افزایش سرعت گوشی اندرویدی ارزان قیمت

آموزش افزایش سرعت و عملکرد گوشی های اندرویدی ارزان قیمت

کاربران گوشی های ارزان قیمت اندرویدی همواره دنبال روش‌هایی برای افزایش سرعت محصولات خود هستند. در اینجا چندین ترفند مهم برای انجام این کار را آموزش داده‌ایم.

در سال‌های اخیر کاربران در حال ارائه تصویر پررنگی از صنعت گوشی های موبایل هستند که در آن محصولات پرچمدار از حیث عملکرد و سرعت فوق‌العاده توانمند و بی‌رقیب ظاهر شده و برعکس، گوشی های ارزان قیمت به محصولاتی بی‌استفاده با لگ‌ها و کندی‌های فراوان تبدیل شده‌اند. بر این اساس بسیاری کاربران در حال تقسیم‌بندی تمامی گوشی‌های اندرویدی به دسته‌های مختلفی بر اساس این تصویر هستند و منجر به ایجاد شکاف نسبتا بزرگی میان گوشی های مختلف اندرویدی شده‌اند.

این مساله اما همیشه درست نیست و با رعایت کردن برخی نکات و دوری از انجام بعضی کارها می‌توان کاربری و عملکرد بسیار بهتری را برای گوشی های ارزان قیمت اندرویدی هم رقم زد.‌ در ادامه این متن سعی داریم روش‌هایی برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی ارزان قیمت را ارائه کنیم و ترفندهایی برای بهبود عملکرد این دستگاه‌ها را بررسی نماییم. انجام موفقیت‌آمیز روش‌های مورد اشاره در این متن شاید نتواند گوشی اقتصادی شما را به محصولی هم‌تراز با پرچمداران سرشناس بازار تبدیل کند؛ اما یقینا سرعت و عملکرد آن را به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

چه عواملی روی سرعت یک گوشی موبایل تاثیرگذار هستند؟

گوشی اندروید عملکرد

پیش از این که روش های افزایش سرعت گوشی های اندرویدی ارزان قیمت را مرور کنیم، بد نیست نگاهی داشته باشیم به فاکتورهای اصلی تاثیرگذار در عملکرد گوشی های اندرویدی. عمده عوامل تاثیرگذار بر کارآیی یک گوشی موبایل اندرویدی موارد زیر هستند:

مشخصات سخت افزاری

پردازنده، رم و حافظه داخلی نقشی انکارناپذیر در عملکرد فنی یک گوشی موبایل دارند. گوشی‌های پرچمدار معمولا به جدیدترین پردازنده‌ها و بالاترین حافظه‌های ممکن مجهز می‌شوند. با این وجود محصولات اقتصادی عموما با هدف کاهش قیمت از چیپست، حافظه داخلی و رم ضعیف‌تری بهره برده و معمولا تنها قادر به اجرای فرامین روزمره و اپلیکیشن‌های سبک و ساده هستند.

در گجت نیوز بخوانید:
افزایش سرعت گوشی اندرویدی از طریق تنظیمات مخصوص توسعه‌دهندگان افزایش سرعت شارژ گوشی های اندرویدی با چند ترفند ساده و کاربردی سریع ترین لانچرهای اندرویدی که سرعت گوشی شما را چند برابر می‌کنند

بهینه‌سازی‌های نرم افزاری

گوشی‌سازان اندرویدی معمولا کاربری گوشی‌های خود را از طریق رابط‌های کاربری منحصربفرد و اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده‌شان ارتقا می‌دهند. این رابط‌های کاربری شخصی‌سازی شده علیرغم اینکه عموما قابلیت‌های منحصربفردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، در بسیاری مواقع باعث مصرف بیش از اندازه منابع سیستم شده و در کند شدن آن تاثیر می‌گذارند.

عادت‌های مصرف کاربر

نحوه استفاده کاربر از گوشی موبایلش می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در عملکرد فنی و سرعت آن باشد. به‌عنوان مثال اجرای همزمان چندین برنامه سنگین، باز نگه داشتن چندین اپلیکیشن در پس‌زمینه و پر کردن حافظه از جمله دلایل مهمی هستند که باعث کندتر شدن عملکرد یک گوشی اندرویدی می‌شوند.

