بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی اندرویدی

بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی اندرویدی که واقعاً کاربردی هستند

تاکنون اپلیکیشن های هوش مصنوعی زیادی برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی منتشر شده است. در اینجا ۶ تا از مفیدترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به ترفند شرکت‌هایی است که ایده جدیدی از خود برای ارائه ندارند. اما نمی‌توان کتمان کرد که یک فناوری پیشگامانه با موارد استفاده فراوان است که می‌تواند زندگی ما را بهبود ببخشد. از کمک به افراد مبتلا به اختلالات رشد عصبی گرفته تا بهره‌وری هر چه بیشتر در کارها، همه این‌ها پتانسیل‌های هوش مصنوعی هستند که در قالب اپلیکیشن‌هایی می‌توانید آن را روی گوشی اندرویدی خود دریافت و استفاده کنید.

پیدا کردن بهترین‌ و کاربردی‌ترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی در میان انبوهی از گزینه‌ها دشوار است. اما به‌لطف ماهیت متن باز بودن سیستم عامل اندروید، کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به اندروید شانس بیشتری برای دسترسی به امکانات وسیع هوش مصنوعی نسبت به همتایان صاحب آیفون دارند. در واقع توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های هوش مصنوعی خود را عمیق‌تر با دستگاه شما سازگار کنند. ما حتی شاهد آن هستیم که تراشه‌سازان برجسته‌ای مثل کوالکام، هسته‌های هوش مصنوعی را در داخل چیپست‌های سری اسنپدراگون یکپارچه‌سازی کرده‌اند تا قابلیت‌های جدیدی را بر پایه فناوری Ai تعریف کنند.

با تمام این تفاسیر، با وجود انبوهی از اپلیکیشن‌های جعلی و ضعیف، خیلی سخت است بخواهید اپلیکیشن‌هایی که قدرت واقعی هوش مصنوعی را به‌نمایش می‌گذارند پیدا کنید.

بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی اندروید

به‌همین بهانه، در اینجا شش اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی برای اندروید را معرفی خواهیم کرد که به‌معنای واقعی می‌توانند زندگی را برای شما آسان کنند. از ابزاری برای کمک به مدیریت وظایف تا ابزارهای سرگرم‌کننده‌ای که می‌تواند اوقات فراغت شما را لذت‌بخش‌تر کند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

Goblin Tools

بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی اندرویدی

این یکی از نادیده گرفته شده‌ترین مولدهای هوش مصنوعی که به افراد برای مقابله با شرایط خاص، به‌خصوص مشکلات مرتبط با سلامت روان کمک می‌کند. به‌همین خاطر هم این برنامه ارزش تحسین شدن و معرفی را دارد. البته برای استفاده از آن باید زبان انگلیسی شما خوب باشد. این اپلیکیشن مخصوص افراد مبتلا به اوتیسم، بیش فعالی در بزرگسالان (ADHD) و سایر بیماری‌هایی است که توانمندی فرد در سازماندهی اطلاعات و ارتباط مؤثر را تحت تأثیر می‌گذارد.

Goblin Tools مجموعه‌ای از امکانات مبتنی بر متون است که برای کمک به افراد درگیر با مشکلات عصبی طراحی شده است. افرادی که به اوتیسم یا ADHD مبتلا هستند باید از فهرست انجام کارها برای نظم بخشیدن به کارهایشان استفاده کنند؛ چرا که نمی‌توانند آنطور که باید فکر متمرکزی داشته باشند. یکی از امکانات خوب این اپلیکیشن، یک لیست انجام کار به‌نام Magic ToDo است. به‌سادگی می‌توانید کارهایی مثل «جمع‌آوری ظرف‌ها» را برای آن تعریف کرده و یا کارهای خردتری مثل «همه ظرف‌های کثیف را جمع کنید، سینک را با آب گرم و مایع ظرفشویی پر کنید و…» را به آن بدهید. نسخه تحت وب این برنامه کاملا رایگان است.

ChatGPT یا Bing

بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی اندرویدی

بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی اندرویدی

ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT نیازی به معرفی ندارد. این یک مدل هوش مصنوعی است که به یکی از موفق‌ترین محصولات نرم افزاری تاریخ حوزه فناوری نیز تبدیل شده است. شرکت سازنده آن، OpenAI، نام بزرگی را برای خودش دست و پا کرده است. علیرغم تمام مشکلاتی که وجود داشت، اما چت جی پی تی همچنان یکی از بهترین و مفیدترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی برای عموم کاربران است؛ به‌خصوص اینکه اخیرا اپلیکیشن اندرویدی آن با امکان مکالمه صوتی بروزرسانی شده است.

