آزمایش مغز خوک زنده بدون بدن

نتایج یک آزمایش دیوانه‌وار: مغز خوک چند ساعت بدون بدن زنده ماند

دانشمندان در یک آزمایش دیوانه‌وار، موفق شده‌اند مغز خوک را جدا شده از بدنش را به مدت چند ساعت زنده نگه دارند و شگفت‌انگیز است.

در یکی از دیوانه‌وارترین آزمایش‌های چند دهه اخیر، مغز یک خوک را در حالی که از بدنش جدا کرده بودند، به مدت پنج ساعت زنده نگه داشتند. مقاله جدیدی که توسط Scientific Reports منتشر شده، جزئیات چگونگی انجام این کار وحشتناک توسط محققان را توضیح می‌دهد.

اول از همه با این حقیقت شروع کنیم که زنده نگه داشتن مغز بدون بدن و دور از اتصالات رایجی که بین آن و قلب وجود دارد، شگفت‌انگیز است. اما ظاهرا محققان دستگاهی را اختراع کرده‌اند که توانسته به‌مدت ۵ ساعت این کار را انجام دهد. این نشان می‌دهد که شاید روزی بتوانیم بیشتر در مورد زنده نگه داشتن مغز حیوانات و یا حتی انسان‌ها تحقیق کنیم!

مغز، مرموز‌ترین عضو بدن

 

مغز هنوز هم یکی از اعضای مرموز بدن است و در حالی که طی چند دهه گذشته چیزهای زیادی را درباره آن آموخته‌ایم، اما تا این لحظه امکان مطالعه روی آن بدون دیگر اعضای بدن امکان پذیر نبوده است. روش نوآورانه‌ای که محققان برای حفظ مغز طراحی کرده‌اند، می‌تواند کلید خوبی برای کشف اطلاعات دقیق‌تری درباره چگونگی عملکرد مغز ما باشد.

آزمایش مغز خوک زنده بدون بدن

بیشتر بخوانید:

عمل کاشت تراشه مغزی نورالینک موفقیت‌آمیز بود؛ کنترل همه‌چیز با ذهن ممکن می‌شود؟

محققان برای دستیابی به این هدف از فرآیندی به‌نام «کنترل گردش خونی پالساتیل خارج از بدن» یا “EPCC” استفاده کرده‌اند. این فرآیند به تأمین مواد غذایی، اکسیژن و خون مورد نیاز برای زنده ماندن مغز کمک کرده است. یکی از بخش‌های ویژه این مطالعه، بررسی تأثیر کمبود گلوکز روی عملکرد مغز بوده است.

گرچه پیش از این با تغییر رژیم غذایی یک فرد بیمار و یا تزریق انسولین به او می‌توانستیم روی این موضوع مطالعه کنیم، اما بدن انسان قابلیت‌های شگفت‌انگیزی دارد و اغلب می‌تواند راه‌هایی برای اصلاح و تغییر رفتار مغز ایجاد کند. البته در این روش مشخص نیست که نتایج به‌دست آمده در این آزمایش چقدر درست باشد؛ بنابراین روشی که در آن بتوان مغز را از بدن جدا کرد و به‌صورت مستقل از روی آن مطالعه داشت، می‌تواند به نتایج دقیق‌تری بیانجامد.

احتمالا محققان می‌توانستند مغز این خوک را بیش از.۵ ساعت هم زنده نگه دارند. بلکه در واقع آزمایش آن‌ها به مدت ۵ ساعت طول کشیده و بعد از آن دیگر نیازی به سر جدا شده این حیوان نداشته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*