بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران (اسفند 1402) + قیمت و مشخصات

اگر قصد خرید گوشی از برند شیائومی دارید، مطلب بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران را به همراه قیمت و مشخصات از دست ندهید.

تنوع زیاد گوشی‌های هوشمند مزیتی مهم برای تولیدکنندگان موبایل محسوب می‌شود اما همین مزیت در مواقعی تبدیل به عیبی بزرگ برای کاربران خواهد شد چرا که موجب سردرگمی افراد شده و آنها را کلافه می‌کند. یافتن گزینه مناسب با بودجه‌ای که در جیب ما وجود دارد کاری است بس دشوار و این مورد برای محصولات شیائومی بیش از سایر برندها صدق خواهد کرد.</p>

راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی در اسفند ماه 1402

کمپانی شیائومی از زمانی که آغاز به کار کرد تا به امروز گوشی‌های بسیاری تولید کرده و از طرفی زیربرندهای زیادی هم دارد که پی بردن به راز هر یک از آنها کار سختی برای کاربران خواهد بود. از جمله برندهای شیائومی که حتما به گوش ما خورده می‌توان به ردمی، پوکو و بلک شارک اشاره کرد.

هر ساله چینی‌ها محصولات به روز و جذابی روانه بازار می‌کنند که از پایین رده‌ها تا پرچم داران گران قیمت را شامل می‌شود. تلفن‌های همراه این برند به لطف برخورداری از قیمت اقتصادی، امکانات و قابلیت‌های متعدد، محبوب دل کاربران قرار گرفته‌اند و روز به روز به میزان محبوبیت آنها افزوده می‌شود. در ادامه قصد داریم فهرستی از بهترین گوشی‌های شیائومی در بازار کشورمان را معرفی کرده و به بررسی هر یک از آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

قیمت‌های اعلام شده در این راهنمای خرید بر اساس میانگین قیمت فروشگاه های آنلاین و فیزیکی تهران در تاریخ 9 اسفند 1402 تهیه شده و ممکن است در مرور زمان تغییر کند

1. پوکو C40

پوکو سی 40

  • قیمت: 4.800.000 میلیون تومان

اوایل سال گذشته بود که پوکو از C40 رونمایی کرد و دیری نپایید که این محصول ارزان قیمت تبدیل به یکی از پرفروش ترین گوشی‌های پوکو شد. سیستم عاملی که این تلفن هوشمند دارد مبتنی بر اندروید 11 است و به روزرسانی‌های بعدی را در صورت انتشار دریافت خواهد کرد.

ابعاد این محصول 9.2 در 76.6 در 169.6 بوده و 204 گرم وزن دارد که برای دست‌های ظریف و نازک، سنگین به حساب می‌آید. نمایشگر پوکو سی 40 اندازه 6.71 اینچی دارد و کیفیت تصویری که ارائه می‌دهد 720 در 1650 است. نهایت حافظه‌ای که برای این محصول پایین رده و مقرون به صرفه در نظر گرفته شده 64 گیگابایت به همراه رم 4 است.

پوکو سی 40 - بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

به طور کلی عملکرد دوربین‌های C40 متوسط بوده و با توجه به قیمت محصول نمی‌توان انتظاری دیگری داشت. دوربین واید یا اصلی 13 مگاپیکسل است و دوربین سلفی هم 5 مگاپیکسل طراحی شده. از جمله قابلیت‌های دوربین می‌توان به اچ دی آر و پانورما اشاره کرد. با این اوصاف انتظار بالایی از گوشی نداشته باشید.

نوع باتری مثل اغلب پایین رده‌ها لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض است و ظرفیت 6000 میلی آمپری دارد. تنها نکته واقعا مثبتی که این تلفن همراه دارد عملکرد مطلوب باتری است که از شارژ سریع 18 وات هم پشتیبانی می‌کند. به هر حال کاربری پوکو C40 ساده و متناسب با قیمتی است که برای آن تعیین شده. اگر به دنبال یک گوشی دم دستی یا کم کاربرد هستید پیشنهاد خرید آن را داریم.

2. شیائومی ردمی 9C

ردمی 9 سی - بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

  • قیمت: 4.450.000 میلیون تومان

شاید چنین تصوری داشته باشید که باید برای پردازش و اجرای پروژه‌های خود و ویرایش ویدیو و تصاویر یا گوشی که بتواند فضای مجازی را به خوبی هندل کند، نیاز به محصولی گران قیمت دارید و اگر نتوانید بیشتر پول دهید، خیلی چیزها را از دست خواهید داد در حالی که حقیقت چیز دیگری است.

ردمی 9C یکی از محصولات اقتصادی و پایین رده شیائومی است که بدون توجه به برچسب قیمتی که دارد، ویژگی‌های متنوع و جذابی ارائه می‌دهد. طراحی باکیفیت، پردازنده مناسب، باتری قدرتمند و دوربین‌های سه گانه از جمله مهمترین مشخصه‌های این محصول هستند. بیایید با طراحی و کیفیت ساخت شیائومی ردمی 9C آغاز کنیم.

بدنه تماماً پلاستیکی این گوشی در برابر ضربات وارده به آن مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و خط و خش را به خوبی دفع خواهد کرد ولی برای اطمینان بیشتر خرید قاب ژله‌ای یا سیلیکونی را پیشنهاد می‌دهیم. ابعاد و اندازه ردمی 9 سی ممکن است بزرگ به نظر برسند که بیشتر به خاطر باتری بزرگ آن است. وزن 196 گرمی باز هم معقول است و برای استفاده‌های درازمدت آزاردهنده نیست.