مطالب مرتبط:
نسخه اندرویدی اپلیکیشن ChatGPT رسما منتشر شد؛ هوش مصنوعی همیشه در جیب شما! هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ در دسترس عموم قرار گرفت + آموزش استفاده

چت جی پی تی زمانی مفید خواهد بود که از آن به‌عنوان ابزاری برای خلق ایده یا حل مسائل اساسی استفاده کنید. به‌طور مثال شما می‌توانید ایده‌هایتان درباره یک پروژه کدنویسی را مطرح کنید و از آن بخواهید، کدهای اولیه را برای شما آماده کند. با این کار در زمان شما صرفه‌جویی خواهد شد. اما ایراد بزرگی که ChatGPT دارد، این است که از مدل زبانی قدیمی‌تر و ضعیف‌تر GPT-3 استفاده می‌کند و برای استفاده از مدل قوی‌تر GPT-4 باید اشتراک ChatGPT را تهیه کنید. این درحالیست که با نصب مرورگر Bing مایکروسافت روی گوشی خود به‌صورت رایگان به GPT-4 دسترسی پیدا خواهید کرد.

هوش مصنوعی GPT-4 که توسط مایکروسافت تحت نام بینگ ارائه شده، یک مدل زبانی پیشرفته است که با استفاده از شبکه‌های عصبی عمیق و تکنیک‌های یادگیری ماشین، متن‌های طولانی و منطقی را تولید می‌کند. GPT-4 توانایی درک مفاهیم متون را دارد و می‌تواند به سوالات کاربران پاسخ دهد، داستان‌ها، شعرها، کدها و محتواهای خلاقانه دیگری ایجاد کند.

Google Photos

بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی اندرویدی

از زمانی که برای نخستین بار روی گوشی شما اجرا می‌شود، از یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا به شناخت خوبی از چهره‌ها و سوژه‌های داخل گالری تصاویر گوشی‌تان برسد. به‌همین خاطر هم هست که پیدا کردن عکس‌ها با استفاده از این برنامه خیلی آسان خواهد بود. اما گوگل در کنار آن، قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز برای این برنامه توسعه داده که البته به‌صورت انحصاری در دسترس کاربران گوشی‌های سری گوگل پیکسل هستند. به‌طور مثال یکی از این قابلیت‌ها، توانایی جابجایی عناصر یک عکس و استفاده از مولد هوش مصنوعی برای پوشاندن بخش‌های برش داده شده است.

البته کاربران گوشی‌های غیر پیکسل هم می‌توانند با استفاده از زبانه Memories در اپلیکیشن Google Photos، به برخی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل دست پیدا کنند. در این زبانه، عکس‌ها و ویدیوها براساس ویژگی‌های مشترکی مثل عکس‌های ثبت شده در یک تعطیلات یا حیوان خانگی شما، دسته‌بندی می‌شوند و به‌صورت آلبوم‌های دیجیتالی درمی‌آیند. حتی انتخاب عناوین برای این آلبوم‌ها را هم می‌توانید به هوش مصنوعی گوگل بسپارید تا عنوان‌های خلاقانه‌ای را برای شما انتخاب کند.

قابلیت جذاب Magic Eraser گوگل نیز در دسترس بسیاری از کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته است. قابلیتی که از مولد پرکننده هوش مصنوعی برای حذف اشیاء و سایه‌ها از عکس‌ها استفاده می‌کند. به‌طور مثال اگر شخص یا شیء اضافی در کادر تصویر است که آن را خراب کرده، با یک لمس ساده می‌توانید از Magic Eraser بخواهید آن را پاک کند.

مطالب مرتبط:
چگونه قابلیت جادویی Magic Eraser گوگل پیکسل 6 را در سایر گوشی های اندروید 12 استفاده کنیم؟

Evernote

بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی اندرویدی

بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی اندرویدی

اگر شیفته قابلیت‌های یادداشت‌برداری مبتنی بر هوش مصنوعی سامسونگ در گوشی های سری گلکسی S24 شده‌اید، Evernote امکانات مشابهی با آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. طی چند سال گذشته هیچ تحول اساسی در این برنامه رخ نداده بود؛ حالا با آمدن هوش مصنوعی حسابی متحول شده و کاربران زیادی را پیدا کرده است. از آنجا که این اپلیکیشن، یک برنامه اشتراکی بود، خیلی منطقی نبود بخواهید برای تنها یادداشت کردن هزینه‌ای را بپردازید. حالا دلیل مهمی برای این کار وجود دارد و آن هم امکانات پیشرفته هوش مصنوعی است.