روش های افزایش سرعت گوشی های ارزان قیمت اندرویدی

گوگل نکسوس

اگر شما هم صاحب یک گوشی اقتصادی اندرویدی هستید و به‌تازگی متوجه افت قابل توجه سرعت آن شده‌اید، راهکارهای زیر می‌توانند مشکل عملکرد ضعیف دستگاه شما را تا حد زیادی رفع کنند.

سیستم عامل و اپلیکیشن‌های خود را بروزرسانی کنید

نصب کردن جدیدترین بروزرسانی اندروید و رابط کاربری عرضه شده برای گوشی شما می‌تواند در ارتقای عملکرد آن نقش مهمی ایفا کند. این بروزرسانی‌ها معمولا علاوه بر رفع باگ‌ها و ایرادات نرم افزاری، بهینه‌سازی‌هایی مختص مدل گوشی شما را نیز به همراه داشته و ارائه می‌کنند. این آپدیت‌ها می‌توانند برخی مشکلات بزرگ مثل کند شدن دستگاه را برطرف کرده و عملکرد کلی آن را بهبود بخشند.

به‌طور مشابه آپدیت کردن اپلیکیشن‌های اندرویدی هم کاملا ضروری بوده و می‌تواند افزایش سرعت چشمگیری را برای گوشی اندرویدی ارزان قیمت شما به ارمغان بیاورد. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها معمولا در هر آپدیت جدید باگ‌های محصولشان را رفع کرده، عملکرد آن‌ها را بهبود بخشیده و قابلیت‌های جدیدی را به آن‌ها اضافه می‌کنند. دقت کنید که نسخه‌های قدیمی‌تر بسیاری اپلیکیشن‌ها در مدیریت مصرف منابع مشکلات فراوانی دارند و به همین دلیل ضمن مصرف شارژ زیاد، حجم زیادی از حافظه و رم دستگاه را نیز اشغال کرده و باعث کند شدن آن می‌شوند.

اپلیکیشن‌ها و پردازش‌های پس‌زمینه را مدیریت کنید

یکی دیگر از روش‌های مهمی که می‌توانید به کمک آن سرعت گوشی اندرویدی ارزان قیمت خود را افزایش دهید، مدیریت اپلیکیشن‌ها و فرآیندهای پس‌زمینه در این سیستم عامل است. این کار از سه طریق اصلی انجام می‌پذیرد.

حذف اپلیکیشن‌های غیرضروری

اپلیکیشن‌هایی که به‌طور دائمی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را شناسایی و حذف کنید. این دسته اپلیکیشن‌ها نه تنها حجم زیادی از حافظه محدود گوشی اقتصادی شما را به خود اختصاص داده‌اند، بلکه با مصرف بیش از اندازه منابع گوشی باعث افت عملکرد آن می‌شوند.

اپلیکیشن‌های پیش‌فرض حجیم و سنگین را حذف یا غیرفعال کنید

بسیاری دستگاه‌های اقتصادی پر از اپلیکیشن‌های پیش‌فرضی هستند که بسیاری از آن‌ها شاید حتی یک بار هم مورد استفاده قرار نگیرند! حذف این اپلیکیشن‌ها گام بزرگی در مسیر ارتقای عملکرد گوشی اندرویدی شماست. البته برخی گوشی‌سازان امکان حذف این دسته اپلیکیشن‌ها را به کاربران داده و برخی دیگر چنین اجازه‌ای را نمی‌دهند. در صورتی که حذف این دسته اپلیکیشن‌ها ممکن نباشد می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید. غیرفعال کردن این برنامه‌ها البته حجم اشغال شده آن‌ها روی حافظه گوشی را آزاد نخواهد کرد؛ اما مانع از اجرای این اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه و مصرف منابع دستگاه شده و از این طریق عملکرد را بهبود می‌بخشد.

