تصاویر آیفون 16

تصاویر جدید آیفون 16، طراحی کسل‌کننده پرچمدار بعدی اپل را نشان می‌دهد

تصاویر جدید گوشی آیفون 16 از شباهت باورنکردنی قاب پشتی و ماژول دوربین این پرچمدار اپل به یکی از محصولات قدیمی این کمپانی حکایت دارند.

در ماه‌های اخیر اطلاعات فراوانی از سری گوشی‌های آیفون 16 اپل در اینترنت منتشر شده که هرچند به هیچ وجه دقیق نیستند؛ اما دید اولیه مناسبی در خصوص مشخصات فنی و ظاهری مختلف این پرچمداران در اختیارمان قرار می‌دهند. جدیدترین اطلاعات منتشر شده از آیفون 16 حاکی از شباهت طراحی آن به سری آیفون 12 هستند! در همین راستا همچنین تصاویر جدیدی نیز از این گوشی منتشر شده که ظاهر جدید اما کاملا آشنای آن را به تصویر می‌کشد.

تصاویر جدید آیفون 16 و شباهت باورنکردنی آن به آیفون سه سال پیش

تصاویر جدید منتشر شده از iPhone 16 توسط اکانت توییتر Apple Hub در اینترنت پخش شده و نمایی مفهومی از قاب پشتی نسل بعدی گوشی های پرچمدار اپل را به تصویر می‌کشد. این تصاویر طبیعتا بر اساس شایعاتی که تا کنون در خصوص این گوشی منتشر شده و حاکی از طراحی مشابه آن با آیفون ایکس، آیفون 11 و آیفون 12 است، ترسیم شده است.

رندر iPhone 15

به‌طور خاص، لنزهای دوربین آیفون 16 همانند مدل‌های سه چهار سال پیش به‌صورت عمودی چیده شده‌اند که کاملا در تضاد با چینش قطری دوربین‌های آیفون 13 به بعد است. به ادعای Apple Hub گوشی آیفون 16 ترکیبی از آیفون 10 و آیفون 11 خواهد بود. البته تصاویر جدید پرچمداران آتی اپل در رنگ‌بندی سری آیفون 15 ترسیم شده‌اند؛ چرا که هیچ اطلاعاتی در خصوص رنگ‌بندی نسل بعدی آیفون در اختیارمان نیست!

در گجت نیوز بخوانید:

منتظر این ۵ تغییر بزرگ در گوشی های آیفون ۱۶ باشید

طبیعتا این تصاویر آیفون 16 به هیچ وجه قابل اتکا نبوده و حاوی هیچ اطلاعات رسمی در خصوص پرچمدار سال 2024 اپل نخواهد بود. با این وجود رندرهای جدید با اطلاعات پیشین منتشر شده از سری گوشی‌های iPhone 16 که چند ماه پیش توسط دیگر افشاگر توییتر، Majin Bu، لو رفته بود همخوانی کامل دارد. Majin Bu در ماه می سال 2023 ادعا کرده بود که طراحی ماژول دوربین گوشی آیفون 16 شبیه به آیفون 12 خواهد بود. او البته هیچ سندی برای ادعای خود رو نکرد؛ اما حداقل این مساله را برایمان روشن نمود که طراحی عمودی ماژول‌های دوربین، یکی از طرح‌هایی‌ست که اپل برای آیفون 16 در نظر دارد.

البته جای تعجب ندارد اگر شایعات کنونی در خصوص iPhone 16 به واقعیت تبدیل شوند؛ چراکه اپل پیش‌تر هم سابقه استفاده از طرح‌های قدیمی خود در محصولات جدیدترش را دارد.‌ به‌عنوان مثال، کوپرتینویی‌ها در آیفون 6 طراحی تخت کناره‌های گوشی خود که در آیفون 4 مشاهده شده بود را کنار گذاشتند. با این وجود در آیفون 12 بار دیگر شاهد بازگشت این طراحی به پرچمداران اپل بودیم. از سوی دیگر، آیفون 15 نیز با استفاده از لبه‌های اندکی خمیده، طراحی مشابه سری آیفون 11 را ارائه کرده است.

تصاویر آیفون 16

بنابراین استفاده از این طراحی قدیمی چندان تعجب برانگیز نخواهد بود. البته مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس حوزه محصولات اپل نیز مدتی پیش اعلام کرده بود که طراحی کلی آیفون‌های سال 2024 تفاوت اندکی با نسل پیشین خود خواهند داشت. علاوه بر این، کو همچنین پیش‌بینی کرده که این شباهت فراوان نسل‌های مختلف آیفون به هم باعث کاهش 15 درصدی فروش این گوشی‌ها در سال 2024 خواهد شد! در همین زمینه همچنین تحلیلگران Barclays هم مدتی قبل پیش‌بینی کرده بودند که آیفون 16 فاقد هیچ‌گونه ارتقا یا قابلیت جذابی خواهد بود که خرید آن را برای مشتریان توجیه کند. به این ترتیب به نظر می‌رسد گوشی آیفون 16 امسال محصول چندان جالبی از آب درنخواهد آمد.

همچنین بخوانید:

آیفون ۱۶ پرو مکس و هرآنچه که از پرچمدار بعدی اپل می‌دانیم

البته شایعات پیرامون گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس اندکی امیدوارکننده‌تر از مدل استاندارد iPhone 16 هستند. با این وجود نمی‌توان انتظار هیچگونه تغییرات عجیب و غریب یا انقلابی را از این گوشی‌ها داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*