قاب مربع شکل پنل پشتی 3 دوربین مختلف را در خود جای داده است. همچنین پهلوی این دوربین‌ها فلاش ال ای دی دیده می‌شود. دوربین سلفی در پنل شیشه‌ای تعبیه شده و یکی از مهمترین مزیت‌های 9 سی در پنل پشتی، تکسچر خاصی است که شیاردار بوده و اثر انگشت را کمتر جذب خود می‌کند.

ردمی 9 سی

خوشبختانه برخلاف ردمی 9A، شیائومی ردمی 9C مجهز به سنسور اثر انگشت شده ولی در فریم‌ها قابل مشاهده نیست و در قاب پشتی جاخوش کرده است. سیستم تشخیص چهره نیز برای این پایین رده در نظر گرفته شده ولی چندان عملکرد رضایت بخشی ندارد.

برای ساخت صفحه نمایش این محصول از فناوری استفاده شده که چینی‌ها به آن Dot Drop Display می‌گویند. نمایشگر 6.53 اینچی دارای رزولوشن یا وضوح تصویر 720 در 1600 پیکسلی و میزان تراکم پیکسلی آن 269 در هر اینچ است. 400 نیت روشنایی این امکان را به کاربر می‌دهد تا زیر نور مستقیم خورشید با آن کارهای خود را انجام دهید و جزئیات را به خوبی ببینید.

اندروید پیش فرض 10 برای ردمی 9C منتشر شده که هم اکنون به‌روزرسانی‌های مختلفی دریافت کرده است. رابط کاربری MIUI 12 ویژگی‌های جذابی ارائه می‌دهد و کار با آن راحت و ساده است. رابط‌های شیائومی اصولا دشوار و دارای پیچیدگی‌های بسیاری هستند ولی مشخصات خوبی هم دارند.

تراشه مدیاتک هلیو G35 با فرآیند ساخت 12 نانومتری، پردازنده‌ای مناسب در قیاس با سایر محصولات هم رده محسوب می‌شود. هشت هسته مبتنی بر Cortex-A53 در کنار حافظه رم 2،3 و 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32،64 و 128 گیگابایتی می‌تواند تجربه جذابی برای کاربران با بودجه متوسط باشند. انرژی موردنیاز Redmi 9C از طریق یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که مجهز به شارژر 10 واتی شده است.

ردمی 9C همان‌طور که گفتیم مجهز به سه دوربین در پنل پشتی خود شده که لنز اصلی 13 مگاپیکسل و دو لنز دیگر 2 مگاپیکسل هستند. عکس‌هایی که با دوربین اصلی ثبت می‌شوند از وضوح و کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. دوربین دوم یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو است که بیشتر برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنسور بعدی نیز 2 مگاپیکسلی از نوع عمق سنج خواهد بود که برای بوکه کردن تصاویر به کار می‌رود.

3. شیائومی ردمی 12C

ردمی 12 سی

  • قیمت: 5.200.000 میلیون تومان

یکی از خوشنام‌های برند شیائومی، ردمی 12C است که برای کاربرانی با بودجه پایین مناسب خواهد بود. نوع تراشه‌ای که برای این گوشی تعیین شده مدیاتک هلیو G85 است و می‌توانید آن را با حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 6 خریداری کنید. بیایید نگاهی به طراحی و ساخت آن بیندازیم.

ابعاد ردمی 12 سی 8.8 در 76.4 در 168.8 بوده و وزن 192 گرمی دارد. با این اوصاف سنگینی زیادی ندارد و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. صفحه نمایش آن 6.71 اینچی با پنل IPS LCD است و روشنایی آن تا 500 نیت هم می‌رسد. بنابراین زیر نور مستقیم آفتاب خوانایی قابل قبولی خواهد داشت. کیفیت تصویر 720 در 1650 پیکسل و تراکم پیکسلی 268 در هر اینچ هم دارد.

ردمی 12 سی - بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

قلب تپنده ردمی 12C تراشه مدیاتک Helio G85 است که برای کارهای سبک و روزمره کارکرد معقولی دارد. به همین خاطر نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگین یا گرافیکی داشته باشید. اندروید پیش فرض دستگاه 12 است که با می یو آی 13 عرضه شده. حافظه‌های 64 و 128 گیگابایت و حداکثر حافظه رم 6 گیگابایت برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

دوربین عریض 12 سی 50 مگاپیکسل است و مجهز به سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز شده تا تصاویر بهتری ثبت کند. خوشبختانه زوم دیجیتال برای این تلفن هوشمند فعال شده و دوربین سلفی هم 5 مگاپیکسل است و می‌توانید تصاویر معمولی با آن ثبت کنید. انرژی ردمی 12C را یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمر غیرقابل تعویض تأمین می‌کند و متاسفانه از قابلیت شارژ سریع بی‌بهره مانده است.

4. شیائومی ردمی نوت 11S

ردمی نوت 11 اس

  • قیمت: 8.600.000 میلیون تومان

سال گذشته شیائومی توانست با سری ردمی نوت 10 بازار گوشی‌های هوشمند را تصاحب کند و به واسطه همین تجربه موفق بود که در سال جاری از سری ردمی نوت 11 رونمایی کرد. خانواده جدید نوت 11 قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسل قبلی ندارند ولی همان تفاوت‌های اندک باعث شده تا ارزش خرید گوشی افزایش یابد.