پردازش‌ها و فعالیت‌های پس‌زمینه را مدیریت کنید

سیستم عامل اندروید ابزاری اختصاصی برای مدیریت پردازش‌های پس‌زمینه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ابزار از طریق بخش «Developer Options» در بخش تنظیمات قابل دسترسی است و از طریق آن می‌توان مانع از دسترسی بی‌مورد اپلیکیشن‌های مختلف به منابع گوشی شد. در این خصوص البته باید دقت کنید که محدود کردن برخی اپلیکیشن‌های کلیدی می‌تواند باعث رخ دادن مشکلاتی متعدد در عملکرد گوشی شود. بنابراین برنامه‌هایی که غیرفعال می‌کنید باید حتما اضافی و غیرکاربردی باشند!

مدیریت حافظه

مدیریت حافظه Android

دو راهکار زیر در زمینه مدیریت حافظه هم می‌توانند کمک زیادی به افزایش سرعت گوشی اندرویدی اقتصادی شما کنند.

خالی کردن حافظه داخلی

اگر حافظه داخلی گوشی موبایل شما بیش از اندازه پر باشد، فارغ از این که از چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید، افت چشمگیر عملکرد اولین چیزی است که باید انتظارش را داشته باشید! بنابراین توصیه ما آن است که اسناد و داده‌های روی حافظه گوشی خود را به‌صورت دوره‌ای بررسی کرده و با حذف تصاویر، ویدیوها و محتوای دانلود شده که به آن‌ها نیازی ندارید، مانع از انباشته شدن اطلاعات غیرضروری و پر شدن حافظه شوید. فضاهای ابری می‌توانند مکان مناسبی برای نگهداری از اطلاعاتی باشند که ممکن است هر از گاهی مورد نیاز باشند؛ اما نگهداری‌شان روی حافظه گوشی ضرورت چندانی ندارد.

انتقال دادن اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه SD (در صورت امکان)

اگر گوشی موبایل شما از درگاه کارت حافظه پشتیبانی می‌کند، می‌توانید با انتقال بعضی اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه بخشی از حافظه داخلی دستگاه را خالی کنید. به این ترتیب می‌توانید سرعت لود شدن اپلیکیشن‌های مختلف را افزایش داده و عملکرد کلی دستگاه را سریعتر و روان‌تر کنید. البته باید در نظر داشته باشید که حافظه‌های SD اساسا کندتر از حافظه داخلی گوشی های موبایل هستند. بنابراین کندتر اجرا شدن اپلیکیشن‌های واقع روی حافظه اس دی در این شرایط اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

بهینه‌سازی تنظیمات گوشی

با تغییر برخی از تنظیمات سیستم عامل اندروید می‌توانید فشار وارد شده روی پردازنده و سایر اجزای سخت افزاری گوشی را کاهش داده و در نتیجه سرعت آن را افزایش و عملکردش را ارتقا دهید. مهم‌ترین تنظیماتی که بیشترین تاثیر را روی سرعت و عملکرد گوشی موبایل دارند موارد زیر هستند.

کاهش انیمیشن‌ها

با وجود انیمیشن‌ها باعث روان‌تر شدن گشت و گذار در رابط کاربری شده و تجربه لذت‌بخش‌تری را به کاربران ارائه می‌دهند، اما مصرف انرژی آن‌ها نیز مساله‌ای‌ست که باید مورد توجه قرار گیرد. اگر با مشکل افت سرعت یا عملکرد مواجه هستید، از بخش گزینه‌های توسعه‌دهنده (Developer Options) انیمیشن‌ها را به حداقل رسانده یا کلا غیرفعال کنید. این کار با وجود این که حس و حال کسل‌کننده‌تری به رابط کاربری می‌دهد، قطعا تاثیر قابل ملاحظه‌ای روی بهبود سرعت و کارآیی خواهد داشت.

تغییر تنظیمات صفحه نمایش

کاهش رزولوشن و میزان روشنایی صفحه نمایش نیز می‌توانند باعث بهبود شارژدهی باتری شده و تا حدی نیز عملکرد را ارتقا دهند. این مساله در خصوص دستگاه‌های قدیمی‌تر که از تراشه‌های ضعیف‌تری بهره می‌برند بیشتر صادق خواهد بود.

