قابلیت جذاب آپدیت اندروید 15

قابلیت جذاب آپدیت اندروید 15 شما را از شر نوتیف‌های مزاحم راحت می‌کند

قابلیت جذاب و جدید آپدیت اندروید 15 به شما کمک می‌کند تا از شر نوتیف های مزاحم و پرتعداد، راحت شوید. اما این ویژگی Android 15 چگونه عمل می‌کند؟

بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی، گوگل به‌صورت رسمی سیستم عامل اندروید 15 را معرفی کرد و امروز اولین پیش نمایش توسعه دهندگان (Developer Preview) را در دسترس کاربران قرار داد. آپدیت اندروید 15 دارای چند ویژگی جدید است، اما یکی از قابلیت های جذابی که این نسخه معرفی می‌کند، می‌تواند برای کاربران گوشی های اندرویدی بسیار مفید باشد.

کاربرانی که نسخه اول پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 15 را استفاده کرده‌اند، با گزینه جدیدی با نام خاموش شدن اعلان یا Notification Cooldown مواجه شده‌اند. با توجه به توضیحات ارائه شده، این قابلیتی است که به‌تدریج حجم اعلان‌های پی در پی و مزاحم از یک برنامه را کاهش می‌دهد. به بیان ساده‌تر، این ویژگی جذاب اندروید 15 طراحی شده است تا در صورت دریافت ناگهانی تعداد زیادی نوتیفیکیشن، حجم اعلان‌ها را کاهش داده و از ایجاد مزاحمت برای کاربران جلوگیری کند.

چگونه از این قابلیت جذاب آپدیت اندروید 15 استفاده کنیم؟

شما می‌توانید این ویژگی جدید را در بخش تنظیمات و قسمت Notifications پیدا کنید. با رفتن به انتهای این بخش، گزینه Notification Cooldown را مشاهده خواهید کرد. وقتی روی این گزینه ضربه بزنید، سه گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد:

  • Apply Cooldown to all Notifications برای اعمال محدودیت در همه اعلان‌ها
  • Apply Cooldown to Conversations برای اعمال محدودیت در اعلان‌های مربوط به مکالمات
  • Don’t Use Notification Cooldown برای اعمال نکردن محدودیت دریافت اعلان‌ها

مثلا اگر تعداد زیادی ایمیل در طول روز دریافت می‌کنید، اعلان مربوط به آنها در بخش متن‌های گروهی بیش از حد فعال اضافه شده و دریافت نوتیفیکیشن‌های آنها محدود می‌شود. یا اگر در شبکه های اجتماعی مشارکت زیادی دارید، این قابلیت جذاب آپدیت اندروید 15 می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد و کمک می‌کند تا از دریافت پی در پی اعلان‌های مربوط به اپلیکیشن مربوطه سردرد نگیرید.

علاوه بر این ویژگی بسیار مفید و کاربردی، نسخه جدید اندروید اقداماتی برای بهبود حریم خصوصی کاربران، ابزارهایی برای بهتر شدن گیمینگ، ضبط ویدیو از بخشی از تصویر صفحه نمایش و موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پیشینه خبر:
تاریخ انتشار اندروید 15 مشخص شد کدام گوشی‌ها آپدیت اندروید 15 را دریافت می‌کنند؟