یکی از محبوبترین گوشی‌های خانواده نوت 11، Redmi Note 11S است که سخت افزار جذاب و قوی آن می‌تواند انتخاب خوبی برای اغلب کارهای روزمره باشد. برای مثال قلب تپنده این اسمارت فون مدیاتک هلیو G96 است که به نسبت سایر رقبا عملکرد جذابی دارد. صفحه نمایش امولد با نرخ نوسازی 90 هرتزی و لنز اصلی 108 مگاپیکسلی از جمله مهمترین مشخصه‌های این تلفن هوشمند به شمار می‌روند.

شیائومی سعی کرده نخستین گوشی از سری خانواده نوت 11 را سبک و با ابعاد استاندارد و مناسب طراحی کند. ابعاد 159.9 در 73.9 در 8.1 میلی متر و وزن 179 گرمی نشان می‌دهد که با گوشی باریک و سبکی سر و کار داریم که در استفاده‌های طولانی مدت کاربران را آزار نمی‌دهد.

پنل پشتی میزبان قابی مستطیل شکل شده که چهار لنز درون آن قرار گرفته‌اند. بیرون زدگی‌ها و برجستگی‌های دوربین کمتر شده و جنس بدنه هم همانند سابق پلاستیکی است. در کل قاب مات با طراحی مینیمال خوب از آب درآمده و جای اثر انگشت و کثیفی خیلی کمتر روی آن می‌ماند.

فریم میانی نیز متریال پلاستیک دارد ولی فرقش با سایر پلاستیک‌ها در این است که براق بوده و حس آلومینیومی بودن به کاربر دست می‌دهد. در فریم راست کلیدهای کاهش و افزایش حجم صدا و دکمه پاور وجود دارد که دارای سرعت و دقت بسیار بالایی هستند. در فریم چپ نیز می‌توان پورت سیم کارت را مشاهده کرد که جای کارت حافظه نیز دارد.

یکی از نقاط قوت و مزیت‌های ردمی نوت 11 اس نمایشگر قدرتمند و باکیفیت آن است. از این صفحه نمایش می‌توانید برای تماشای فیلم، بازی کردن و هر کار دیگری که نیاز به نمایشگر دارد استفاده کنید. ابعاد نمایشگر 6.43 اینچ و با حاشیه کم است و نوع پنل امولد خواهد بود.

رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 409 پیکسل در هر اینچ کیفیت بی‌نظیری دارد. روشنایی 700 نیتی نیز این امکان را به کاربران خواهد داد تا زیر نور مستقیم خورشید محتوا را به خوبی تماشا کنید. (روشنایی تا 1000 نیت می‌رسد) از دیگر مشخصات میان رده جذاب شیائومی می‌توان به رفرش ریت 90 هرتزی آن اشاره کرد. چنین امکاناتی را باید با قیمت‌های خیلی بیشتر بخرید ولی شیائومی تمام آنها را در قد و قواره یک میان رده ظاهر کرده است.

ردمی نوت 11 اس - بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

ردمی نوت 11S سال گذشته به بازارهای جهانی راه پیدا کرده ولی شوربختانه با اندروید 11 عرضه شده است. رابط کاربری می یو آی 13 روی اندروید 11 سوار شده تا تجربه جذابی به کاربران ارائه دهد. به علت برخورداری این گوشی از MIUI 13، می‌توان از قابلیت رم مجازی استفاده کرد. وقتی رم گوشی پر می‌شود، این ویژگی به طور خودکار فعال شده و 2 گیگابایت از حافظه داخلی را در اختیار رم می‌گذارد.

روی کاغذ نمی‌توان چندان به ردمی نوت 11 اس امیدوار بود ولی خوشبختانه در تست‌های انجام شده توانسته به خوبی اوضاع را مدیریت کند. قلب تپنده این اسمارت فون مدیاتک هلیو G96 و نوع پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 است. میزان حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 128 گیگابایتی شاید ناکافی به نظر برسد و به همین خاطر است که باید از کارت حافظه جانبی هم استفاده کرد.

انرژی موردنیاز Redmi Note 11S از طریق یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که بازدهی مناسبی دارد و تا 24 ساعت به طور کامل نیازهایتان را برطرف خواهد کرد. بازدهی بی‌نظیر این میان‌رده اقتصادی به علت پایداری مناسب و مطلوب پردازنده و هماهنگی سخت افزار و نرم افزار است.

باتری قوی 5000 میلی آمپر ساعتی از طریق یک شارژر فوق سریع 33 واتی شارژ می‌شود و کمتر از یک ساعت طول می‌کشد تا گوشی به طور کامل شارژ شود. و اما در ادامه نیم نگاهی به دوربین‌های این گوشی می‌اندازیم. گوشی‌های اقتصادی معمولا با مشخصات دوربین متوسط رو به پایینی عرضه می‌شوند ولی خوشبختانه ردمی نوت 11 اس عملکرد خوبی در قسمت دوربین از خود نشان داده است.

چهار حسگر قدرتمند این گوشی عبارتنداز: دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض، حسگر 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق سنج. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز توی حفره‌ای در قسمت جلویی پنل تعبیه شده است. دوربین اصلی با وضوح 108 مگاپیکسل عملکرد جذاب و مطلوبی در نور مناسب روز دارد. در صورتی که تنظیمات را روی 108 مگاپیکسل ست کنید، جزئیات بیشتری نصیبتان می‌شود.

ردمی نوت 11 اس یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض هم دارد که عملکرد مناسبی از آن سراغ داریم. زاویه دید مناسب گوشه‌های تصویر را به هم نمی‌ریزد و همه چیز آن برای میان رده‌ای مثل نوت 11 اس خوب است. دو سنسور دیگر عملکرد متوسطی خواهند داشت و شیائومی بیشتر به جهت تبلیغات و درآمدزایی از آنها استفاده کرده است.