یکی از قابلیت‌های جذاب این برنامه، پاکسازی نوشته‌های شما است. این قابلیت متن طولانی شما را نظم می‌بخشد، برای شروع پاراگراف‌های مهم سربرگ انتخاب می‌کند، موارد چند گزینه‌ای را به لیست‌های گلوله‌ای تبدیل می‌کند تا به جای جستجو در متن با استفاده از کلمات کلیدی، بتوانید مطلبی غنی با بخش‌هایی کاملا واضح داشته باشید. شما همچنین از این برنامه می‌توانید بخواهید یادداشت‌هایتان را خلاصه کرده و یا آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کند.

Spotify

بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی اندرویدی

اسپاتیفای پس از سال‌ها تلاش برای پیش‌بینی آهنگی که می‌خواهید بعد از موسیقی در حال پخش بشنوید، سرانجام از یک ابزار میکس مبتنی بر هوش مصنوعی پرده‌برداری کرد. این غول استریم موسیقی از یک ویژگی جدید به‌نام AI DJ پرده‌برداری کرده که می‌تواند پلی لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه شما را پیدا کرده و در قالب یک پلی لیست میکس شده ارائه کند. اسپاتیفای برای این ویژگی، آهنگ‌های پخش شده شما در گذشته را به پلی لیست تبدیل نمی‌کند؛ بلکه ترکیبی از آهنگ‌های جدی و قدیمی که تصور می‌کند به آن‌ها علاقه‌مند هستید را برای پخش انتخاب می‌کند.

مطالب مرتبط:
ویژگی AI DJ اسپاتیفای، یک دی جی شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار شما می‌گذارد

این قابلیت حتی روی کامپیوتر شما هم کار می‌کند. این یعنی شما می‌توانید به‌صورت زنده در مهمانی‌های خود اسپاتیفای را پلی کرده و به آن اجازه دهید مثل یک DJ واقعی، موسیقی‌های مورد علاقه‌تان را میکس کند.

Otter

بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی اندرویدی

بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی اندرویدی

اگر از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ و گوگل استفاده کرده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که آن‌ها روی ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های ضبط صدا متمرکز هستند. به‌طور مثال گلکسی S24 اولترا سامسونگ می‌تواند صدای سخنران‌های مختلف یک ضبط صوتی را تفکیک کرده و خلاصه‌ای از فایل به‌دست آمده را ایجاد کند. اما اگر از گوشی‌های اندرویدی دیگر برندها استفاده می‌کنید هم می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Otter، صدای ضبط شده خود را با جادوی هوش مصنوعی تقویت کنید.

Otter یک اپلیکیشن ضبط صدا و رونویسی است که برای مکالمات و جلسات ساخته شده است. این محصول ویژگی‌هایی دارد که بسیار فراتر از چیزی است که گوگل و سامسونگ ارائه می‌دهند. اگرچه امکاناتی که آن‌ها ارائه می‌کنند، مثل تفکیک سخنران‌های یک فایل ضبط شده و رونویسی خلاصه‌ای از جلسه را هم در بر می‌گیرد. شما همچنین می‌توانید با اوتر در مورد فایل صوتی ضبط شده صحبت کنید. حتی فایل‌های صوتی و تصویری جداگانه‌ای را از گالری گوشی خود به برنامه اضافه کنید تا رونوشتی از آن‌ها را در قالب یک فایل متنی به‌همراه خلاصه متن ارائه کند.

اما جادویی‌ترین قابلیت اوتر، OtterPilot است که با تقویم شما همگام‌سازی شده و به جلسات مجازی شما در اپلیکیشن‌های مایکروسافت تیمز، گوگل میت یا زوم اضافه می‌شود. این هوش مصنوعی در طول جلسه از نکات مهم یادداشت‌برداری کرده و حتی از روی صفحه اسکرین شات می‌گیرد. بعد از جلسه هم یک صورت جلسه خلاصه شده را در اختیار شما می‌گذارد. همچنین شرکت‌کنندگان جلسه می‌توانند سوالاتی را از آن در مورد نحوه برگزاری جلسه بپرسند و اگر چیزی را از دست داده‌اند، از آن بخواهند که برایشان ارسال کند.