فروش خودرو وارداتی

آغاز فروش 12 خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه؛ تویوتا، نیسان، کیا و بیشتر

برنامه فروش ۱۲ خودرو وارداتی از تویوتا، نیسان، کیا و چند برند دیگر برای متقاضیانی که در تاریخ اسفندماه ۱۴۰۱ ثبت نام کرده بودند اعلام شد.

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، طرح فروش ۱۲ خودرو وارداتی را آغاز کرد. این طرح صرفا برای آن دسته از مشتریانی که در تاریخ اسفندماه سال ۱۴۰۱ نسبت به ثبت نام اقدام نموده و اولویت آنها مشخص شده است، از روز چهارشنبه مورخ ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ در دسترس خواهد بود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به اعلام جزئیات این طرح به همراه اسامی خودروهای عرضه شده می‌پردازیم.

جزئیات طرح فروش خودرو وارداتی ویژه متقاضیان سامانه یکپارچه

خودرو وارداتی

لیست خودروهای وارداتی در قالب دو جدول متفاوت ارائه شده است. در جدول شماره 1، خودروها با قیمت علی‌الحساب درج شده‌اند. قیمت این خودروها هنوز مشخص نیست و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. قیمت‌های اعلام شده در این جدول، حدود 50 درصد بهای نهایی خودرو است. در جدول شماره 2، خودروها با قیمت قطعی در مبادی ورودی مشخص شده‌اند. بنابراین تنها عوارض و پرداخت‌های قانونی به این مبلغ اضافه خواهد شد تا بهای نهایی برای مشتری مشخص شود.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند تنها یک اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب نمایند. شایان ذکر است هیچ‌گونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال 1401 نسبت به بلوکه کردن حساب خود اقدام نموده‌اند می‌باشد. در ادامه لیست خودروهای وارداتی عرضه شده را مشاهده فرمایید.

جدول شماره 1 – خودروهای وارداتی با قیمت علی الحساب در مبادی ورودی

خودروشرکتقیمت علی الحساب در مبادی ورودی
نیسان سیلفیآمیتیس گستر نگاه پیشگام1 میلیارد و 350 میلیون تومان
اشکودا سوپربپارس ساتر هوشمند1میلیارد و 700 میلیون تومان
کیا K5کوشا خودرو نگین1میلیارد و 700 میلیون تومان
کیا سلتوسکوشا خودرو نگین1میلیارد و 688 میلیون تومان
تویوتا لوین 1200معین خودرو ایرانیان1میلیارد و 736 میلیون تومان
تویوتا لوین 1800 هیبریدمعین خودرو ایرانیان1میلیارد و 513 میلیون تومان
تویوتا کرولا 1800 هیبریدمعین خودرو ایرانیان1میلیارد و 400 میلیون تومان

جدول شماره 2 – خودروهای وارداتی با قیمت قطعی در مبادی ورودی

خودروشرکتقیمت قطعی در مبادی ورودی
فیات 500پارسیان موتور مانلی1 میلیارد و 833 میلیون و 500 هزار تومان
سوزوکی سیازراساموتور خاورمیانه1 میلیارد و 155 میلیون و 200 هزار تومان
سوزوکی بالنوراساموتور خاورمیانه1 میلیارد و 247 میلیون و 800 هزار تومان
نیسان سانیجهان نوین1 میلیارد و 107 میلیون و 140 هزار تومان
کیا سراتوکوشا خودرو نگین2 میلیارد و 122 میلیون و 600 هزار تومان

تبصره های طرح عرضه خودرو وارداتی

تبصره 1 – قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت 50 درصد قیمت علی الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند

تبصره 2 – قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره 3 – عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر 5 روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌گردد.

تبصره 4 – کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تاخیر در تحویل و … قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره 5 – تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌ نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره 6 – آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌نمایند، در صورت تمایل نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره 7 – اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده 19 آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید:
سه محصول جدید تویوتا توسط معین خودرو به ایران آمد سایت خرید خودروهای وارداتی جانبازان باز شد + لیست خودروهای قابل انتخاب فروش سه خودرو وارداتی جذاب کوشا خودرو در سامانه یکپارچه آغاز شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*