5. شیائومی ردمی نوت 12 فورجی

ردمی نوت 12 فورجی

  • قیمت: 7.700.000 میلیون تومان

یکی دیگر از برترین محصولات خوش قیمت شیائومی، ردمی نوت 12 فورجی است که گذشتن از آن کار دشواری خواهد بود زیرا هم جدید است و هم مشخصات جالب توجهی دارد. Redmi Note 12 دارای صفحه نمایشی 6.67 اینچی مجهز به پنل امولد شده که نرخ نوسازی آن به 120 هرتز می‌رسد.

1200 نیت روشنایی برای آن در نظر گرفته شده که بی‌سابقه و جذاب است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و با گوریلا گلس 3 پوشانده شده تا در ضربات و خط و خش‌ها ایمن باشد. نرخ نوسازی جذابی که این میان رده دارد باعث شده تا اجرای برنامه‌ها روان و سریع شود. حتی این امکان وجود دارد تا بازی‌ها را با نرخ فریم بالا اجرا کنید.

انرژی موردنیاز ردمی نوت 12 فورجی از طریق یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که خوشبختانه ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند تا یک شبانه روز پاسخگوی نیاز کاربران باشد. البته بهینه بودن باتری یک دلیل عمده دارد و آن بهره‌مندی این اسمارت فون از تراشه اسنپدراگون 685 است. باتری با شارژر 33 واتی راهی بازار شده و در عرض نیم ساعت می‌توانید 55 درصد گوشی را شارژ کنید.

ردمی نوت 12 فورجی - بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

رابط کاربری این تلفن همراه MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 بوده و ویژگی‌های جالب توجهی به کاربران ارائه می‌دهد. می‌توانید رابط کاربری را با سلیقه خود شخصی سازی کنید و از قابلیت‌های امنیتی آن به خوبی بهره ببرید. همان‌طور که گفتیم ردمی نوت 12 فورجی مجهز به تراشه قوی اسنپدراگون 685 شده و فرآیند ساخت آن 6 نانومتری است.

نمی‌توان برای بازی‌های سنگین سراغ این گوشی مقرون به صرفه رفت چرا که قدرت پردازشی حد اعلا ندارد. به کلی سخت افزار مدنظر ما در این گوشی می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران مختلف باشد. در پنل پشتی این محصول سه لنز دوربین قرار گرفته که اولی 50 مگاپیکسل، دومی 8 مگاپیکسل و سومی 2 مگاپیکسل است. در طول روز می‌توان با دوربین اصلی تصاویر خوب و باکیفیتی ثبت کنید و در صورت وجود نور بیشتر، تصاویر بهتر نیز ثبت خواهند شد.

6. شیائومی ردمی نوت 10 پرو

ردمی نوت 10 پرو

  • قیمت: 8.300.000 میلیون تومان

ردمی نوت 10 پرو از قدیمی‌های بازار ایران است که طی دو سال اخیر فروش خوبی داشته و همچنان طرفداران آن بسیارند. این میان رده جذاب با اندروید 11 و رابط کاربری می یو آی 12 عرضه شد ولی حالا به روزرسانی‌های سیستمی‌اش را دریافت کرده است. ابعاد این گوشی 164 در 76.5 در 8.1 میلی متر بوده و تنها 193 گرم وزن دارد که سبک به نظر می‌رسد.

پنل جلویی و پشتی این گوشی با کورنینگ گوریلا گلس 5 پوشانده شده و جنس فریم‌ها پلاستیکی است. رنگ بندی ردمی نوت 10 پرو نیز مشکی، آبی و برنزی خواهند بود. نمایشگر 6.67 اینچی مجهز به پنل امولد شده و نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد. رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 395 در هر اینچ، روشنایی 450 تا 1200 نیتی و استاندارد HDR10 از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش هستند.

ردمی نوت 10 پرو - بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

قلب تپنده ردمی نوت 10 پرو تراشه قدرتمند اسنپدراگون 732 جی است که هشت هسته با فرآیند ساخت 8 نانومتری دارد. 2 هسته 2.3 گیگاهرتزی و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی به همراه ماژول گرافیکی آدرنو 618 پردازش‌های گرافیکی و سخت افزاری را به خوبی انجام می‌دهند. حافظه داخلی این میان رده از 64 گیگابایت آغاز می‌شود و به 128 یا 256 گیگابایت می‌رسد. همچنین حافظه رم 6 یا 8 گیگابایت با درگاه کارت حافظه برای آن در نظر گرفته شده.

نوت 10 پرو مجهز به دوربین‌های چهارگانه واید، اولتراواید، تشخیص عمق و ماکرو است. لنز اصلی 108 مگاپیکسل، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسل و دو لنز دیگر به ترتیب 5 و 2 مگاپیکسل هستند. برای دوربین اصلی یا استاندارد فوکوس خودکار با تشخیص فاز در نظر گرفته شده حال آنکه سایر لنزها از چنین قابلیتی برخوردار نیستند.

انرژی موردنیاز Redmi Note 10 Pro از طریق یک باتری لیتیوم پلیمری 5020 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که شارژر سریع 33 واتی هم درون جعبه خواهد داشت.

7. ردمی نوت 11 پرو

ردمی نوت 11 پرو

  • قیمت: 9.600.000 میلیون تومان

گوشی بعدی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، ردمی نوت 11 پرو نسخه فورجی است که یکی از بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران محسوب می‌شود. این اسمارت فون دو سال پیش با اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 عرضه شد و ابعاد آن 164.2 در 76.1 در 8.1 میلی متر است. وزن 207 گرمی اندکی سنگین تر از رقبا خواهد بود. پنل جلویی با کورنینگ گوریلا گلس 5 پوشانده شده و پنل پشتی نیز شیشه‌ای ساده است.

