واتساپ

واتساپ دیگر بر روی این گوشی های شیائومی کار نمی‌کند

واتساپ طی آخرین به‌روزرسانی خود دیگر اجازه نصب به برخی گوشی‌های قدیمی اندرویدی را نمی‌دهد. در بین این گوشی‌ها از برند شیائومی هم دیده می‌شود. در ادامه می‌توانید جرئیات تکمیلی این خبر را مطالعه کنید.

طبق اعلام واتساپ حداقل نسخه سیستم عامل اندروید مورد نیاز برای اجرا برنامه افزایش خواهد یافت و این بدین معنی است که دیگر گوشی‌هایی با نسخه اندروید 4.1 نخواهند توانست واتساپ را نصب و یا اجرا کنند. همان‌طور که در اخبار فناوری شنیده می‌شود، از اول مارس 2024، این پیام‌رسان تنها بر روی گوشی‌هایی با اندروید 5.0 یا نسخه‌های بالاتر قابل سازگاری خواهد بود. در این مطلب می‌توانید جزئیات بیشتری در مورد این تغییر بخوانید.

فهرست عناوین:

افزایش حداقل نسخه مورد نیاز اندروید برای اجرا واتساپ

با عملی شدن این تغییر از ماه آینده، بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از اجرا واتساپ ناتوان خواهند بود. البته کاربرانی که دستگاهی با اندروید 4.1 دارند، این عدم سازگاری را به‌صورت پیامی از طرف واتساپ دریافت خواهند کرد. دستگاه‌هایی از برند شیائومی هم که اندروید 5 به پایین دارند، نخواهند توانست واتساپ را اجرا کنند. ارتقا دستگاه به یک مدل جدیدتر و یا استفاده از یک پیام‌رسان دیگر تنها گزینه‌های پیش‌رو این کاربران است.

تغییرات اضافه دیگر از طرف متا

واتساپ

در کنار این تصمیم عدم پشتیبانی از اندروید 4.1، شرکت متا یعنی بنیان‌گذار واتساپ برنامه دیگری را نیز در دست اجرا دارد.

از اول مارس 2024، کاربران واتساپ قادر خواهند بود تا به پیام‌های دیگر اپلیکیشن‌ها بدون خروج از برنامه واتساپ پاسخ دهند. این تغییر در مطابقت با قانون جدید بازارهای دیجیتال بوده که اخیرا توسط اتحادیه اروپا نیز تایید شده است.

دلایل این تغییرات واتساپ

  • حریم خصوصی و موارد امنیتی: نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید به دلیل عدم پشتیبانی کامل از طرف گوگل، دچار آسیب‌پذیری‌ها و نقص‌های امنیتی می‌شوند. این موارد می‌توانند مورد سوء استفاده مخربان و هکران قرار گرفته و امنیت اطلاعات کاربران را به خطر بیاندازند. این به‌روز رسانی می‌تواند به‌عنوان تلاشی برای اطمینان از محیط امن‌تر برای کاربران و البته حفاظت از اطلاعات آن‌ها باشد.
  • مطابقت با قابلیت‌های جدید: نسخه‌های جدید اندروید قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارند که به‌طور کامل در نسخه‌های قدیمی از آن‌ها پشتیبانی نمی‌شود. در این بین واتساپ هم سعی دارد امکانات برنامه خود را با قابلیت‌های نسخه‌های جدید اندروید سازگار کند. به همین دلیل این به‌روز رسانی و تغییر را جزو اولویت‌های خود قرار داده تا بتواند تجربه کاربری روان‌تر و سازگاری با ویژگی‌های جدید را در اختیار کاربران قرار دهد.
  • محدودیت در پشتیبانی: با این به‌روز رسانی تیم توسعه‌دهنده قادر خواهند بود تا مجموعه کوچک‌تری از دستگاه‌ها را نسبت به قبل پشتیبانی کنند. با این به‌روز رسانی تلاش‌ها برای توسعه بر مجموعه کوچک‌تری از دستگاه‌ها ساده‌تر می‌شود.
  • افزایش اشتیاق کاربران به پذیرش دستگاه‌های جدید: واتساپ ممکن است با این افزایش حداقل نسخه اندروید مورد نیاز، کاربران را تشویق کند تا به دستگاه‌های جدیدتر ارتقا یابند. با این ارتقا کاربران امنیت بیشتر و البته قابلیت‌های جدیدی هم برای کاربری گوشی و هم واتساپ دریافت خواهند کرد.

البته لازم به ذکر است که این موارد به‌طور رسمی از طرف متا اعلام نشده و تنها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

ملاحظات در انتخاب پیام‌رسان جایگزین برای واتساپ

واتساپ

یکی از رهکارهایی که در مقابل کاربران دستگاه‌هایی با اندروید قدیمی قرار دارد، استفاده از یک پیام‌رسان جایگزین به جای واتساپ است. در ادامه مواردی که اعلام می‌شوند، بهتر است در انتخاب پیام‌رسان رعایت شوند.

  • رابط کاربری ساده: رابط کاربری برنامه هر قدر آسان‌تر و روان باشد، کاربر در استفاده از آن کمتر دچار اشکال می‌شود.
  • قابلیت‌های بیشتر: بررسی این مورد بر عهده خود کاربر است تا بداند به چه ویژگی‌هایی مانند تماس صوتی و تصویری، اشتراک‌گذاری گروهی فایل و چت‌های گروهی بیشتر نیاز دارد.
  • امنیت بیشتر و حفظ حریم خصوصی: کاربر حتما باید قبل از انتخاب خود در مورد امنیت پلتفرم و رعایت حریم خصوصی در آن تحقیقات لازم را کند تا بعدا دچار مشکل و یا خطرات دیگر نشود.
  • پشتیبانی از انتقال داده: پیام‌رسانی که انتخاب می‌شود باید از قابلیت انتقال داده و چت‌ها از واتساپ به آن پشتیبانی کند تا از باره اطلاعاتتان خاطر جمع باشید.

البته بهتر است قبل از هر کاری با مراجعه به بخش درباره گوشی در تنظیمات، از نسخه اندروید خود اطمینان حاصل کنید و در صورت عدم سازگاری، به دنبال راه‌های جایگزین باشید.

مطالب مرتبط:
در نسخه جدید واتساپ ارسال عکس با کیفیت HD به صورت پیش فرض ممکن شده است آموزش نصب واتساپ روی گوشی های قدیمی و جدید سامسونگ و شیائومی بزرگترین تغییراتی که امسال در واتساپ رخ خواهد داد