هاموی 6 چرخ

این خودرو عجیب ترین هاموی جهان با 6 چرخ و بال واقعی هواپیما است + عکس

هاموی 6 چرخ یک خودرو آخرالزمانی با بال واقعی هواپیما و موتور 717 اسب بخاری است. در ادامه این ماشین تقریباً 1 میلیون دلاری را معرفی می‌کنیم.

اگر به دنبال نمادی برای خودروهای نظامی جان‌سخت باشید، هاموی یا HMMWV بدون شک یکی از آن‌ها است. به زبان ساده‌تر، بعید است در یک فیلم جنگی هالیوودی اثری از هاموی به چشم نخورد. هامر، اس یو وی پرطرفدار آمریکایی در واقع بر پایه هاموی توسعه پیدا کرده است. در طول بیش از 40 سال عمر هاموی هم نسخه‌های مختلفی از آن ساخته شده‌اند، ولی این نسخه سفارشی 6 چرخ 717 اسب بخاری با همه آن‌ها تفاوت دارد. بر اساس آخرین اخبار خودرو، این خودرو ویژه با قیمتی هنگفت به فروش گذاشته شده است.

معرفی هاموی شش چرخ 717 اسب بخاری

این نسخه سفارشی 6 چرخ را دو تیم با نام‌های Frenchy Export و Danton Arts Kustoms بر اساس نسخه نظامی مدل 2009 هاموی با بدنه آلومینیومی ساخته‌‌اند. آن‌ها همچنین سقف را برداشته و طول ناحیه عقب را کاهش داده‌اند، ولی جالب‌تر از این‌ها برای اسپویلر عقب یک بال واقعی هواپیما به کار گرفته‌اند. نتیجه شبیه به ماشین‌هایی در آمده است که در دنیای مد مکس می‌توان مشاهده کرد. قوای محرکه این هاموی عجیب و غریب را یک موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت تامین می‌کند که توانایی تولید قدرت 717 اسب بخار را دارد.

نمای کناری هاموی 6 چرخ

در کابین این نسخه ویژه Humvee هم سقف با الگو کهکشانی، اهرم دنده به شکل جمجمه با کلاه جنگی و نمایشگر ال‌سی‌دی به چشم می‌خورند. این خودرو همچنین به سیستمی مجهز است که امکان کنترل استارت، چراغ‌ها، بوق و چراغ‌های راهنما از طریق گوشی هوشمند را فراهم می‌کند.

کابین هاموی 6 چرخ

ایده این هاموی 6 چرخ در یک گفتگوی عادی بین اعضای این دو تیم به ذهنشان آمد. از آنجایی که یکی از آن‌ها بدنه هاموی را در گاراژ خود داشت، صرفاً با همدیگر درباره آن تبادل ایده می‌کردند. در نهایت تصمیم گرفتند که این خودرو 6 چرخ سفارشی را بسازند و حدود 10 هفته را صرف ساخت آن کردند. تیم Danton Arts Kustoms پیش از این رولز رویس فانتوم 6 چرخ و نسخه ویژه‌ای از مرسدس بنز جی کلاس را ساخته است که هر دو آن‌ها مثل این هاموی به ماشین‌های موجود در فیلم‌های آخرالزمانی شباهت دارند.

موتور هاموی 6 چرخ

هرچند به نظر می‌رسد این هاموی 6 چرخ از بیابان‌های مد مکس آمده، قیمت آن حکایت دیگری دارد. این ماشین اخیراً با قیمت 825 هزار دلار به مزایده گذاشته شد.

از دست ندهید:
هاموی ، ماشین نظامی و کهنه سرباز آمریکایی، همیشه بهترین است اما چرا؟ ۱۲ خودرو آخرالزمانی که در بدترین شرایط دوام می‌آورند