لوکس ترین خودروهای الکتریکی 2023

لوکس ترین خودروهای الکتریکی دنیا در سال 2023

در ادامه با تعدادی از لوکس ترین خودروهای الکتریکی سال 2023 آشنا خواهیم شد که تصور شما از کیفیت ساخت و امکانات رفاهی را تغییر خواهند داد.

خودروهای الکتریکی عموما به‌خاطر انتقال گشتاور آنی، شتابگیری‌هایی باورنکردنی دارند. با این وجود شتاب و سرعت‌های بالا صرفا یکی از دلایلی است که رانندگان را در سال‌های اخیر به سمت این خودروها سوق داده است. برخی از خودروهای برقی همچنین توانسته‌اند تعریف جدیدی از لوکس بودن را ارائه کنند و با ارائه قابلیت‌ها و امکانات باورنکردنی گوی سبقت را حتی از اتومبیل‌های بنزینی هم بربایند.

نبود یک موتور کلاسیک باعث شده که دست طراحان خودروهای الکتریکی برای طراحی بهینه کابین این خودروها باز باشد و امکان استفاده از کابین‌های جادار و لوکس در این دسته اتومبیل‌ها فراهم شود. از سوی دیگر خودروهای الکتریکی پریمیوم همچنین از موتورهایی بی‌صدا بهره برده و این مزیت را نیز در مقایسه با موتورهای درون‌سوز دارند.

در هر صورت در ادامه این متن با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی لوکس ترین خودروهای الکتریکی سال 2023 دنیا بپردازیم و هریک را به‌طور مختصر معرفی کنیم.

لوکس ترین خودروهای الکتریکی سال 2023 دنیا

توجه فوق‌العاده به خودروهای الکتریکی در اروپا باعث توسعه مثال‌زدنی این دسته اتومبیل‌ها در قاره سبز شده است. بنابراین طبیعی است که بخش اعظم لیست امروز به خودروهای اروپایی اختصاص داشته باشد!

لوتوس التره – Lotus Eletre

لوتوس التره

لوتوس التره خودرویی بسیار متفاوت از اتومبیل‌های قبلی این کمپانی است. پیش‌تر کمپانی انگلیسی لوتوس به ساخت خودروهایی سبک و جمع و جور با شتابگیری فوق‌العاده مشهور بود. با این وجود اکنون این برند توانسته یک خودروی الکتریکی بسیار لوکس و عالی را تولید کرده و نام خود را بار دیگر سر زبان‌ها بیندازد.

طراحی بدنه Eletre بسیار آینده‌نگرانه و تهاجمی انجام شده؛ هرچند که با اندکی دقت می‌توان رگه‌هایی از ظاهر لامبورگینی اوروس را نیز در قسمت جلوی آن مشاهده کرد.

قدرت فنی بالا یکی از جنبه‌های تاثیرگذار در عملکرد خودروهای لوکس است و Lotus Eletre توانسته در این بخش درخشان ظاهر شود. موتور برقی دوگانه این خودرو قدرتی 905 اسب بخاری داشته و قادر است ظرف تنها سه ثانیه خودرو را از حالت سکون سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه برساند. دقت کنید که التره یک خودروی شاسی بلند است. بنابراین صفر تا صد سه ثانیه‌ای آن را به یکی از چابک‌ترین محصولات در این کلاس تبدیل می‌کند.

کابین لوتوس التره هم پر از المان‌های کلاسیک و لوکس جذاب مثل صندلی‌های تزیین شده با چرم ناپا (Nappa Leather) که در کابین عقب تعبیه شده و از ماساژور و تهویه هوا بهره می‌برند، اشاره کرد. همچنین تریم طلایی رنگ به کار رفته در داخل کابین نیز تکمیل‌کننده ظاهر پیچیده و لوکس التره است.

رولز رویس اسپکتر – Rolls-Royce Spectre

لوکس ترین خودروهای الکتریکی 2023

رولز رویس اسپکتر در نوک هرم خودروهای الکتریکی لوکس بازار قرار داشته و هر آنچه از یک خودروی پریمیوم برقی انتظار می‌رود را به بهترین شکل در اختیارمان قرار می‌دهد. طراحی بدنه این خودرو ضمن این که به‌خوبی حس لوکس بودن را فریاد می‌زند، اصالت خود را نیز حفظ کرده و شبیه به یک رولز رویس واقعی است. مجسمه شگفت‌انگیز رولز رویس همچنان در قسمت جلوی کاپوت قرار گرفته و اندازه جلوپنجره‌ای نسبت به دیگر محصولات رولز رویس اندکی کاهش یافته است. با این وجود، نجیب زاده الکتریکی انگلیسی این بار از نورپردازی جدیدی در قسمت جلوپنجره‌ای استفاده کرده تا حس مدرن بودن را به بیننده القا کند.‌ علاوه بر این، قسمت پشتی این اتومبیل هم از همان طراحی همیشگی رولز رویس استفاده می‌کند که کمپانی انگلیسی طی قرن گذشته آن را به کمال رسانده است.

