رابطه تغییرات اقلیمی و خشک شدن درختان زمین

تغییرات اقلیمی در حال کشتن درختان کره زمین است

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد تغییرات اقلیمی در حال کشتن و نابودی درختان کره زمین هستند. این به‌معنای نابودی کل زمین هم هست!

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوا چقدر بر درختان ما تأثیر گذاشته است. براساس تحقیقات جدیدی که به‌تازگی در مجله National Academy of Sciences منتشر شده، کارایی درختان به عنوان فیلترهای دی‌اکسید کربن، به خصوص در آب و هوای گرم و خشک رو به کاهش است.

بیشتر بخوانید:

علت گرمای شدید امسال کشف شد

این تحقیق همچنین نشان می دهد که چگونه افزایش دما در سراسر جهان «تنفس» را برای درختان سخت‌تر و سخت‌تر می‌کند که در صورت افزایش بیش از حد سطح گازی که جذب‌کننده گرما است، می‌تواند مشکلات گرمایش فعلی جهانی را گسترش دهد.

این نگرانی بزرگ، فقط یکی از عوامل است که روی دمای جهانی اثرگذار است. به‌همین خاطر دانستن این که درختان چقدر بر تصفیه هوا اثرگذارند، درک ما از مسائل اقلیمی جاری را تغییر خواهد داد.

چرا چنین مشکلی به‌وجود آمده است؟

رابطه تغییرات اقلیمی و خشک شدن درختان زمین

رابطه تغییرات اقلیمی و خشک شدن درختان

درختان معمولا دی اکسید کربن را از جو حذف می‌کنند تا به تولید رشد خود کمک کنند. با این حال، تحت شرایط استرس زا، آن‌ها مقدار بیشتری از دی اکسید کربن را در اتمسفر آزاد می‌کنند که به این فرایند تنفس نوری گفته می‌شود.

محققان در این مطالعه جدید با بررسی مجموعه‌ای از داده‌های جهانی به‌دست آمده از بافت درختان، ثابت کرده‌اند که نرخ تنفس نوری در اقلیم‌های گرم‌تر، دو برابر است. بنابراین تخمین زده می‌شود درختان در محیط‌هایی که دمای آن در حال افزایش است، به‌آرامی تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهند.

اگر این اتفاق رخ دهد، درختان دی‌اکسیدکربن بیشتری را در سراسر کره زمین آزاد خواهند کرد. درخت‌ها، بزرگ‌ترین جنگجویان در برابر تغییرات اقلیمی هستند و قطع درختان، مسئله بسیار بزرگی است که باید راه‌حلی برای آن پیدا کنیم. هرچند راه کارهایی مثل قرار دادن حباب‌های فضایی بین ما و خورشید پیشنهاد می‌شود، اما مشکل همچنان در حال بزرگ‌تر شدن است و هیچ راه‌کار عملی ارائه نشده است.

ما این چرخه مهم را از تعادل خارج کرده‌ایم و اگر نتوانیم کاری برای متوقف کردن آن انجام دهیم، به مسیر ترسناکی خواهیم رفت که گذشتگان به آن اشاره کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*