سامانه خودروهای وارداتی

نیسان سیلفی به همراه ۳ خودرو از اشکودا به سامانه خودروهای وارداتی آمد

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به‌تازگی میزبان ۴ محصول جدید از اشکودا و نیسان از جمله نیسان سیلفی بوده است. با ما در معرفی این خودروها همراه باشید.

مدتی است که با آزادسازی واردات خودرو به‌صورت محدود، شاهد عرضه خودروهای وارداتی جدیدی از برندهای مختلف آسیایی و اروپایی هستیم. طبق اخبار واصله به‌تازگی ۴ خودرو جدید در سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفته‌اند که یکی از این محصولات نیسان سیلفی (SYLPHY) و سه خودرو دیگر نیز از محصولات کمپانی اشکودا (Skoda) با نام‌های کاروک، اکتاویا و ساپرب هستند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی اجمالی محصولات فوق می‌پردازیم.

چهار محصول جدید سامانه خودروهای وارداتی

سامانه خودروهای وارداتی

یکی از محصولات عرضه شده در این سامانه که مدتی قبل واردات و رونمایی آن توسط نامی خودرو خودرو صورت گرفته بود، نیسان سیلفی (SYLlPHY) است. البته با این تفاوت که این محصول به‌جای نامی خودرو قرار است با شرکت آمیتیس گستر نگاه پیشگام به بازار ایران عرضه شود.

نیسان سیلفی با دو نوع پیشرانه بنزینی و هیبرید به بازار جهانی عرضه شده است که نسخه عرضه شده به ایران دارای پیشرانه هیبریدی خواهد بود. پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری به‌همراه پیشرانه برقی سنکرون آهنربایی دائم EM47 قرار گرفته شده روی این خودرو قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر است که توسط یک گیربکس اتوماتیک نیروی حاصله را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. پکیج باتری قرار گرفته شده روی این خودرو نیز ۳۸ کیلووات‌ساعت توان دارد و در مدت زمان ۴۵ دقیقه باتری این خودرو را از ۲۰ الی ۸۰ درصد شارژ می‌کند. این خودرو قابلیت آن را دارد که با یک‌بار شارژ کامل و باک بنزین پر از سوخت، مسافت حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند و به حداکثر سرعتی معادل با ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

سامانه خودروهای وارداتی

از امکانات شاخص این خودرو می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، رادار تصادف، ترمز اضطراری خودکار، ۶ عدد کیسه هوای ایمنی، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای و… اشاره کرد.

محصولات وارداتی اشکودا

گروه خودروسازی اشکودا (Škoda) که سابقه تاسیس آن به سال ۱۸۹۵ در کشور جمهوری چک برمی‌گردد، مدت زمان زیادی است که زیر پرچم شرکت فولکس واگن آلمان به تولید خودرو در اروپا مشغول است و تحت مالکیت این برند آلمانی، محصولات متنوعی را تولید و روانه بازار کرده است. حال سه محصول وارداتی این شرکت در بازار ایران توسط شرکت پارس ساتر هوشمند عرضه خواهند شد. در ادامه این محصولات با نام‌های کاروک، اکتاویا و ساپرب را معرفی می‌کنیم.

اشکودا کاروک

سامانه خودروهای وارداتی

کاروک به‌عنوان یک کراس‌اوور سایز کوچک از کمپانی اشکودا شناخته می‌شود و از نظر ابعاد، در رده خودروهایی چون کیا اسپورتیج و فولکس واگن تیگوان قرار می‌گیرد. نسخه بازار ایران این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار بهره می‌برد. مجموع توان حاصله نیز توسط یک گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سامانه خودروهای وارداتی

در بخش امکانات نیز این خودرو و دو محصول دیگر از نمایشگر اطلاعات سرگرمی با قابلیت اتصال به اپلیکیشن My Skoda و Skoda Connect برای کنترل وضعیت خودرو از راه دور، شارژر وایرلس، سیستم صوتی کانتون، ترمز پارک برقی به‌همراه اتو هلد، فرمان برقی گرم‌کن‌دار و سانروف پاناروما بهره می‌برد.

اشکودا اکتاویا

سامانه خودروهای وارداتی

این خودرو سدان در سال ۲۰۱۹ توسط اشکودا معرفی شد و به‌واسطه فست‌بک بودن از طراحی چشم‌نواز و اسپرتی بهره می‌برد. اکتاویا نیز همانند اشکودا کاروک از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری بهره می‌برد که مجموع توان را توسط یک گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

سامانه خودروهای وارداتی

از امکانات شاخص این خودرو می‌توان به کلاستر تمام دیجیتال راننده به‌همراه نمایشگر لمسی کنسول مرکزی با قابلیت پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto، سیستم سوخت‌گیری Ad Blue، هدآپ دیسپلی (HUD)، سیستم صوتی کانتون، شارژر وایرلس، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله و صندوق عقب برقی اشاره کرد.

اشکودا ساپرب

سامانه خودروهای وارداتی

سدان سایز متوسط اشکودا که به‌عنوان جدیدترین خودرو سدان این کمپانی شناخته می‌شود با نام ساپرب قرار است به‌زودی به ایران بیاید. طبق اعلام شرکت پارس ساتر این خودرو قرار است تا با دو پیشرانه ۱.۴ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری و ۲ لیتری ۱۸۶ اسب بخاری به ایران وارد شود. گیربکس قرار گرفته شده روی هر دو نسخه از نوع اتوماتیک خواهد بود و نیروی حاصله را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

سامانه خودروهای وارداتی

در بخش امکانات نیز این خودرو با جدیدترین فناوری‌های اشکودا عرضه شده است. از جمله امکانات ساپرب می‌توان به کلاستر دیجیتال راننده، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی کنسول مرکزی با پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto، دستیار صوتی انحصاری اشکودا با نام لورا Laura، تهویه مطبوع اتوماتیک پیشرفته، اسمارت لینک، درب صندوق عقب برقی، رادار تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*