آمار واردات گوشی موبایل

فکر می‌کنید امسال چند دستگاه گوشی موبایل به بازار وارد شده است؟

آمار واردات گوشی موبایل به دو روش تجاری و مسافری از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه، توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

با عنایت به اخبار داخلی و طبق گزارش‌های واصله از مقامات گمرک، آمار واردات گوشی های تلفن همراه به کشورمان از مرز ۱۳ میلیون عدد گذشته است که البته نسبت به سال گذشته این عدد کاهش یافته است.

آمار واردات گوشی موبایل در سال ۱۴۰۲

آمار واردات گوشی موبایل

طبق آمار تا انتهای بهمن ماه سال جاری حدود ۱۳ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۲۶ دستگاه گوشی موبایل از دو روش تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش دلاری این واردات مجموعا ۲ میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار بوده است.

طبق اعلام گمرک ایران از ۱۱ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، ۱۲ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۹۳۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون دلار از مجموع آمار اعلام شده به شیوه تجاری وارد کشور شده است. در مقابل تنها ۴۳۵ هزار و ۳۹۴ دستگاه تلفن همراه به ارزش مجموعا ۲۵۲ میلیون دلار به شیوه مسافری وارد ایران شده است.

آمار واردات سال گذشته

شایان ذکر است که طبق آمار واردات گوشی موبایل در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۴ میلیون و ۳۱۵ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شد که از این میزان، واردات ۱۳ میلیون و ۷۶۴ هزار دستگاه به روش تجاری و ۵۵۰ هزار دستگاه نیز به روش مسافری انجام شده بودند. همچنین ارزش دلاری تلفن‌های همراه وارد شده به شیوه تجاری در سال ۱۴۰۱ عدد ۲ میلیارد و ۸۷۱ میلیون دلار و به روش مسافری ۳۴۶ میلیون و ۷۳ هزار دلار اعلام شده که مجموعا این عدد به ۳ میلیارد و ۲۱۷ میلیون دلار رسیده است.

آمار واردات تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه‌های ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح تلفن همراه هوشمند و کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی است. با توجه به حضور در ماه پایانی سال ۱۴۰۲ باید دید تا روزهای پایانی اسفندماه آیا رکورد واردات سال ۱۴۰۱ شکسته خواهد شد یا خیر.

همچنین بخوانید:
آشفته بازار گوشی آیفون؛ نه تنها خریداران کوروش کمپانی، حق تمام خریداران آیفون در ایران ضایع می‌شود گوشی تکنو فانتوم آلتیمت با این قابلیت شگفت‌انگیز، کنگره جهانی موبایل را به لرزه در می‌آورد + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*