همچنین درهای این خودرو نیز به سمت عقب باز شده و جلوه بصری شگفت‌انگیزی را خلق می‌کنند. بعلاوه، کابین نیز یک رولز رویس واقعی بوده و در ساخت آن از بهترین مواد موجود در صنعت خودروسازی در کنار نورپردازی‌های منحصربفرد سقف و کابین استفاده شده تا داخل خودرو نیز مانند بیرون آن لوکس و جذاب باشد.

در گجت نیوز بخوانید:

ارزان ترین خودروهای الکتریکی دنیا در سال ۲۰۲۳

علاوه بر این، طراحی بسیار چشم‌نواز لوله‌های تهویه هوا نیز حاکی از توجه دیوانه‌وار طراحان این رولز رویس به جزئیات هستند و المان‌های چوبی به کار رفته در آن نیز هم‌تراز با بهترین آثار دنیا قرار می‌گیرند. شاید تنها ناراحت‌کننده در خصوص Spectre تعداد گاوهایی‌ست که برای تزیین صندلی‌های آن از بین رفته‌اند! البته علاقمندان به این خودرو می‌توانند تریمی از آن با صندلی‌های چرم مصنوعی را هم سفارش دهند. با این وجود بعید به نظر می‌رسد که چرم مصنوعی چندان میان خریداران این خودروی لوکس انگلیسی محبوب باشد!

پورشه تایکان – Porsche Taycan

پورشه تایکان

شاید «لوکس» اولین کلمه‌ای که با دیدن ابرخودروی الکتریکی پورشه تایکان به ذهنتان می‌رسد، نباشد. با این وجود درون کابین سوپرخودروی برقی پورشه آن‌قدر امکانات لوکس و پریمیوم تعبیه شده که چاره‌ای جز قرار دادن آن در لیست لوکس ترین خودروهای الکتریکی سال 2023 دنیا برایمان باقی نمی‌گذارد!

خریداران این اتومبیل امکان سفارشی سازی کامل داشبورد این خودرو را دارند و می‌توانند از رنگ‌بندی مشابه بدنه خودرو در داخل هم استفاده کنند.‌ طراحان پورشه همچنین برای بخش‌های فلزی کابین نیز رنگ‌های مسحورکننده‌ای مثل نئودایم را در نظر گرفته‌اند که نمونه آن‌ها را در هیچ کجا نمی‌توانید پیدا کنید. خریداران این خودرو همچنین صندلی‌های چرمی خودرو را نیز در رنگ‌های مختلفی در اختیار خریداران قرار داده و حتی امکان سفارش آن در دو رنگ را نیز فراهم کرده‌اند. علاوه بر این، تریم بدون چرم پورشه تایکان نیز گزینه دیگری است که پیش روی دوستداران محیط زیست و حیات وحش قرار دارد.

به‌جز طراحی کابین، در بدنه این اتومبیل نیز شاهد استفاده از لوکس‌ترین و پیچیده‌ترین المان‌های ممکن هستیم؛ به‌طوری که با یک نگاه ساده می‌توان متوجه شد خودرویی که به آن می‌نگریم یک پورشه اصیل است! به‌طور کلی Taycan همان چیزی است که از پورشه انتظار می‌رود: یک خودروی الکتریکی فوق‌العاده زیبا، قدرتمند، سریع و البته لوکس!

لوسید ایر – Lucid Air

لوکس ترین خودروهای الکتریکی 2023

لوسید ایر هم یکی دیگر از لوکس ترین خودروهای الکتریکی سال 2023 است که تعریفمان از محصولات لوکس را تغییر داده و در لبه تکنولوژی در حال حرکت است. لوکس بودن در مقوله خودروها تعریف خاصی دارد و لوسید ایر تمامی آن‌ها را به‌طور توام ارائه می‌کند. این خودرو با هر بار شارژ قادر به پیمایش مسافت بیش از 830 کیلومتری بوده و با اختلاف، بهترین خودرو در کلاس خود است.‌ از سوی دیگر، مدل Air Sapphire این خودرو هم با دستیابی به قدرت 1234 اسب بخار و صفر تا صد تنها 1.89 ثانیه‌ای یکی از سریعترین اتومبیل‌های تولید شده در تاریخ است. به همه این موارد، ضریب درگ استثنایی 0.197 را هم اضافه کنید تا متوجه شوید با چه محصول شگفت‌انگیزی طرف هستید!