استفاده از نسخه سبک (Lite) اپلیکیشن‌های مختلف

بسیاری از اپلیکیشن‌های پراستفاده و شناخته‌شده اندرویدی معمولا نسخه سبک‌تر (Lite) مخصوص گوشی های ضعیف‌تر را نیز در کنار نسخه اصلی به کاربرانشان عرضه می‌کنند. این نسخه‌ها طبیعتا قابلیت‌های محدودتری نسبت به نسخه اصلی دارند. با این وجود حجم آن‌ها در مقایسه با نسخه‌های کامل بسیار کمتر بوده و اجرای آن‌ها فشار کمتری به تراشه، حافظه و باتری وارد خواهند کرد. بنابراین اگر قصد افزایش سرعت گوشی اندرویدی ارزان قیمت خود را دارید، یکی از مناسب‌ترین راه‌ها استفاده از نسخه لایت اپلیکیشن‌های مطرح به جای نسخه‌های اصلی است.

نصب رام کاستوم (فقط مخصوص کاربران حرفه‌ای)

رام‌‌های کاستوم سیستم عامل‌های جایگزینی برای گوشی های مختلف اندرویدی به شمار می‌روند که توسط کاربران ساخته و بهینه‌سازی شده‌اند. به همین جهت رام‌های کاستوم معمولا تجربه‌ای سبک‌تر و بهینه‌تر از سیستم عامل ساخته شده توسط گوشی سازان را ارائه می‌دهند.

البته نصب رام کاستوم تنها توسط کاربران حرفه‌ای‌تر اندروید که تجربه روت کردن و دستکاری سیستمی گوشی‌های اندرویدی را داشته باشند. البته در این صورت هم نصب رام‌های کاستوم می‌تواند خطرناک باشد و علاوه بر قرار دادن گوشی در معرض آسیب‌های امنیتی متعدد، گارانتی گوشی را نیز باطل می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر قصد استفاده از رام کاستوم به منظور افزایش سرعت گوشی اندرویدی ارزان قیمت خود را دارید، باید نهایت دقت را داشته باشید و راهنمایی‌های مربوطه را به دقت مطالعه کنید.

مصرف باتری را مدیریت کنید

افزایش سرعت گوشی اندرویدی ارزان قیمت

البته مدیریت مصرف باتری به‌طور مستقیم به ارتقای عملکرد یک گوشی اندرویدی مربوط نیست. با این وجود با استفاده از ابزارهای مختلفی مثل مد ذخیره انرژی یا بستن فعالیت‌های پس‌زمینه اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید ضمن بهینه‌سازی مصرف باتری، به‌طور غیرمستقیم عملکرد دستگاه را هم ارتقا دهید.

خرید کارت حافظه باکیفیت (در صورت امکان)

اگر دستگاه شما از درگاه کارت حافظه پشتیبانی می‌کند، توصیه ما به شما این است که همواره سعی کنید یک مموری کارت باکیفیت خریداری کنید. گوشی‌های اقتصادی البته معمولا به حافظه‌های eMMC کندتری مجهز هستند. با این وجود استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس دی می‌تواند باعث بهبود زمان لود شدن اپلیکیشن‌ها شده و سرعت دسترسی به داده‌ها را افزایش دهد. حین خرید یک کارت حافظه برای گوشی موبایل خود همچنین باید به سازگاری دستگاه با حافظه مد نظر هم توجه ویژه‌ای شود؛ چراکه عدم سازگاری می‌تواند باعث کاهش سرعت انتقال داده‌ها و در نتیجه افت عملکرد حافظه و گوشی شود.

استفاده از لانچرهای سبک

لانچرهای اندروید قادرند به‌طور گسترده تجربه کار با دستگاه‌های اندرویدی را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین اگر قصد افزایش سرعت گوشی اندرویدی ارزان قیمت خود را دارید، می‌توانید از این دسته لانچرهای سبک که برای گوشی‌های اقتصادی طراحی شده‌اند استفاده کنید. لانچرهای سبک معمولا فشار بسیار کمتری روی منابع سیستم وارد کرده و در مقایسه با لانچر اصلی برخی گوشی‌ها قادر به ارائه تجربه روان‌تری روی دستگاه‌های اقتصادی هستند.