صفحه نمایش 6.67 اینچی این گوشی میان رده مجهز به پنل سوپر امولد است و ویژگی‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و HDR10 دارد. قلب تپنده Redmi Note 11 Pro تراشه دایمنسیتی 920 است که با فرآیند ساخت 6 نانومتری تولید شده و هشت هسته قدرتمند دارد.

ردمی نوت 11 پرو - بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

ترکیب رم و حافظه داخلی این گوشی 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 6 یا 8 گیگابایت رم است. خوشبختانه برای کسانی که این حافظه برایشان ناکافی است، کارت حافظه در نظر گرفته شده که با جایگاه سیم کارت دوم یکسان است. سه دوربین واید، اولترا واید و تله فوتو ماکرو به ترتیب 108 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل هستند.

لنز اصلی یا استاندارد قابلیت‌هایی نظیر فوکوس خودکار دوال پیسکل با تشخیص فاز دارد و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز خوب از آب درآمده است. انرژی موردنیاز این اسمارت فون اقتصادی از طریق یک باتری 5160 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که مجهز به شارژری 67 واتی و قدرتمند شده. 100 درصد شارژ با این شارژر در عرض 43 دقیقه طول خواهد کشید.

8. شیائومی ردمی نوت 12s

ردمی نوت 12 اس

  • قیمت: 8.000.000 میلیون تومان

ردمی نوت 12 اس جزو جدیدترین محصولات شیائومی است که در سال جاری میلادی عرضه بازارهای جهانی شده. رابط کاربری می یو آی 14 سوار بر اندروید 13 شده و ویژگی‌های جذابی در اختیار کاربران قرار داده است. ابعاد این گوشی میان رده 165.9 در 76.2 در 8.6 میلی متر بوده و وزن سبک 188 گرمی دارد. جنس پنل جلو شیشه‌ای با محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 است و رنگ بندی مشکی، آبی و سبز دارد.

صفحه نمایش 6.43 اینچی این اسمارت فون مجهز به پنل IPS LCD شده که ممکن است ناامیدکننده به نظر برسد ولی کیفیت خوبی دارد. نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از جمله ویژگی‌های این گوشی هستند. قلب تپنده Redmi Note 12s مدیاتک هلیو G96 است که با فرآیند ساخت 12 نانومتری تولید شده.

ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی این گوشی 64/128/256 گیگابایت و 6 یا 8 گیگابایت رم بوده و درگاه کارت حافظه نیز دارد. سه دوربین واید، اولتراواید و ماکرو به ترتیب 108 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل هستند. قابلیت مهم دوربین اصلی فوکوس خودکار با تشخیص فاز بوده و سایر لنزها قابلیت خاصی ندارند. انرژی موردنیاز این میان رده نیز از طریق یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که با شارژر فوق سریع 33 واتی عرضه شده است.

9. شیائومی پوکو X4 پرو فایوجی

پوکو ایکس 4 پرو

  • قیمت: 12.000.000 میلیون تومان

همه ما پوکو X3 پرو آشنا هستیم زیرا این میان رده قدرتمند از زیرمجموعه‌های شیائومی به سرعت توانست در دوران خودش غوغا به کند و فروش قابل توجهی داشته باشد. پوکو ایکس 4 پرو جدیدترین محصول شرکت چینی پوکو و یکی از بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران است و ویژگی‌های جذابی مثل پردازنده قدرتمند اسنپدراگون، نمایشگر فوق العاده باکیفیت امولد، باتری قوی و طراحی متفاوت و هنجارشکنانه دارد.

گوشی‌های پوکو ویژگی بارزی در طراحی دارند و آن اینکه بزرگ هستند و در دست به سختی قرار می‌گیرند. خوشبختانه پوکو X4 پرو مثل نسل قبلی خود سنگین و بزرگ نیست و در طراحی بهبودهای قابل قبولی نسبت به گذشته دارد. ضخامت 8.1 میلی متری و ابعاد 164.2 در 76.1 میلی متر به کشیدگی گوشی می‌افزاید.

وزن 205 گرمی گر چه نسبتاً سنگین به نظر می‌رسد ولی ارگونومی بهتری در قیاس با نسل قبلی خواهد داشت. شوربختانه از گواهی ضد آب در این اسمارت فون خبری نیست و باید مراقب گوشی خود باشید. ظاهر گوشی به اندازه‌ای جذاب است که نیازی به قاب‌های مختلف پیدا کنید و پیشنهاد ما این است که از قاب شفاف برای آن استفاده کنید.

پنل پشتی از جنس گلاستیک (ترکیب شیشه و پلاستیک) است و همچون آینه عمل خواهد کرد. تنها مشکل این قسمت جذب کثیفی‌ها و خط و خش‌ها است. ماژول دوربین بسیار بزرگ بوده که مستطیلی است و در قسمت چپ سه حسگر دوربین و یک ال ای دی قرار گرفته. بیرون زدگی وجود دارد ولی آزاردهنده نیست.

نمایشگر قدرتمند پوکو ایکس 4 پرو یکی از مهمترین قابلیت‌های این پرچم دار است. ابعاد صفحه نمایش کماکان 6.67 اینچ بوده و برای تماشای فیلم و بازی کردن عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. نمایشگر با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و تا حدودی نگرانی‌ها بابت شکسته شدن را کاهش می‌دهد.