به‌جز بخش فنی، کابین لوسید ایر هم طراحی منحصربفردی دارد. این کابین، بسیار جادار و زیبا طراحی شده و از برخی مناظر طبیعی چشم‌نواز آمریکا مثل دشت‌های موهاوی یا تاهو الهام گرفته است. علاقمندان به این خودرو همچنین می‌توانند صندلی‌های جلو را در رنگ تیره‌تری انتخاب کنند تا حس آسایش و آرامش مسافرین صندلی عقب را نیز به بیننده القا کنند.

بعلاوه، اجزای مینیاتوری و به‌شدت خلاقانه به کار رفته در کابین لوسید ایر فضای فراوانی را در اختیار سرنشینان عقب قرار داده؛ به‌طوری که فضای آن همانند یک خودروی لوکس فول سایز گسترده و وسیع است. این در حالی‌ست که Lucid Air به‌طور کلی در کلاس خودروهای سایز متوسط قرار می‌گیرد!

مرسدس بنز ای کیو اس – Mercedes-Benz EQS

مرسدس بنز ای کیو اس

مرسدس بنز هم یکی از برندهایی است که ید طولایی در ساخت اتومبیل‌های لوکس و خودروهای الکتریکی دارد. مدل EQS حاصل سال‌ها تجربه این کمپانی است که همه‌چیز را با هم به علاقمندان ارائه می‌کند. این خودروساز آلمانی پیش‌تر با سری خودروهای S-Class، تبحر خود در ساخت خودروهای لوکس را نشان داده و اکنون همان تجارب را در ساخت EQS نیز به کار برده تا با یک محصول الکتریکی لوکس و بی‌رقیب طرف باشیم که از پلتفرم اختصاصی EVA استفاده کرده و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

البته از بیرون شاید نتوان حدس زد که مرسدس بنز جدید تا چه حد لوکس است؛ چرا که طراحی آن با این که بسیار باکیفیت و چشم‌نواز انجام شده؛ اما به‌شدت محتاطانه بوده و آن‌طور که باید تهاجمی و منحصربفرد نیست. با این وجود کابین خودرو داستان کاملا متفاوتی است و سطح امکانات و توجه به جزئیات در طراحی آن به‌حدی شگفت‌انگیز است که هوش از سر شما خواهد پراند! این کابین همچنین قابلیت‌های گسترده شخصی‌سازی را نیز پیش روی شما قرار داده و تمامی نیازهایتان از یک خودروی لوکس را برآورده خواهد کرد.

همچنین بخوانید:

بهترین کابین داخلی خودروهای الکتریکی که با یک نگاه عاشق آن‌ها می‌شوید

نور محیطی این خودرو نیز یکی از بهترین‌ها در صنعت اتومبیل سازی به شمار رفته و صفحه نمایش 56 اینچی تعبیه شده درون داشبورد که وظیفه اطلاع‌رسانی، سرگرمی و نمایش اطلاعات رانندگی را بر عهده دارد، حس رانندگی یک سفینه فضایی را به شمار القا خواهد کرد! در این میان طراحی شگفت‌انگیز داکت‌های تهویه و صندلی‌های چرمی این خودرو نیز از دیگر عواملی هستند که منظره‌ای چشم‌نواز از کابین آن خلق کرده‌اند.

نیو ای اس 8 – Nio ES8

لوکس ترین خودروهای الکتریکی 2023

مدل ES8 پرچمدار شاسی بلندهای کمپانی Nio به شمار می‌رود و نگاهی ساده به کابین این خودروی چینی به‌طور واضح گویای این موضوع خواهد بود! نیو در طراحی کابین و داشبورد این شاسی بلند رویکردی مینیمال اتخاذ کرده. با این وجود بر خلاف طراحی مینیمال تسلا که ممکن است برخی اوقات باعث القای حس بی‌کیفیتی شود، نیو طراحی مینیمال و ظاهر لوکس و گران‌قیمت را با یکدیگر ادغام کرده است.

