تاکسی های پرنده در دبی

تاکسی های پرنده به آسمان دبی می‌آیند

با توافق دولت امارات و شرکت Joby Aviation، قرار است تا از سال ۲۰۲۶ شاهد تردد تاکسی های پرنده در آسمان دبی باشیم.

شرکت حمل و نقل آمریکایی Joby Aviation که با رسالت تولید هواپیماهای تمام الکتریکی برای خدمات مسافربری و تجاری وارد این عرصه شده است، با امضای یک قرارداد مشترک تا اوایل سال ۲۰۲۶ میلادی اولین سرویس تاکسی هوایی را در امارات راه‌اندازی می‌کند.

تردد تاکسی های پرنده در آسمان دبی

تاکسی‌های پرنده در دبی

این توافقنامه در اجلاس جهانی دولت‌ها در شهر دبی با حضور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس‌جمهور امارات، نخست وزیر و حاکم دبی به امضا رسید و به شرکت Joby حق انحصاری استفاده و بهره‌برداری از تاکسی های هوایی را در دبی به مدت ۶ سال اعطا می‌کند و دبی را به‌عنوان یک رهبر جهانی در ارائه سفرهای هوایی سریع، آرام و پاک که توسط فناوری انقلابی Joby امکان‌پذیر شده است، قرار می‌دهد.

شرکت Joby همچنین توافقنامه همکاری با شرکت Skyports امضا کرده تا این کمپانی ۴ جایگاه مخصوص Vertoport برای پرواز و فرود این تاکسی‌ها در شهر دبی بسازد. سه شرکت Joby، Skyports و RTA با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا فرودگاه بین‌المللی دبی، پالم جمیرا، مارینا دبی و مرکز شهر دبی را به‌عنوان مکان‌های راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی دبی شناسایی کنند.

تاکسی‌های Joby قادر به حمل یک خلبان و حداکثر ۴ مسافر خواهند بود و می‌تواند با حداکثر سرعتی معادل ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت بر فراز آسمان دبی پرواز کنند.

تاکسی های پرنده در دبی

جو بن (Joe Ben)، بنیان‌گذار و مدیرعامل Joby در جریان امضای این توافقنامه گفت:

شراکت با دولت دبی برای نشان دادن ارزش سفرهای هوایی پایدار به جهان باعث افتخار است. ما مشتاقانه منتظر ارائه یک تجربه باورنکردنی برای ساکنان و بازدیدکنندگان دبی در اوایل سال ۲۰۲۶ هستیم و خوشحالیم که زمینه را برای گسترش خدمات خود در سرتاسر امارات متحده عربی فراهم می‌کنیم.

طبق اعلام مدیر کل و رئیس هیئت مدیره اجرایی RTA، سرویس تاکسی هوایی بخشی از تلاش‌های RTA برای پذیرش فناوری‌های حمل‌ونقل آینده است و یک گزینه جدید و کارآمد جابه‌جایی ارائه می‌کند. این سرویس پیشرفته برای ساکنان و بازدیدکنندگان دبی، امکان سفر سریع، ایمن و راحت به نقاط کلیدی شهر را فراهم می‌کند. همچنین حمل و نقل چند وجهی یکپارچه و اتصال در سطح شهر را بهبود می‌بخشد و تجربه سفری آرام را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

تاکسی های پرنده در دبی

در نوامبر سال 2023، تاکسی هوایی Joby به اولین وسیله نقلیه هوایی برقی تبدیل شد که بر فراز شهر نیویورک پرواز کرد. همچنین این شرکت برای اولین بار در ماه سپتامبر 2023 محموله‌ای را به‌صورت هوایی برای وزارت دفاع آمریکا جابه‌جا کرد که باعث صعود ارزش سهام این شرکت شده و تا به امروز بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه از شرکت‌های تویوتا، دلتا ایر لاین، SK Telecom، Uber و Baillie Gifford جذب کرده است. قیمت سهام این شرکت امروز با رشد بالغ بر 6 درصد در حوالی 6.31 دلار معامله می‌شود. ارزش بازار این شرکت حدود 4.39 میلیارد دلار است.

همچنین بخوانید:

مرسدس بنز برج ساز می‌شود؛ اولین ساختمان مسکونی در دبی (به‌روزرسانی: برج مرسدس بنز معرفی شد)

دومین برج بلند جهان هم در دبی ساخته می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*