هک چارگون

بیانیه چارگون درباره اخبار اخیر: هک و نشت داده اتفاق نیفتاده است

در پی انتشار اخباری مبنی بر حمله هکری به چارگون و قطع شدن سیستم‌های اتوماسیون اداری، چارگون با انتشار یک بیانیه اعلام کرد هک و نشت داده در سامانه‌های مشتریان رخ نداده است.

یکی دو روز پیش خبری مبنی بر وقوع حمله هکری به شرکت نرم افزاری چارگون منتشر شد. در این خبر اعلام شده بود که به دنبال این حمله هکری، پلیس فتا با ارسال پیامک به کسب‌وکارها، از آنها خواست به قید فوریت اتصال اینترنت سیستم‌های اتوماسیون اداری را قطع کنند. حتی شایعاتی مبنی بر نشت داده در برخی از سیستم‌های اتوماسیون سازمان‌ها منتشر شد که حالا این خبر تکذیب شده است. گفتنی است بسیاری از سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، بانک‌ها و دانشگاه‌ها از سیستم اتوماسیون اداری چارگون استفاده می‌کنند.

هک شدن چارگون تکذیب شد

امروز چارگون با انتشار یک بیانیه در رابطه با اخبار اخیر، اعلام کرد که هیچ هک و نشت داده‌ای در سامانه مشتریان رخ نداده است و جای نگرانی وجود ندارد. متن کامل توضیحات چارگون در این خصوص به شرح زیر است:

پیرو ارسال پیامک هشدار امنیتی به برخی سازمان‌ها مبنی بر قطع ارتباط سامانه اتوماسین اداری با اینترنت، که در پی آن منجر به انتشار شایعات و اخباری نادرست درباره هک این سیستم‌ها شده است، تصریح می‌کنیم هیچ موردی از هک، نشت داده، از دست رفتن داده یا دیفیس شدن در هیچ یک از سامانه‌های مشتریان چارگون رخ نداده است.

متاسفانه شیوه و ادبیات اطلاع‌رسانی در این رابطه باعث ایجاد شایعات و نگرانی برای فعالان این حوزه و رسانه‌ها شده است.

در روزهای گذشته تیم‌های فنی ما مطابق دستورالعمل‌هایی که بنا به شرایط خاص کشور از نهادهای ذی‌صلاح دریافت کردند، با اولویت بالا بررسی فاکتورهای امنیت سامانه‌های مشتریان را در دستور کار قرار دادند و طی مجموعه‌ای از اقدامات فشرده زیرساخت‌های تمامی مشتریان را بررسی کرده و در موارد لزوم پ‍یشنهادات ارتقای امنیت را ارائه داده‌اند.

همچون ۲۵ سال گذشته به همه مشتریان و کاربران اطمینان می‌دهیم که امنیت اطلاعات و سامانه‌های آنها در صدر اولویت‌های ماست و در این راستا از هیچ اقدام اطمینان‌بخشی فروگذار نمی‌کنیم. ضمن س‍پاسگزاری صمیمانه از حسن‌نظر و همراهی مشتریان، همه فعالان و رسانه‌ها در صورت دستیابی هرگونه اخبار تکمیلی، اطلاع‌رسانی رسمی و شفاف انجام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*