پنل امولد طراحی شده برای این قاتل پرچم دار کیفیت خوبی دارد و تصاویر به صورت فوق العاده نمایش داده می‌شوند. روان بودن کار با این نمایشگر به لطف نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی است و به همین خاطر برای بازی بسیار مناسب خواهد بود. روشنایی 700 تا 1200 نیتی می تواند به خوبی نیاز کاربران را برطرف کند و زیر تایش مستقیم خورشید مشکلی برای شما به وجود نمی‌آورد.

گوشی‌های پوکو مجهز به رابط کاربری MIUI هستند که تا حدی شخصی سازی تر شده‌اند. رابط کاربری فعلی برای پوکو X4 پرو MIUI 13 است که سوار بر اندروید 11 شده. مهمترین مشکل این گوشی در قسمت نرم افزاری، عرضه با اندروید 11 است زیرا در زمان توسعه و عرضه این اسمارت فون، اندروید 12 وجود داشته است.

پوکو ایکس 4 پرو - بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

در پوکو ایکس 3 پرو از تراشه قدرتمندی استفاده شده بود که بازی کردن را برای گیمرها لذت بخش می‌کرد ولی پردازنده قدرتمند دو مشکل بزرگ برای این گوشی به وجود آورد: نمایشگر و دوربین کیفیت پایینی داشتند و به همین خاطر است که پوکو تصمیم گرفته برای ایکس 4 پرو از تراشه‌ای ضعیف تر استفاده کند تا تمرکز بیشتری روی صفحه نمایش و دوربین داشته باشد.

اسنپدراگون 695 با فرآیند ساخت 6 نانومتری تولید شده و دارای فناوری فایوجی است. ماژول گرافیکی آدرنو 619 هماهنگی کاملی با تراشه دارد و همین هماهنگی باعث شده اجرای بازی‌های سنگین هم خللی برای این اسمارت فون ایجاد نکند. همان‌طور که گفتیم باتری قدرتمندی برای پوکو X4 پرو به کار رفته است.

این گوشی دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی است که بازدهی فوق العاده‌ای دارد. اگر در طول شبانه روز از گوشی هوشمند خود استفاده زیادی می‌کنید، پوکو ایکس 4 پرو برایتان گزینه جذابی خواهد بود. مهمترین ویژگی سیستم شارژ و باتری این محصول قاتل پرچم دار، شارژر فوق سریع 67 واتی است که تنها در 41 دقیقه گوشی را کاملا شارژ می‌کند.

اصولا سری X گوشی‌های پوکو دوربین‌های قدرتمندی ندارند و بیشتر به علت سخت افزار و نمایشگری که دارند محبوب و معروف شده‌اند. Poco X4 Pro نیز این قاعده مستثنی نیست و دوربین‌های قدرتمندی نخواهد داشت. سنسور اصلی این گوشی 108 مگاپیکسلی است و دو لنز دیگر به ترتیب 8 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل هستند.

10. شیائومی پوکو F4 فایوجی

پوکو اف 4 فایوجی

یکی از بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

  • قیمت: 11.000.000 میلیون تومان

سری گوشی‌های F پوکو جزو پرچم داران این زیربرند شیائومی به حساب می‌آیند. نسخه قبلی این گوشی، پوکو F3 بود که عملکرد خوبی داشت و فروش نسبتاً موفقی را تجربه کرد. حالا پوکو اف 4 فایوجی وارد بازار شده که مبتنی بر اندروید 12 و رابط کاربری می یو آی 13 مخصوص پوکو است و در فهرست بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران قرار می‌گیرد.

ابعاد این گوشی 163.2 در 76 در 7.7 میلی متر است و تنها 195 گرم وزن دارد. جنس پنل جلو شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس 5 است و با رنگ بندی مشکی، نقره‌ای و سبز به فروش می‌رسد. ابعاد نمایشگر این گوشی 6.67 اینچ و پنل آن امولد با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی است. رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل به همراه تراکم پیکسلی 395 در هر اینچ، روشنایی 900 نیت تا 1300 نیت، HDR10+ و دالبی ویژن از جمله ویژگی‌های این گوشی هستند.

قلب تپنده پوکو F4 فایوجی تراشه قدرتمند اسنپدراگون 870 بوده و با فرآیند ساخت 7 نانومتری تولید شده و هشت هسته دارد. یک هسته 3.2 گیگاهرتزی و 3 هسته 2.42 گیگاهرتزی با 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی وظیفه پردازش اطلاعات گوناگون را بر عهده دارند. ترکیب حافظه داخلی و رم این گوشی 128 یا 256 گیگابایت با 6/8/12 گیگابایت رم است و متاسفانه درگاه کارت حافظه هم ندارد.

پوکو اف 4 فایوجی - بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

پیکربندی دوربین این گوشی هوشمند به ترتیب لنز واید، اولترا واید و ماکرو 64، 8 و 2 مگاپیکسل است که دوربین اصلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز شده و سایر لنزها چیزی برای عرضه کردن ندارند. حداکثر رزولوشن و کیفیتی که برای فیلم برداری با دوربین واید قابل ارائه است، 4K خواهد بود که در فریم‌های 30 و 60 ثانیه در دسترس است. دوربین سلفی با 20 مگاپیکسل و رزولوشن فیلم برداری 1080 با نرخ 30 فریم بر ثانیه تصاویر بدی ثبت نمی‌کند.

