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*