پرتاب ماهواره های خارجی توسط ایران

ایران میزبان پرتاب ماهواره های خارجی به فضا می‌شود

با اعلام وزیر ارتباطات، کشورمان تا حداکثر دو سال آینده ماهواره های خارجی را به وسیله ماهواره‌برهای ایرانی به فضا پرتاب می‌کند.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر رشد و پیشرفت ایران در حوزه صنعت فضایی از برنامه‌های کشورمان برای توسعه این صنعت به وسیله پرتاب ماهواره های کشورهای خارجی خبر داد. در این بخش از اخبار هوافضا و نجوم به بررسی این خبر می‌پردازیم.

پرتاب ماهواره های خارجی توسط ایران

پرتاب ماهواره های خارجی توسط ایران

وزیر ارتباطات با بیان تلاش‌های مداوم دانشمندان و پژوهشگران صنعت هوافضا ایران در دو سال اخیر، دستاوردهای این عرصه را در مدت زمان ذکر شده به اندازه ۱۰ سال مفید و موثر خواند و بیان کرد:

در تلاش هستیم تا صنعت هوافضای کشورمان را به نقطه‌ای برسانیم تا با اطمینان خاطر، ماهواره سایر کشورها را از ایستگاه‌های پرتاب ماهواره کشورمان به فضا بفرستیم. پیش‌بینی می‌کنیم که تا حداکثر دو سال آینده بتوانیم به این ادعا جامه عمل بپوشانیم.

طبق صحبت‌های عیسی زارع پور، کشورمان در زمینه ساخت ماهواره‌های تصویربرداری و سنجشی به خودکفایی کامل رسیده است و در حال حاضر دانشمندان مشغول ارتقا و افزایش دقت ماهواره های ایرانی هستند.

همچنین وی با اشاره به توانمندی‌های بومی برای پرتاب ماهواره های کشورهای دیگر توسط ایران به فضا گفت:

پرتابگرهای ایرانی امکان پرتاب ماهواره‌های ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیلویی را دارا هستند. همچنین ما ایستگاه‌های پرتاب ماهواره به فضا و ایستگاه‌های زمینی دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای را نیز در اختیار داریم که همه این موارد نشان از صنعت پیشرفته هوافضای کشورمان و توانایی در این حوزه است. همچنین ما تلاش می‌کنیم تا به‌زودی با تحقق وعده‌های داده شده، سطح زندگی مردم عزیزمان را در بخش‌های گوناگون بهبود بخشیم.

نظر شما کاربران محترم سایت گجت نیوز چیست؟ آیا وعده‌های وزیر ارتباطات و تلاش‌های دانشمندان ایرانی می‌تواند تا دو سال آینده باعث جهش عظیم صنعت هوافضای کشورمان و تثبیت نام ایران در کنار بزرگان این عرصه شود؟

همچنین بخوانید:
ماهواره ایرانی ثریا با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت قائم‌مقام وزیر ارتباطات جزئیات ورود اینترنت ماهواره ای به ایران را ارائه کرد