انرژی موردنیاز پوکو F4 را یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند که از جنس لیتیوم پلیمر است و شارژر فوق سریع 67 واتی دارد. متاسفانه قابلیت شارژر وایرلس در این اسمارت فون دیده نمی‌شود و می‌توانید صد درصد شارژ را تنها در 38 دقیقه در اختیار داشته باشید. اسپیکرهای استریو دوگانه نیز کیفیت خوبی دارند ولی جک 3.5 میلی متری هدفون یکی از ایرادات وارد بر این گوشی محسوب می‌شود.

11. شیائومی پوکو F4 GT 5G

پوکو اف 4 جی تی فایوجی

  • قیمت: 24.000.000 میلیون تومان

یکی دیگر از پرچم داران قاتل شیائومی، پوکو F4 GT نسخه فایوجی است. این گوشی هوشمند در سال 2022 به بازار عرضه شد و در بدو ورود سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری می یو آی 13 داشت. اغلب مشتریان این محصول گیمرهای موبایلی هستند چرا که با پردازنده قدرتمند آن می‌توان سنگین ترین بازی‌ها را اجرا کرد و از آنها لذت برد.

به لحاظ طراحی نمی‌توان حس گیمینگ بودن از این دستگاه دریافت کرد ولی تا حدودی سعی شده چنین احساسی به کاربران القا شود. پنل پشتی از جنس شیشه است و روی آن خطوط براق به چشم می‌خورد و مشکل آن این است که اثر انگشت روی آن می‌ماند. داخل قاب مستطیل شکلی که در پنل پشتی تعبیه شده سه لنز دوربین جاخوش کرده‌اند که یک X هم وسط آنها دیده می‌شود.

یکی از مهمترین قسمت‌های طراحی بهره‌مندی پوکو F4 جی تی از گوریلا گلس ویکتوس است که اطمینان خاطر بیشتری به کاربران می‌دهد. فریم‌ها آلومینیومی هستند و چندان جالب به نظر نمی‌رسند. در فریم سمت راست دکمه پاور قرار گرفته و در هر دو طرف تریگرهایی تعبیه شده که حس گیمینگ بودن گوشی را دوچندان می‌کند.

در پنل جلویی شاهد حضور یه نمایشگر تخت هستیم که 86 درصد فضا را درگیر کرده و برای چنین پرچم داری ضروری و لازم بوده است. وزن 210 گرمی شاید مورد توافق برخی کاربران نباشد اما چنین وزنی با توجه به نوع گوشی منطقی به نظر می‌رسد. متاسفانه باید در موقعیت‌های پاشش آب و گرد و غبار مراقب دستگاه هوشمند خود باشید زیرا پوکو اف 4 جی تی فاقد هر گونه گواهی IP است.

نمایشگر امولد با وضوح 1080 قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی، HDR10+ و توانایی نمایش یک میلیارد رنگ دارد. رنگ‌ها در این صفحه نمایش واقعی و عمیق نشان داده می‌شوند و هنگام تماشای محتوا احساس رضایت خواهید داشت. تنها ایرادی که می‌توان از این نمایشگر گرفت، روشنایی نسبتاً پایین آن است. (در مواجهه با نور خورشید کمی آزاردهنده خواهد شد)

اعداد و ارقام استفاده شده برای این محصول یکسان با اطلاعاتی است که در گوشی‌های پرچم دار دیگر مشاهده می‌کنیم. نمایشگر شوربختانه از تکنولوژی LTPO بهره نبرده که همین موضوع کار را خراب می‌کند. فناوری مذکور یعنی اینکه نمی‌تواند نرخ نوسازی تصویر را متناسب با فعالیتی که دارید تغییر دهد و یا فقط روی 60 هرتز تنظیم می‌شود یا 120 هرتز!

پوکو اف 4 جی تی فایوجی - بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

یکی از بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

باتری در سطح متوسطی قرار می‌گیرد ولی اگر بخواهیم موشکافانه تر بررسی کنیم، کمی پایین تر از حد متوسط خواهد بود. انرژی موردنیاز این دستگاه را یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند که با هر بار بازی کردن به مدت یک ساعت بین 10 تا 15 درصد از شارژ کسر می‌شود. همچنین به لطف آداپتور فوق سریع 120 واتی می‌توان در عرض 20 دقیقه گوشی را فول شارژ کرد.

لنز 64 مگاپیکسلی عریض پوکو F4 GT 5G را شرکت سونی ساخته که در اغلب پرچم داران از آن استفاده می‌شود. کیفیت ثبت تصاویر مطلوب است ولی اگر به عنوان یک کاربر حرفه‌ای قصد عکاسی کردن با آن را دارید پیشنهاد می‌کنیم این گوشی انتخاب اولتان نباشد. برای مثال عکاسی گلکسی اس 21 اف ای نسبت به این تلفن عملکرد بهتری دارد.

سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید چنگی به دل نمی‌زند و نمی‌توان روی آن حساب زیادی باز کرد. علاوه بر این فوق عریض این گوشی حالت شب ندارد که نقطه ضعف آن به حساب می‌آید. در کنار دو لنز فوق، شاهد تعبیه یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز هستیم که تعریف زیادی نمی‌توان از آن کرد. با این اوصاف تنها لنز قابل استفاده و با کیفیت این اسمارت فون همان لنز اصلی است.

و اما به جذاب ترین بخش بررسی پوکو اف 4 می‌رسیم. تراشه قدرتمند این گوشی اسنپدراگون 8 نسل 1 است که با رم 8 و 12 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. فرآیند ساخت این تراشه 4 نانومتری بوده و 8 هسته به ترتیب یک هسته 3 گیگاهرتزی، سه هسته 2.50 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی دارد. پردازنده گرافیکی آدرنو 730 است و می‌توان انتظارات فراوانی از آن داشت.

