پورشه تایکان 2025

پورشه تایکان 2025 رونمایی شد؛ صفر تا صد 2.4 ثانیه‌ای در مدل توربو S!

هایپرخودروی تمام الکتریکی پورشه تایکان 2025 در تریم Turbo S قدرتی 952 اسب بخاری داشته و صفر تا صد شگفت‌انگیز 2.4 ثانیه را ارائه می‌کند.

پس از رونمایی درخشان پورشه از مدل جدید پورشه ماکان تمام الکتریکی، این خودروساز بزرگ آلمانی مدل 2025 سدان جذاب و الکتریکی تایکان را نیز معرفی کرد. این مدل با ارتقای بسیاری مشخصات فنی، توانسته در بعضی مدل‌ها مسافت پیمایش بیش از 650 کیلومتری ارائه کند و حتی با دستیابی به رکورد شتابگیری صفر تا صد 2.4 ثانیه به‌عنوان یکی از سریعترین و پرشتاب‌ترین خودروهای تاریخ شناخته شود.

پورشه تایکان 2025؛ قدرتمند، پرشتاب و باوقار!

پورشه خودروی Taycan 2025 خود را در تریم‌های مختلفی روانه بازار کرده است. در میان این خودروها، مدل تایکان توربو اس که گران‌ترین مدل هم به شمار می‌رود، توانسته به رکورد استثنایی صفر تا صد 2.4 ثانیه‌ای برسد و مدل پرافتخار 918 اسپایدر را نیز به تعظیم وادارد! جالب است بدانید که پورشه 918 اسپایدر در کنار دو خودروی فراری لافراری و مک لارن پی 1 به‌عنوان مثلث مقدس کلاس هایپرخودرو به شمار رفته و سابقا در شمار قدرتمندترین و سریعترین محصولات تاریخ جا داشتند.

خریداران مدل شگفت‌انگیز Taycan Turbo S می‌توانند به قدرت خروجی استثنایی 952 اسب بخار آن دسترسی پیدا کنند. البته برای رسیدن به این توان لازم است قابلیت Launch Control در این خودرو فعال شود! رانندگان این خودرو همچنین به قابلیت شتابگیری موقت (Push-to-Pass) نیز دسترسی دارند. این قابلیت توان خودرو را به مدت ده ثانیه به اندازه 94 اسب بخار افزایش می‌دهد تا انجام مانورهای مختلف یا سبقت گرفتن راحت‌تر انجام شود. در هر صورت پورشه تایکان 2025 توربو اس محصولی بسیار قدرتمند و استثنایی است که رقبای کمی را پیش روی خود می‌بیند.

در گجت نیوز بخوانید:

لوکس ترین خودروهای الکتریکی دنیا در سال ۲۰۲۳

البته پشت این عملکرد باورنکردنی، باتری بسیار کارآمد و توانمندی هم در این خودروی پورشه تعبیه شده که توانایی پیمایش 677 کیلومتر با هر بار شارژ (در مدل‌های توربو و توربو اس) را خواهد داشت. باتری این مدل‌ها نسبت به سایر تریم‌ها ظرفیت بیشتری داشته و 105 کیلووات ساعتی است.

Taycan جدید پورشه همچنین علیرغم پیشرفت‌های فراوانی که در زمینه عملکرد فنی داشته، موفق شده به محصولی سبک‌تر از قبل هم تبدیل شود. این خودرو به‌لطف استفاده از باتری سبک‌تر و پیشرفت‌های حاصل شده در موتور الکتریکی اکنون حدود 15 کیلوگرم سبک‌تر از قبل است. پورشه همچنین اعلام کرده که در تایکان 2025 میزان برداشت انرژی در حین کم کردن شتاب حدود 30 درصد نسبت به قابل افزایش یافته و از 290 کیلووات به 400 کیلووات رسیده است. علاوه بر این، ظرفیت شارژ سریع این اتومبیل نیز با افزایشی چشمگیر همراه شده و از 50 کیلووات به 320 کیلووات رسیده است. این به آن معناست که با استفاده از خروجی مناسب می‌توان زمان شارژ خودرو را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

علاوه بر این، بازه زمانی شارژ سریع در این خودروی قدرتمند و پرشتاب نیز افزایش یافته است. به‌عبارت دیگر مدت‌زمانی که باتری تایکان 2025 می‌تواند تحت شارژ سریع با حداکثر توان باشد حدودا پنج دقیقه نسبت به قبل بیشتر شده که به واسطه آن می‌توان میزان بیشتری شارژ را در زمانی کوتاه‌تر درون باتری ذخیره کرد. به این ترتیب در صورتی که از آداپتور مناسب شارژ سریع استفاده کنیم و دمای محیط هم مناسب باشد، می‌توان انتظار داشت که رساندن باتری نسل دوم خودروی تایکان از 10 درصد به 80 درصد ظرف تنها 18 دقیقه امکان‌پذیر باشد! این زمان برای نسل قبل حدود 37 دقیقه بود.

