گریت وال تانک 700

گریت وال تانک 700، غول آفرودی چینی با 517 اسب بخار قدرت به بازار آمد

خودرو شاسی بلند لوکس و قدرتمند جدید گریت وال تانک 700 پس از گذشت یک سال از معرفی سرانجام در بازار چین عرضه شد.

گروه خودروسازی گریت وال (Great Wall) چین پس از عرضه موفق سه خودرو شاسی بلند تحت عنوان برند تانک (TANK) در بازار چین، نیمه دوم سال ۲۰۲۳ و در جریان نمایشگاه گوانگژو از محصول جدید این برند تحت عنوان تانک ۷۰۰ رونمایی کرد. پس از گذشت کمتر از یک سال، اکنون این خودرو به بازار چین عرضه شده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی و بررسی امکانات تانک ۷۰۰ می‌پردازیم.

آغاز عرضه گریت وال تانک 700 هیبرید به بازار

گریت وال تانک 700

محصول جدید گریت وال تحت عنوان GWM Tank 700 به‌عنوان یک خودرو شاسی بلند هیبرید با قابلیت‌های پیشرفته آفرودی برای به چالش کشیدن رقیبانی چون مرسدس بنز جی کلاس به بازار عرضه شده است. در بخش ظاهری شاهد طراحی جعبه‌ای و فرم چراغ‌های عقب شبیه به کلاس G مرسدس بنز هستیم. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب ۵۱۱۰، ۲۱۲۲ و ۱۹۸۶ میلی‌متر است. همچنین فاصله بین دو محور تانک ۷۰۰ عدد ۳۰۰۰ میلی‌متر است که نشان از فضای بسیار بزرگ کابین برای سرنشینان دارد. رینگ ۲۲ اینچی اسپرت قرار گرفته شده روی تانک جدید باعث ایجاد حس و حال بزرگی و اسپرت بودن شده است. شایان ذکر است تانک ۷۰۰ بزرگترین خودرو ساخته شده از این کمپانی محسوب می‌شود.

مشخصات فنی گریت وال Tank 700

گریت وال تانک 700

نسخه عرضه شده تانک ۷۰۰ Hi4-T از یک پیشرانه شش سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با توان ۳۶۰ اسب بخار و یک موتور الکتریکی با توان ۱۵۷ اسب بخار بهره می‌برد که مجموعا ۵۱۷ اسب بخار قدرت را برای تانک ۷۰۰ به‌ارمغان می‌آورند. مجموع توان این خودرو توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ تانک ۷۰۰ منتقل می‌شود. باتری‌های قرار گرفته شده روی این خودرو سه عدد و از نوع NMC و ساخت SVOLT از شرکت‌های زیرمجموعه گریت وال هستند که در حالت تمام الکتریکی و با شارژ کامل مجموعا ۱۰۰ کیلومتر برد مسافت به خودرو می‌دهند.

امکانات ایمنی و رفاهی Great Wall Tank 700

نمای داخلی گریت وال تانک 700

این خودرو در سه تریم متفاوت به بازار عرضه شده است که عمده تفاوت قیمتی آنها به‌واسطه آپشن‌های ارائه شده روی خودرو است. در ادامه برخی از امکانات شاخص این خودرو را نام می‌بریم:

  • نمایشگر ۱۴.۵ اینچی کنسول مرکزی به‌همراه پشت آمپر تمام دیجیتال راننده
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتراسیون پیشرفته هوای کابین
  • سنسور سنجش هوشیاری راننده و هشدار خواب آلودگی توسط لرزش فرمان
  • اتوپارک
  • تنظیم ارتفاع هوشمند در حالت آفرود و بر اساس سطح زمین
  • هدآپ دیسپلی (HUD)
  • سنسور نقاط کور خودرو
  • دوربین ۳۶۰ درجه پانارومیک
  • ترمز اضطراری هوشمند
  • سیستم صوتی هارمن کاردون
  • سقف پانوراما با نورپردازی کهکشانی

نمای جلو گریت وال تانک ۷۰۰

با توجه به سطح آپشن‌های قرار گرفته شده روی تانک ۷۰۰ انتظار می‌رود این خودرو به گزینه‌ای قابل‌ توجه در بخش لوکس بازار چین تبدیل شود؛ زیرا ترکیبی از طراحی لوکس، پیشرانه هیبریدی قدرتمند و ویژگی‌های خاص و پیشرفته، آن را به‌عنوان یک رقیب توانمند در بازار خودروهای لوکس چین مطرح خواهد کرد. قیمت این خودرو از ۴۶۸ هزار یوآن معادل ۶۵ هزار و ۹۰۰ دلار آغاز شده و در بالاترین نسخه با تمامی امکانات ارائه شده به ۷۰۰ هزار یوآن معادل ۹۸ هزار و ۵۰۰ دلار می‌رسد.

همچنین بخوانید:
جتور اکس ۹۰ پرو، شاسی بلند لاکچری چینی با قیمت اقتصادی در راه است + عکس مزدا CX-70 مدل 2025 معرفی شد؛ شاسی بلندی دلربا که جای خالی آن در ایران حس می‌شود