هک چارگون

سیستم اتوماسیون اداری بسیاری از سازمان‌ها به دلیل هک شرکت نرم افزاری چارگون قطع شد

شرکت نرم افزاری چارگون هک شد و به همین دلیل سیستم اتوماسیون اداری بسیاری از سازمان‌ها به‌منظور جلوگیری از افشای اطلاعات، قطع شده‌اند.

جدیدترین اخبار داخلی حاکی از آن است که شرکت نرم افزاری چارگون هک شده است. چارگون، سیستم اتوماسیون اداری بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و دانشگاهی را ارائه می‌کند و حتی پلیس فتا، مرکز ماهر، افتا و بسیاری از بانک‌ها نیز از این نرم افزار استفاده می‌کنند. حالا با توجه به کشف یک آسیب‌پذیری جدی در این سیستم، با توصیه پلیس فتا، سیستم اتوماسیون اداری بسیاری از سازمان‌ها قطع شده است.

بحرانی که با هک شدن چارگون ایجاد شد

در واقع پلیس فتا روز گذشته به‌دلیل کشف آسیب‌پذیری بحرانی و افزایش خطر حملات سایبری، به تمامی سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی که از سیستم اتوماسیون اداری چارگون استفاده می‌کنند دستور داد تا اتصال اینترنت سیستم‌ها خود را فورا قطع کنند. متن پیامکی که پلیس فتا برای کسب‌وکارهای مختلف ارسال کرده به شرح زیر است:

با توجه به آسیب‌پذیری بحرانی کشف شده در سیستم اتوماسیون اداری بومی چارگون، ضروری است به قید فوریت نسبت به قطع و جداسازی سیستم اتوماسیون از بستر اینترنت اقدام شود. برای دریافت ابزار رفع آسیب‌پذیری و عضویت در کانال پلیس فتا در پیام رسان تلگرام به آیدی fata6710 مراجعه کنید.

هک چارگون

بسیاری از کارمندان دولتی و کاربران نیز از روز گذشته اعلام کرده‌اند که از صبح روز گذشته، سیستم‌های اتوماسیون به‌طور کلی قطع شده است. گفتنی است نرم افزار اتوماسیون اداری دیدگاه تولید شرکت چارگون، تقریبا در تمام دانشگاه‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، بانک‌ها و سایر مراکز دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و حالا با هک شدن آن، مشکلات زیادی در این زمینه به‌وجود آمده است. برخی شایعات حاکی از آن است که اطلاعات زیادی از این ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز به سرقت رفته است، اما هنوز این خبر تایید نشده و هیچ‌یک از مسئولان اظهارنظر رسمی در این رابطه نداشته است.

همچنین بخوانید:
آمار و ارقام ترسناک حملات هکری موفق به زیرساخت های کشور با هک اسنپ فود اطلاعات میلیون‌ها کاربر برای فروش گذاشته شد (به‌روزسانی: بیانیه اسنپ فود) اطلاعات ۲۷ میلیون مسافر و ۶ میلیون راننده تپسی توسط هکرها به سرقت رفت و به فروش گذاشته شد ۹ ترفند ویژه برای افزایش امنیت سایبری در سال ۲۰۲۳