12. شیائومی پوکو F5 پرو

پوکو اف 5 پرو - بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

  • قیمت: 25.500.000 میلیون تومان

پوکو اف 5 پرو که در سال 2023 میلادی عرضه شد، یک انتخاب بی‌نظیر برای بازه قیمتی 25 میلیون تومان به بالا محسوب می‌شود. ابعاد 162.8 در 75.4 در 8.6 میلی متری این اسمارت فون با 204 گرم وزن ناقابل آن را تبدیل به یک گوشی سبک در این بازه قیمتی می‌کند.

پنل پشت و جلو مجهز به گوریلا گلس 5 شده‌اند و خوشبختانه گواهی مقاومت IP53 ضامن گرد و غبار و پاشش قطرات آب است. صفحه نمایش پوکو F5 پرو امولد 6.67 اینچی با نرخ تازه سازی 120 هرتز و قابلیت‌هایی نظیر اچ دی آر 10 و دالبی ویژن است و روشنایی فوق العاده 1400 نیتی ارائه می‌دهد. وضوح تصاویر در این پرچم دار جذاب 1440 در 3200 پیکسل خواهد بود و با تراکم پیکسلی 526 کیفیت را تضمین خواهد کرد.

قلب تپنده پرچم دار پوکو یک تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است که با معماری 4 نانومتری و پیکربندی 8 هسته‌ای راهی بازار شده. همچنین پردازنده گرافیکی آدرنو 730 نشان می‌دهد که اغلب بازی‌های سنگین قرار است روی این گوشی اجرا شوند. فضای ذخیره سازی یا حافظه داخلی آن از 256 تا 512 گیگابایت خواهد بود و 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

پوکو اف 5 پرو

در قسمت دوربین‌های پوکو اف 5 پرو باید به یک لنز واید 64 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و نهایتا یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو اشاره کرد. با این ساختار دوربین می‌توان انتظارات نسبتا زیادی از تصاویر ثبت شده داشت. دوربین سلفی هم 16 مگاپیکسل وضوح دارد که به نوبه خود عملکرد بدی ندارد.

انرژی پوکو F5 Pro را یک باتری 5160 میلی آمپر ساعتی به کمک یک شارژر 67 واتی تأمین می‌کند. طبق اعلام کمپانی سازنده تنها 15 دقیقه نیاز است تا این گوشی 50 درصد کاملا شارژ شود. همچنین اگر از شارژ بی‌سیم برای تأمین انرژی آن استفاده کنید به 32 دقیقه زمان نیاز دارید تا 50 درصد شارژ تأمین شود.

13. شیائومی 13 اولترا

شیائومی 13 اولترا - بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

  • قیمت: 56.000.000 میلیون تومان

شیائومی 13 اولترا که در سال گذشته رونمایی و عرضه شد یکی از بهترین گوشی‌های حال حاضر این برند به حساب می‌آید. 13 اولترا جزو گران ترین محصولات شیائومی است و در فهرست گوشی‌های 50 میلیون تومانی قرار می‌گیرد. طراحی ظاهری این تلفن همراه با المان‌هایی نظیر گوریلا گلس ویکتوس و چرم سازگار با محیط زیست و قاب آلومینیومی همراه شده تا بر جذابیت‌های بصری آن بیفزاید.

ظرافت در طراحی با دوام و ماندگاری بالا تلفیق شده و استاندارد IP68 این تضمین را به کاربران می‌دهد که نگران گرد و غبار و عمق 1.5 متری آب نباشند. صفحه نمایش این گوشی LTPO AMOLED با پنل 6.73 اینچی است و تصاویر را با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل با تراکم 522 ارائه می‌دهد.

شیائومی 13 اولترا

یکی از بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران

شیائومی 13 اولترا مجهز به یک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 شده و حداکثر حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی برای آن در نظر گرفته شده است. اگر از عاشقان سرسخت عکاسی با دوربین گوشی هوشمند هستید، این پرچم دار جذاب گزینه‌های جالبی برایتان خواهد داشت.

چهار لنز 50 مگاپیکسلی این اسمارت فون که عبارتنداز عریض، فوق عریض، تله فوتو و تله فوتو پریسکوپ تصاویر را با بهترین وضوح ممکن ثبت خواهند کرد. دوربین سلفی نیز 32 مگاپیکسل است و کیفیت استثنایی خواهد داشت که باورتان نمی‌شود. انرژی 13 اولترا را یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژر 90 واتی فوق سریع و یک شارژر وایرلس یا بی‌سیم 50 واتی تأمین می‌کند.

سخن پایانی

در مقاله تفصیلی و جامع فوق سعی کردیم به معرفی چندین گوشی جذاب و پرطرفدار در رده‌های قیمتی پایین رده، میان رده و پرچم دار بپردازیم تا سلیقه و بودجه هر نوع مشتری را در نظر گرفته باشیم. تعیین اینکه کدام گوشی بهتر از دیگری است و عملکرد بهتری دارد، از عهده ما خارج است چرا که تجربه کاربری شما اهمیت بسزایی در انتخابتان دارد.

هر گوشی هوشمندی چه از برند شیائومی و چه سامسونگ، کار خواهد کرد و نیازهای کاربران را برطرف می‌کند اما مهم نحوه استفاده شما و نیازمندی شماست. با این حال تمام تلاش خود را کردیم که قضاوت بی‌طرفانه‌ای داشته باشیم و محصولات محبوب بازار را معرفی کنیم.