پورشه همچنین علاوه بر افزایش قدرت و ارتقای مسافت پیمایش در پورشه تایکان 2025 این خودرو را به سیستم فنربندی بادی هم مجهز کرده که باعث رانندگی روان‌تر و ارائه تجربه پویاتری به خریداران خواهد شد. همچنین همانند نسل‌های قبل، مدل جدید تایکان نیز در کلاس‌های بدنه «کراس توریسمو» و «اسپرت توریسمو» روانه بازار خواهد شد. علاوه بر این، مدل استاندارد این خودرو دیفرانسیل عقب خواهد بود؛ در حالیکه در مدل 4S انتقال قدرت به هر چهار چرخ انجام خواهد شد. در عین حال، مدل‌های توربو و توربو اس بسته به کلاس بدنه خود دارای سیستم‌های دیفرانسیل مختلفی خواهند بود.‌

پورشه همچنین تغییرات مثبتی را هم در کابین مدل‌های مختلف Taycan 2025 ایجاد کرده؛ به‌طوری که اکنون با کابین اسپرت‌تری طرف هستیم و تفاوت‌های بیشتری بین مدل‌های توربو و استاندارد قابل مشاهده است. مدل جدید تایکان همچنین با وعده ادغام بیشتر و بهتر با CarPlay اپل رونمایی شده؛ به‌طوری که بخش عمده‌ای از قابلیت‌های خودرو از طریق اکوسیستم کار پلی قابل دسترسی خواهد بود. علاوه بر این، قابلیت جدید تصویربرداری کابین خودرو نیز امکان استریم محتوا روی صفحه اصلی دستگاه و نمایشگر صندلی سرنشین جلو را فراهم می‌کند. البته استریم محتوا روی نمایشگر اصلی در حین حرکت امکان‌پذیر نیست و خودرو باید حتما پارک شده باشد.

قیمت مدل‌های مختلف Taycan 2025 چقدر خواهد بود؟

طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت پورشه تایکان 2025 با این همه قابلیت و توانمندی فنی محصول ارزانی باشد. مدل پایه این خودرو قیمتی 109 هزار دلاری دارد؛ درحالیکه قیمت مدل توربو اس که گران‌ترین مدل پورشه تایکان 2025 به شمار می‌رود برابر 204 هزار دلار است.

همچنین بخوانید:

خودرو پورشه تایکان (Porsche Taycan) چگونه ساخته می‌شود؟ (گجت تی وی)

در نسل پیشین این خودرو شاهد برتری تقاضا بر عرضه پورشه تایکان بودیم و این مساله باعث افزایش قیمت چشمگیر این خودرو در بازار شد.‌ با این وجود بازار این محصول اکنون آرام گرفته و نسل اول تایکان با قیمتی منطقی قابل خرید خواهد بود. در حال حاضر یک مدل کم‌کارکرد و تمیز نسل اول تایکان در بازار اروپا قیمتی حدودا 63 هزار دلاری دارد.‌ این قیمت حدود نصف قیمت اولیه مدل اورجینال خودرو در سال 2020 است! خصوصا آن که مدل مورد بحث بیش از 46 هزار دلار آیتم‌ها و آپشن‌های اضافی داشته است!

این مساله ضمن اینکه خبر خوبی برای خریداران پورشه برقی به شمار می رود، به‌خوبی نشان‌دهنده احتیاط شدید بازار در قبال خودروهای الکتریکی پریمیوم و در نتیجه افت چشمگیر قیمت این خودروها پس از چند سال مصرف است. به این ترتیب خریداران پورشه تایکان 2025 نیز باید انتظار داشته باشند که پس از چند سال قیمت خودرویشان با افتی باورنکردنی روبرو شده و شاید حتی به یک سوم قیمت اصلی برسد! این پدیده مشکلی است که متاسفانه در مورد تمام خودروهای برقی صادق بوده و هنوز هم برطرف نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*