لیموزین لوکس روسی، هدیه پوتین رهبر کره شمالی

پیشکش پوتین به رهبره کره شمالی : لیموزین ضدگلوله لوکس روسی + عکس

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین یک لیموزین لوکس روسی به رهبره کره شمالی کیم جونگ اون هدیه داده است. در ادامه شاهد تصاویر این ماشین باشید.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که این روزها ارتباطاتی نزدیک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دارد، هدیه‌ای گران‌قیمت از پوتین دریافت کرده است. جدیدترین اخبار خودرو نشان می‌دهند که پوتین اخیراً یک لیموزین لوکس از شرکت روسی «اوروس» (Aurus) را به کیم جونگ اون هدیه داد؛ اتفاقی که در واقع نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی بر شمرده می‌شود.

لیموزین لوکس ساخت روسیه، هدیه پوتین رهبره کره شمالی

نمای جلو لیموزین سنات - هدیه پوتین رهبر کره شمالی

خبرگزاری رسمی کره شمالی با نام Korean Central News Agency در ابتدا گزارش کرد که نمایندگان روسیه در پیونگ‌یانگ (پایتخت کره شمالی) یک دستگاه خودرو ساخت روسیه برای استفاده شخصی به کیم جونگ اون تحویل داده‌اند. با وجود این، مشخص نشد که خودرو مذکور دقیقاً چه خودرویی و ساخته چه شرکتی است.

نمای کناری لیموزین سنات - هدیه پوتین رهبر کره شمالی

پس از مدتی، رسانه دولتی روسی TASS خبر از این داد که هدیه رئیس جمهور روسیه به رهبر کره شمالی، یک سدان از شرکت اوروس بود. کماکان به‌صورت دقیق مشخص نیست که کدام محصول از اوروس را پوتین به رهبره کره شمالی هدیه داده است، اما می‌توان حدس زد که لیموزین اوروس سنات باشد؛ خودرویی که خود رئیس جمهور روسیه هم از آن استفاده می‌کند. به گفته خبرگزاری KCNA، سدان اوروس ارائه شده به کیم جونگ اون نمایان‌گر روابط ویژه بین رهبران کره شمالی و روسیه است.

اوروس سنات زیر کاپوت خود یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو دارد که می‌تواند 598 اسب بخار قدرت و 889 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گفته می‌شود پورشه هم در ساخت این موتور نقش داشته است. علاوه بر این، همان‌طور که انتظار می‌رود، سنات بدنه کاملاً ضدگلوله دارد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سیاستمداران تبدیل می‌کند.

نمای جلو لیموزین سنات - هدیه پوتین رهبر کره شمالی

اوروس که دفتر مرکزی آن در مسکو قرار دارد، از سال 2018 برای پوتین لیموزین‌های ضدگلوله تولید کرد. پیش از آن پوتین هم مثل کیم جونگ اون برای رفت و آمد از مرسدس بنز کلاس S ضدگلوله استفاده می‌کرد. در سال 2021 تولید نسخه پایین‌رده اوروس سنات برای استفاده غیرنظامی کلید خورد و در آن زمان قیمت آن 245 هزار دلار تخمین زده می‌شد. نسخه ضدگلوله و زرهی این لیموزین اما مختص به مسئولات دولت روسیه و احتمالاً بقیه اشخاص مهم و ثروتمند روسی است.

علاقه رهبر کره شمالی به خودروهای لوکس پیش‌تر بارها در سانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. یکی از خودروهای ویژه رهبران سیاسی هم که به نوبه خود خبرساز شده، مرسدس بنز S600 پولمن گارد کیم جونگ اون است. تخمین‌های صورت گرفته حکایت از این دارند که قیمت این خودرو مجهز آلمانی دست کم به 500 هزار دلار می‌رسد.

از دست ندهید:
قطار پوتین؛ پیشرفته‌ترین قطار زمین! گرانترین پلاک دنیا نصیب یک ماشین ایرانی شد + عکس