ریستارت کردن دائمی دستگاه

همانند هر گجت یا کامپیوتر دیگر، ریستارت کردن گوشی های موبایل نیز می‌تواند با پاک کردن داده‌های موقتی و متوقف کردن پردازش‌های پس‌زمینه منابع محدود گوشی اقتصادی شما را خالی کرده و باعث ارتقای عملکرد آن شود. ریستارت کردن گوشی همچنین می‌تواند باعث رفع برخی ایرادات نرم افزاری جزیی گوشی شما هم بشود. به همین دلیل توصیه می‌شود این کار را به‌طور دائمی انجام دهید تا همواره حداکثر عملکرد گوشی موبایل خود را شاهد باشید.

استفاده از اپلیکیشن‌های مطمئن ارتقای عملکرد گوشی

اپلیکیشن‌های متعددی هستند که ادعا می‌کنند قادرند عملکرد گوشی‌های اندرویدی را ارتقا دهند.‌در این میان شبهات بسیاری در خصوص استفاده از این اپلیکیشن‌ها وجود دارد که بسیاری کاربران را در خصوص استفاده از این دسته اپلیکیشن‌ها دودل می‌کند! باید توجه کرد که علیرغم آن که تعدادی از این اپلیکیشن‌های ارتقای عملکرد واقعا قادر به انجام وظیفه مورد انتظارشان هستند، برخی دیگر چندان کارآمد نبوده و حتی ممکن است به دستگاه شما آسیب برسانند. بنابراین ضروری است که مناسب‌ترین و مطمئن‌ترین اپلیکیشن در این زمینه را انتخاب کنید.

روت کردن گوشی (کاربران حرفه‌ای)

روت کردن یک گوشی اندرویدی قابلیت‌های فراتر از یک کاربر عادی به شما می‌بخشد. بنابراین با روت کردن گوشی موبایل می‌توانید با گذر از محدودیت‌های کمپانی گوشی‌ساز به تغییر برخی قابلیت‌های سیستمی اندروید بپردازید. روت کردن گوشی‌های اندرویدی اساسا فواید زیادی داشته و ضمن ارائه گزینه‌های شخصی‌سازی باورنکردنی قادر است با حذف اپلیکیشن‌های پیش‌فرض یا امکان مدیریت پیشرفته منابع گوشی موبایل به‌طور قابل توجهی سرعت را افزایش دهد.

افزایش سرعت گوشی اندرویدی ارزان قیمت

در عین حال روت کردن فرآیندی پیچیده بوده و ریسک‌های قابل توجهی هم دارد. در وهله اول روت کردن می‌تواند باعث باطل شدن گارانتی گوشی شما شده و اطلاعاتتان را در معرض خطرات امنیتی متعدد قرار دهد. همچنین روت کردن ناموفق دستگاه‌های اندرویدی نیز می‌تواند باعث شود که دستگاه شما اصطلاحا «بریک» شده و غیرقابل استفاده شود. بنابراین اگر پیش‌تر تجربه روت کردن یک گوشی اندرویدی را نداشته‌اید یا برای پذیرش تبعات آن آماده نیستید، از انجام این کار صرفنظر کنید.

استفاده از سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری

فضاهای ابری مانند گوگل درایو یا دراپ باکس گزینه‌هایی مطمئن و امن برای نگهداری تصاویر، ویدیوها یا سایر فایل‌های حجم به شمار رفته و قادرند حافظه داخلی گوشی شما را تا حد امکان خالی نگه دارند. این کار باعث کاهش زمان لود شدن اپلیکیشن‌ها و ارتقای کلی عملکرد دستگاه خواهد شد. بنابراین محصولات اقتصادی با محدودیت‌های حافظه و رم قطعا می‌توانند استفاده‌های زیادی از سرویس‌های ابری ببرند.

غیرفعال کردن آپدیت‌های خودکار

علیرغم این که بروز نگه داشتن اپلیکیشن‌ها روش بسیار مهمی برای ارتقای امنیت و عملکرد گوشی های اندرویدی به شمار می‌رود، اما فعال بودن آپدیت خودکار گاهی می‌تواند باعث مصرف بیش از اندازه داده و منابع گوشی شده و از این طریق عملکرد دستگاه را ضعیف‌تر کند. بنابراین اگر دنبال افزایش سرعت گوشی اندرویدی ارزان قیمت خود هستید، یکی از راهکارهای کلیدی بروزرسانی دستی اپلیکیشن‌ها یا تعیین زمان‌های خاصی برای چک کردن خودکار توسط گوشی است تا تاثیر این مساله در عملکرد به حداقل برسد.

