شهر شگفت انگیز اکویلم

اکویلم معرفی شد؛ شهرستانی لوکس در ابر شهر نئوم عربستان + ویدیو

پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری شهر شگفت انگیز اکویلم (Aquellum)، نماد شهرنشینی لوکس در قلب نئوم عربستان است که به‌زودی ساخته خواهد شد.

در یکی از اعلامیه‌های پیشگامانه، مدیران نئوم (NEOM) جدیدترین پروژه شهری خود را معرفی کردند. پروژه اکویلم با هدف ایجاد شهری فراتر از باور ساخته خواهد شد و مکان ساخت این منطقه مجلل در داخل کوه‌ها خواهد بود. شهرستان اکویلم به‌عنوان جدیدترین پروژه باشکوه از چشم‌انداز نئوم در منطقه شمال غرب عربستان سعودی شناخته خواهد شد.

معرفی شهر شگفت انگیز اکویلم – Aquellum

شهر شگفت انگیز اکویلم

شهر فناورانه اکویلم با ایدئولوژی منحصربه‌فرد، معماری آوانگارد و با هدف ایجاد ذهنیتی برای آینده شهرنشینی بشر، مجموعه‌ای از تجربیات پیشگام را به مهمانان خود ارائه خواهد داد. این پروژه در حوالی شمال غرب کشور عربستان سعودی و در امتداد خط ساحلی خلیج عقبه، در یک رشته کوه ۴۵۰ متری ساخته خواهد شد.

ویدیویی از معرفی شهر لوکس Aquellum

اکویلم با هدف نشان دادن یک اکوسیستم آینده‌نگر از ادغام مهندسی شده و هماهنگ با محیط طبیعی به‌وجود خواهد آمد که برای الهام بخشیدن به تخیلات بشر و جامه عمل پوشاندن به آن، مرزهای طراحی و مهندسی ساخت و ساز را پشت سر خواهد گذاشت. قرار است تا این پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری پس از تکمیل نهایی به وسعتی ۳۳ برابری نسبت به شهر نیوریورک آمریکا دست پیدا کند.

شهر شگفت انگیز اکویلم

برای دسترسی به شهر شگفت‌انگیز اکویلم، بازدیدکنندگان و شهروندان، سفری خاطره‌انگیز را آغاز می‌کنند که از اولین شناور جدید مارینا (Marina) در جهان آغاز می‌شود و از یک کانال زیرزمینی پنهان عبور می‌کند و در نهایت با القای حس سفری باورنکردنی، مسافران را به مقصد مورد نظر می‌رساند.

شهر اکویلم با القای حس زندگی پیشرفته و آینده‌نگرانه از مسافران و شهروندان خود پذیرایی خواهد کرد. در این شهر، تمامی اعمال مربوط به زندگی انسان‌ها اعم از اقامت در هتل‌ها، آپارتمان‌ها و ارتباط با فضاهای خرده‌فروشی، مناطق تفریحی و سرگرمی با ایجاد فرهنگ دیجیتالی به یکدیگر پیوسته است و از آنجا که فضای این شهر از بیرون این منطقه کاملا نامرئی است، تنها یک راه برای ورود به این شهر وجود خواهد داشت و آن هم کانال زیرزمینی ذکر شده خواهد بود. با این تفاسیر، امنیت ورود و خروج در این شهر بسیار بالا خواهد بود.

وسعت و فرصت‌های ایده‌پردازی و ابتکار در این شهر رویایی آنقدر زیاد است که فضای امضایی منحصربه‌فردی با نام ژنراتور (The Generator) که شامل آزمایشگاه‌های تحقیقاتی منحصربه‌فردی است، مکانی جذاب برای عاشقان تکنولوژی، مبتکران و خلاقان خواهد بود و این فرصت را به آنان خواهد داد تا ایده‌های جدیدی برای نوآوری‌های آینده را در آن ابداع کنند.

این پروژه با دارا بودن یک سیستم حمل و نقل داخلی همه جانبه، دسترسی آسان به طبقات بالا را تسهیل می‌بخشد تا در هر زمانی ساکنان و بازدیدکنندگان به مرتفع‌ترین نقاط محل استقرار خود دسترسی پیدا کنند و مناظر خیره‌کننده ساحلی را مشاهده کنند.

نظر شما کابران گجت نیوز چیست؟ آیا پروژهای جاه‌طلبانه و چند صد میلیارد دلاری بن سلمان برای ساخت ابر شهر نئوم، کشور عربستان را به یک قطب جدید گردشگری و مهاجرت در جهان تبدیل خواهد کرد یا خیر؟