سیستم تهویه این خودرو پنج ناحیه‌ای است. به این ترتیب تمامی سرنشینان این اتومبیل قادر خواهند بود به‌طور اختصاصی از تهویه مطبوع برخوردار شوند. علاوه بر این یکی از صندلی‌های عقب نیز با الهام از پروازهای بیزنس کلاس طراحی شده و از ماساژور، استراحتگاه پا و بسیاری امکانات دیگر بهره می‌برد. علاوه بر این، تعبیه نمایشگرهای هوشمند برای راننده نیز قابلیت جذاب و منحصربفرد دیگری است که می‌تواند مورد توجه علاقمندان به خودروهای لوکس واقع شود.

البته باید توجه کرد که طبیعتا برند Nio به هیچ وجه مانند مرسدس بنز شناخته شده نیست. با این وجود اگر ES8 را به‌عنوان سمبل طراحی و خودروسازی این کمپانی چینی انتخاب کنیم، می‌توان در خصوص آینده این برند خوشبین بود.

بی ام و آی 7 – BMW i7

خودروی BMW i7

طراحی کابین BMW i7 به‌قدری لوکس و پریمیوم انجام شده که با تنها یک نگاه می‌توانید متوجه شوید که با خودرویی متفاوت از هرآنچه تا کنون دیده‌اید طرف هستید! استفاده از مصالحی نظیر شیشه در طراحی داشبورد و تعبیه قابلیت‌های تکنولوژیک فوق‌العاده، این خودروی الکتریکی لوکس آلمانی را به یکی از پریمیوم‌ترین و پرامکانات‌ترین اتومبیل‌های بازار تبدیل کرده است.

سرنشینان صندلی عقب این خودروی بی ام و به یک تجربه سینمایی منحصربفرد دسترسی دارند که در مرکزیت آن صفحه نمایش 31 اینچی با رزولوشن 8K قرار دارد که قابلیت تا شدن و قرار گرفتن در سقف خودرو را داشته و می‌تواند در کنار پرده‌های شیشه عقب خودرو که قابلیت بسته شدن و تاریک کردن فضا را دارند، یک تجربه سینماتیک بی‌رقیب را ارائه کند.

همچنین سقف پانورامایی این خودروی BMW هم از چراغ‌های LED بهره برده و می‌تواند با ترکیب نور طبیعی محیط و چراغ‌های ال ای دی کابین خودرو را همانند یک سالن نمایش نورانی کند. همچنان درهای این خودرو نیز با فشردن تنها یک دکمه باز شده و نیازی به هل دادن یا کشیدن آن‌ها نیست. از سوی دیگر این خودرو با هر بار شارژ مسافت پیمایشی معادل 520 کیلومتر را ارائه می‌کند که شگفت‌انگیز و باورنکردنی است.

آئودی ای‌ترون جی تی – Audi e-tron GT

لوکس ترین خودروهای الکتریکی 2023

حتی بدون در نظر گرفتن ماهیت الکتریکی آئودی ای‌ترون جی تی، این خودرو یکی از زیباترین طراحی‌ها در کل تاریخ صنعت خودروسازی را دارد. تمامی جزئیات طراحی بدنه آن لوکس و پریمیوم طراحی شده‌اند و بالاترین تکنولوژی روز برای ساخت آن‌ها به کار رفته است. علیرغم این که بسیاری المان‌های طراحی e-tron GT با پورشه تایکان مشترک است؛ اما خودروی پورشه بیشتر به یک محصول کلاسیک شبیه است و ا‌ی‌ترون به اتومبیلی از آینده شباهت دارد! طراحی رینگ و چرخ‌های این خودرو یکی از بارزترین المان‌های ظاهری آن به شمار رفته و قسمت پشتی آن نیز گاردی تهاجمی به آن می‌بخشند تا ماهیت لوکس، تکنولوژیک و قدرتمند آن را در بوق و کرنا کنند.

البته در کمال تعجب کابین این خودرو در مقایسه با طراحی بدنه به‌طور قابل ملاحظه‌ای لخت و ساده به نظر می‌رسد؛ هرچند که هنوز هم در شمار بهترین‌های صنعت خودروسازی قرار می‌گیرد! مطابق انتظار، در بافت رویه صندلی‌ها و طراحی کابین این‌ترون جی تی ظرافت بسیاری به کار رفته و نصب آپشن‌های فیبرکربنی 1000 دلاری کابین این خودرو نیز باعث خواهند شد که حس لوکس بودن کابین بیش از پیش به شما القا شود.

به‌طور کلی، Audi e-tron GT را باید شبیه‌ترین خودرو به سدان چهار در فوق‌العاده محبوب Audi R8 دانست. همین مساله به‌تنهایی می‌تواند تضمین کننده حضور آن در لیست لوکس ترین خودروهای الکتریکی سال 2023 دنیا باشد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*