غیرفعال کردن ابزارک‌ها و والپیپرهای زنده

ابزارک‌ها (ویجت‌ها) یا والپیپرهای زنده المان‌های بصری فوق‌العاده‌ای به شمار می‌روند که قادرند به ارائه تجربه‌ای منحصربفرد در گوشی شما کمک کرده و شخصی‌سازی فراوانی را برای آن به ارمغان بیاورند. در عین حال مصرف انرژی و منابع بالا توسط این دو المان باعث می‌شود که فعال کردنشان باعث کندتر شدن گوشی های اقتصادی و نه چندان قدرتمند اندرویدی شود.‌ بنابراین اگر با مشکلات عملکردی و کندی گوشی موبایل اندرویدی خود روبرو هستید، توصیه می‌کنیم از والپیپرهای ثابت استفاده کنید و تعداد ابزارک‌های مورد استفاده‌تان را هم به حداقل برسانید.

فکتوری ریست (آخرین راهکار)

گوشی میانرده Android

اگر هیچ‌یک از روش‌های مورد اشاره در بالا نتوانست سرعت گوشی اندرویدی شما را ارتقا داده و عملکرد بهتری برای آن رقم بزند، چاره‌ای جز ریست فکتوری و بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه باقی نخواهد ماند. انجام این کار باعث می‌شود هرآنچه در حافظه گوشی قرار گرفته پاک شده و دستگاه به وضعیت اولیه خود بازگردد. این کار احتمالا تاثیر چشمگیری در عملکرد گوشی اندرویدی شما خواهد داشت. با این وجود از یاد نبرید که ریست فکتوری باعث می‌شود تمامی اطلاعات روی گوشی کاملا پاک شوند. پس مطمئن شوید که قبل از انجام این کار حتما از داده‌های خود بکاپ تهیه می‌کنید.

خرید گوشی جدید

بهینه‌سازی تنظیمات گوشی اندرویدی طبیعتا راهکاری ایده‌آل برای افزایش سرعت و ارتقای عملکرد آن به شمار می‌رود. با این وجود در بسیاری مواقع کار به جایی می‌رسد که محدودیت‌های سخت افزاری مجال بهینه‌سازی را از کاربر گرفته و تغییر تنظیمات نمی‌توانند باعث ارتقای سرعت شوند. در این شرایط حتی ریست فکتوری هم قادر به ارتقای عملکرد دستگاه نبوده و احتمالا باید تا ابد با یک گوشی کند و ضعیف سر و کار داشته باشید. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، احتمالا چاره‌ای جز خرید یک گوشی موبایل جدید برایتان باقی نخواهد ماند.‌ بنابراین بودجه خود را تعیین کرده و بر اساس آن یک گوشی جدید بخرید تا از مشکلات عملکردی دستگاه قدیمی‌تان رها شوید.

جمع‌بندی

کلید افزایش سرعت و ارتقای عملکرد گوشی های ارزان قیمت اندرویدی شناسایی عوامل تاثیرگذار بر افت سرعت و عملکرد دستگاه است؛ چراکه با شناسایی عامل اصلی کند شدن دستگاه به‌راحتی می‌توان اثر آن را خنثی کرده یا حتی با از بین بردن عامل افت عملکرد، سرعت دستگاه را ارتقا داد. در عین حال در این متن ما روش‌هایی کلی برای انجام این کار را بر اساس پرتکرارترین مشکلات موجود در گوشی‌های اندرویدی مطرح کردیم.

اگر خوش‌شناس باشید، استفاده از این روش‌ها می‌توان به‌طور قابل ملاحظه‌ای باعث افزایش سرعت گوشی شما شده و عملکرد دستگاه اقتصادی شما را بهبود خواهد بخشید.

همچنین بخوانید:
بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران (اسفند ۱۴۰۲) + قیمت و مشخصات بهترین گوشی های سامسونگ در بازار ایران (اسفند ۱۴۰۲) + قیمت و مشخصات بهترین گوشی های بازار ایران در بازه قیمتی ۵ تا ۱۰ میلیون تومان (بهمن ۱۴۰۲) بهترین گوشی‌ های بازار با بودجه ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان در بهمن ۱۴۰۲

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*