بی وای دی سانگ پرو DM-i

نسخه فیس لیفت بی وای دی سانگ پرو DM-i؛ یک شاسی بلند خوش قیمت برای بازار ایران

شرکت خودروسازی بی وای دی (BYD) چین، از نسخه جدید شاسی بلند هیبرید خوش قیمت و پرفروش سانگ پرو DM-i رونمایی کرد.

گروه خودروسازی بی وای دی (BYD) که در حال حاضر بیشترین فروش خودرو برقی را در سطح جهان دارد، علاوه بر ارائه این محصولات، چندین خط تولید خودرو با پیشرانه‌های درون سوز و هیبرید را نیز مدیریت می‌کند. یکی از این لاین‌ها محصولات سری سانگ (SONG) هستند؛ ما در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی نسخه تازه معرفی شده و فیس لیفت بی وای دی سانگ پرو DM-i می‌پردازیم.

بی وای دی سانگ پرو DM-i؛ زیبا و اقتصادی

سانگ پرو DM-i

بی وای دی مدتی است که در حال به‌روزرسانی محصولات برندهای زیرمجموعه خود بوده است و خودرو سانگ پرو DM-i نیز یک به‌روزرسانی برای نسخه سانگ پلاس DM-i این شرکت بوده که با نام Champion Edition به بازار عرضه می‌شود.

سری محصولات سانگ بی وای دی شامل خودروهای سانگ L، سانگ پرو DM-i و سانگ مکس DM-i است که در جایگاه خودروهای دایناستی (Dynasty) این شرکت قرار می‌گیرند. همچنین خودروهای سانگ پلاس DM-i و سانگ پلاس برقی هم جزو محصولات اوشن (Ocean) این برند هستند. لازم به ذکر است خودرو سانگ L به‌تازگی عرضه شده و مدل‌های سانگ پلاس DM-i و سانگ پلاس برقی هم چندی پیش با نسخه گلوری ادیشن معرفی شدند.

خودرو سانگ پرو DM-i در واقع یک نسخه جدید نیست و تنها یک فیس لیفت نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود که بیشتر این تغییرات را می‌توان در جلوپنجره جدید با الگوی ماتریسی، سپر جلو تهاجمی‌تر به‌همراه ورودی‌های هوای بزرگ‌تر مشاهده کرد. همچنین این خودرو در ۵ تیپ عرضه خواهد شد که از نظر ظرفیت باتری و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب برابر با ۴۷۳۸، ۱۸۶۰ و ۱۷۱۰ میلی‌متر است و فاصله محوری آن به ۲۷۱۲ میلی‌متر می‌رسد. با توجه به افزایش ابعاد به نسبت نسل قبل، این کراس‌اوور سایز متوسط یک خودرو خانوادگی جادار محسوب می‌شود.

مشخصات فنی بی وای دی Song Pro DM-i

نمای پیشرانه سانگ پرو DM-i

سانگ پرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ICE با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و یک پیشرانه الکتریکی سنکرون آهنربایی دائم با قدرت ۸۷ اسب بخار بهره می‌برد. مجموع این ۱۹۷ اسب بخار تولید شده نیز توسط یک گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

باتری این خودرو نیز با دو نسخه متفاوت عرضه شده است. نسخه پایه از باتری ۱۲.۹ کیلووات‌ساعتی LFP با برد ۷۱ کیلومتر در حالت تمام برقی بهره می‌برد. همچنین نسخه بالاتر این خودرو با پک باتری ۱۸.۳ کیلووات‌ساعتی LFP با حداکثر برد مسافت ۱۱۰ کیلومتر در حالت تمام برقی عرضه می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی BYD سانگ پرو DM-i

نمای داخلی بی وای دی سانگ پرو DM-i

شرکت بی وای دی این خودرو را با سطح امکانات بالایی عرضه کرده است که به نسبت قیمت اقتصادی، ارزش خرید سانگ پرو DM-i را بالا می‌برد. در ادامه برخی آپشن‌های این خودرو را نام می‌بریم:

  • نمایشگر بزرگ اطلاعات و سرگرمی مجهز به DI Link نسخه 4 و کلاستر تمام دیجیتال راننده
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای
  • سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای
  • ترمز پارک برقی به‌همراه اتو هلد (Auto Hold)
  • تغییر حالت رانندگی (Drive Mode)
  • سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • رادار نقطه کور
  • رادار نگهداری خودرو بین خطوط
  • کروز کنترل هوشمند
  • ترمز کمکی
  • ترمز اضطراری خودکار
  • سیستم تشخیص و هشدار عابر پیاده
  • دوربین 360 درجه
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • سانروف پاناروما
  • رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی

قیمت جهانی

قیمت نسخه پایه این خودرو از حدود ۱۵ هزار دلار آغار شده و در فول‌ترین نسخه به ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد رسید که برای واردات به ایران نیز گزینه مطلوبی محسوب می‌شود. قیمت مدل‌های قبل از فیس لیفت نیز بین ۱۸ هزار تا ۲۲ هزار دلار بوده‌اند. به‌نظر می‌رسد که جنگ قیمت چین در حال حاضر به یک جنگ سرد تبدیل شده است و برندهای مختلف خودرو سعی می‌کنند به تدریج و بی سر و صدا قیمت‌ها را کاهش دهند. چینی‌ها علاوه بر کاهش قیمت، برخی مشوق‌های محدود را نیز برای افرادی که سانگ پرو DM-i را قبل از ۳۱ مارس خریداری کنند ارائه می‌کند. از جمله این موارد می‌توان به یارانه خرید ۳۵۰ دلاری اشاره کرد.

شایان ذکر است محصولات سری سانگ بی وای دی فروش بالایی دارند و سال قبل به فروش ۶۴۰ هزار و ۷۴۹ دستگاه دست پیدا کرده‌اند. در واقع این خودروها از کل فروش۳ میلیون و ۲۴ هزار و ۴۱۷ دستگاهی محصولات انرژی جدید بی وای دی سهم ۲۱ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بخوانید:
بی وای دی با این سدان قدرتمند، خودروهای آلمانی را به چالش می‌کشد بی وای دی یانگ وانگ U9، سوپر اسپرت گران‌قیمت چینی معرفی شد